Battle o/t Badasses: KW2: Mad Max vs. Marv

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Battle o/t Badasses: KW2: Mad Max vs. Marv

Bericht door Colonel_Kurz » 21 sep 2005 23:04

'Mad' Max Rockatansky

Afbeelding

Films:
Mad Max
Mad Max 2: The Road Warrior
Mad Max Beyond Thunderdome

Acteur: Mel Gibson

Beschrijving:
Ergens in een post apocalyptisch Australië leeft Mad Max. Op zoek naar benzine reist hij de outback rond, in de hoop zijn verleden te vergeten. Max is namelijk niet altijd een road-warrior geweest. Vroeger had hij een vrouw, een kind en een goede baan als politie agent. Maar in het futuristische 2030 is een flik nu niet bepaald iemand die het verkeer moet regelen op kruispunten. Wanneer hij in een bloederige strijd met een plaatselijke bende, hun leider vermoordt, neemt deze bende wraak op zijn familie. Zowel zijn vrouw als zijn kind overleven dit niet. Zijn kundigheid met mes en vuurwapen komen goed te pas wanneer hij de bendeleden een voor een afslacht, en een leven als huurling tegemoet gaat.

Hoewel hij zijn hart op de goede plaats heeft zitten moet je Max Rockatansky vooral niet in de weg lopen. Hij is iemand die met minimale middelen, maximale schade aan kan richten, en zijn ervaringen als agent maken hem letterlijk ‘een gevaar op de weg.’ Zijn V8 Interceptor is daardoor misschien nog wel zijn gevaarlijkste wapen. Zodra je het blazende geluid van de Ford Falcon XB Coupé op je af hoort stormen, kun je maar beter hopen dat ‘Mad’ Max het niet op jou heeft gemunt.

Quote [Tegen iemand die zit geboeid aan een auto die op het punt staat te exploderen] :
The chain in those handcuffs is high-tensile steel. It'd take you ten minutes to hack through it with this. Now, if you're lucky, you could hack through your ankle in five minutes. Go.
[Waarna hij de zaag naast diegene laat vallen en wegloopt.]

geschreven door Koenz

VS

Marv

Afbeelding

Acteur: Mickey Rourke

Film: Sin City

Beschrijving:

Sommigen zouden Marv een Neanderthaler noemen. Hij is lang, breed en beresterk.
Zo sterk zelfs dat hij een aantal keer flink moet aangereden worden om het bewustzijn te verliezen. Zo sterk ook, dat hij met blote handen m.b.v. tralies een stuk uit een stenen muur kan rukken. Zo sterk dat hij niet één, maar twee keer volledig geëlektrocuteerd moet worden voordat hij het loodje legt. Daarnaast is Marv nu niet bepaald verfijnd van aard, en heeft hij een simpele geest. D.w.z. dat hij regelmatig ledematen met plezier breekt, zonder ook maar enige wroeging. Verder heeft hij overigens ook nog een niet nader bepaalde geestesziekte, waar hij medicijnen voor inneemt.

Marv is ook, op z’n zachts gezegd, niet bepaald moeders mooiste. Het is zelfs zo erg met hem gesteld, dat vrouwen door zijn uiterlijk niets met hem te maken wilden hebben, zelfs hoeren tegen flinke betaling niet. Totdat één hoer hem op een avond accepteert voor wie hij is en hem liefde toont. Zijn enige echte liefde. De volgende ochtend vindt hij haar dood in zijn bed. Vanaf dat moment staat zijn leven slechts in het teken van één ding: wraak! Hij moordt en martelt er lustig op los om te weten komen wie er achter deze daad zit. Hierbij breekt hij onder andere diverse botten, stopt hoofden in toiletten waarin diegenen net al hun behoeftes hebben gedaan, schiet huurmoordenaars in hun kruis, sleept iemand over de weg vanuit een snel rijdende auto, schiet corrupte priesters dood en gaat met een bijl een met machinegeweren gewapend, corrupt politieteam te lijf. Geen van hen overleeft dat.

