Battle o/t Badasses: KW4: The Bride vs. Tyler Durden

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 25 sep 2005 13:33

JB schreef:
KoenZ schreef:Ik denk niet dat dit klopt; Durden' variant Brad Pitt bestaat niet echt, maar dit wordt wel geprojecteerd naar de kijker toe om de film misleidend te maken en een mooie plottwist te creeren. Stel je zou hem in werkelijkheid tegenkomen dan zou je Norton zien, met de eigenschappen van Pitt. Dus die toffe wijze waarmee waarop hij zijn tegenstanders te woord kan staan, kan je wel degelijk laten duizelen!
Jawel, maar dan is het geen badass maar een schizofreen waar we hier bewondering voor hebben, een man wiens bravoure niet voortkomt uit een zelfaangemeten houding ten opzichte van de wereld maar uit een ziektebeeld. Dan is Norton uiteindelijk eerder beklagenswaardig dan badasserig!
Maar waarom denk je dat hij zichzelf schrizofreen heeft ontwikkeld. Zijn andere badasserige ik moest eruit. Hij kon zichzelf niet langer meer passief opstellen. Het feit dat dit onbewust gebeurd: who cares?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 25 sep 2005 13:35

KoenZ schreef:Maar waarom denk je dat hij zichzelf schrizofreen heeft ontwikkeld. Zijn andere badasserige ik moest eruit. Hij kon zichzelf niet langer meer passief opstellen. Het feit dat dit onbewust gebeurd: who cares?
Schizofrenie is geen keuze, het is een ziekte!

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 25 sep 2005 13:44

JB schreef:
KoenZ schreef:Maar waarom denk je dat hij zichzelf schrizofreen heeft ontwikkeld. Zijn andere badasserige ik moest eruit. Hij kon zichzelf niet langer meer passief opstellen. Het feit dat dit onbewust gebeurd: who cares?
Schizofrenie is geen keuze, het is een ziekte!
Is het geen onbewust proces dat in gang wordt gezet door sterke onbeantwoorde gevoelens, of door kwijnende ongelukkigheid?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 25 sep 2005 13:47

KoenZ schreef:Is het geen onbewust proces dat in gang wordt gezet door sterke onbeantwoorde gevoelens, of door kwijnende ongelukkigheid?
Ik ben geen arts, maar het is volgens mij zelfs een erfelijke aandoening.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 25 sep 2005 16:38

Dit is na JB's betoog toch de Bride (ik laat mijn stem nog even zwart)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 25 sep 2005 16:50

JB heeft wel gelijk hoor. Een hersenspinsel kan gewoon geen badass zijn. En dat plaatje gecombineerd met die quote is briljant _O_ The Bride dus.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 25 sep 2005 16:54

Tyler Durden

Hij is de reden dat ik echt van films ben gaan houden, hij is de reden dat ik weet wat mijn soort films is en hij is zooo stoer :wink:

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 25 sep 2005 17:01

Na een lang en moeilijk nadenken ben ik toch voor The Bride gegaan. Komt toch meer in de buurt van een echte badass.

Barthuz
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Barthuz » 25 sep 2005 17:59

Tyler Durden is toch geen badass. Elke tegenstander die The Bride uit de weg ruimt is een grotere badass dan Durden. The Bride is zelfs zo cool dat haar leermeester alleen haar die exploding-heart-techniek leert. Eigenhandig roeit ze even even een gevaarlijke groep huurmoordenaars uit, maakt in de tussentijd ook nog even korte metten met de mensen die het wagen om zich met deze zaak te bemoeien en vergeet in de tussentijd niet om haar slachtoffers met scherpe opmerkingen te bestoken vlak voordat ze van haar to do-list worden geschrapt. En Durden? Die maakt een groepje losers wijs da,t als ze een leuk clubje vormen, ze geen losers meer zijn.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 25 sep 2005 18:42

Barthuz schreef:En Durden? Die maakt een groepje losers wijs dat als ze een leuk clubje vormen, ze geen losers meer zijn.
Die losers zijn de nieuwe generatie, mannen die (bijna) alles voor het zeggen hebben. Zonder die losers zou de wereld in elkaar storten!

Barthuz
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Barthuz » 25 sep 2005 18:47

PUMA schreef:
Barthuz schreef:En Durden? Die maakt een groepje losers wijs dat als ze een leuk clubje vormen, ze geen losers meer zijn.
Die losers zijn de nieuwe generatie, mannen die (bijna) alles voor het zeggen hebben. Zonder die losers zou de wereld in elkaar storten!
Maar dus nog wel losers. Ze volgen blindelings een man die schizofreen als de neten is. Lijkt het lot van de wereld me in betere handen bij een dame die geen anderen nodig heeft om zich staande te houden

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 sep 2005 18:52

PUMA schreef:
Juist. En de arbeiders regeerden de Sovjet Unie...:N

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 25 sep 2005 19:00

@Colonel_Kurz

Volgens mij had Tyler ze helemaal in zijn macht en kon hij hun alles laten doen, dus ook dingen boycotten.

@Barthuz

Had jij dan door dat hij schizofreen was?

Barthuz
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Barthuz » 25 sep 2005 19:04

PUMA schreef:@Colonel_Kurz

Volgens mij had Tyler ze helemaal in zijn macht en kon hij hun alles laten doen, dus ook dingen boycotten.

@Barthuz

Had jij