Hij ontrafelt hierbij een sinister complot van een afgrijselijke seriemoordenaar en diens vader, een kardinaal. Beiden komen op zeer harde, eigenlijk afschuwelijke manieren om het leven aan de hand van Marvin, die eerst overigens nog eens flink op één van hen inbeukt. Hij is bereid zijn leven te geven voor die ene nacht van genegenheid, die al achter hem ligt. Nadat hij zijn bloedige wraak heeft genomen, vindt hij het dan ook niet erg dat hij wordt neergeschoten door de politie en later op de elektrische stoel wordt gezet.

Quote:
I'll stare the bastard in the face as he screams to God, and I'll laugh harder when he whimpers like a baby. And when his eyes go dead, the hell I send him to will seem like heaven after what I've done to him.

geschreven door Colonel_Kurz

Voor toelichting: zie http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopic.php?t=2984
De regels: Breng je stem dikgedrukt en in het rood uit: ["color=red"][b"]stem[/b][/color] (alleen dan zonder de aanhalingstekens, en het komt er zo uit te zien: stem
Je stem is alleen geldig als je jezelf voor 08-09-2005 hebt geregistreerd, dit is om fraude te voorkomen. Elke battle duurt in principe 72 uur.
Laatst gewijzigd door Colonel_Kurz op 23 sep 2005 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 22 sep 2005 02:41

Marv Ondanks zijn mooie plijsters blijft dit een geweldige bad-ass. Hoeveel mensen zitten er op de stoel en zeggen: "Would you hurry it up? I haven't got all night." of "Is that the best you can do, you pansies?" Daar kan niks tegenop!

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 22 sep 2005 06:18

Marv

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 22 sep 2005 07:45

In mijn ogen nog steeds de grote favoriet voor de eindzege:

Marv

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 22 sep 2005 15:39

Marv is een bruut die Mad Max en Tina Turner beiden eigenhandig de kop aframt...(Pardon my french).

ta`veren
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door ta`veren » 22 sep 2005 15:56

Marv

Max is wel goed, maar niet zo bruut als Marv. Bovendien kan Marv meer hebben denk ik, Max raakt hem wel, maar t doet Marv niet veel :P

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 22 sep 2005 18:06

Mad Max is wel bad maar niet zo bad dat ie kan winnen van Marv. Die onverwoestbare bikkel is badass to the bone. Verdere argumenten lijken me niet nodig in deze battle.

mistelhensz
Filmster
Filmster

Bericht door mistelhensz » 22 sep 2005 18:22

Mad-Max hoewel het nogal kansloos lijkt

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 22 sep 2005 18:55

Marv, om alle bovenstaande redenen...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 22 sep 2005 19:03

Capone schreef: ... om alle bovenstaande redenen...
En die zijn? Ik kan er namelijk weinig ontdekken.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 22 sep 2005 22:55

Heeft het nog wel zin om op iemand anders dan Marv te stemmen vraag ik me af.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 22 sep 2005 22:59

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik een Mad Max-film gezien heb, maar geen van allen hebben ze veel indruk weten te maken. Marv daarentegen...

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 22 sep 2005 23:08

Wiskunde/rekenen is nooit mijn allersterkste kant geweest, maar ik denk dat Marv een redelijk kans op de overwinning heeft.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 sep 2005 02:09

Mark schreef:Heeft het nog wel zin om op iemand anders dan Marv te stemmen vraag ik me af.
Ja ik. Maar ik ben van plan om mijn keuze *wel* met argumenten te ondersteunen. Ik heb werkelijk 0 argumenten gezien tot nu toe :N

N.B.: het is bij deze battle volgens mij niet de bedoeling dat je het als een gevecht tussen de twee deelnemers ziet...

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 23 sep 2005 08:09

JB schreef:
Capone schreef: ... om alle bovenstaande redenen...
En die zijn? Ik kan er namelijk weinig ontdekken.
Ach, details...

Gesloten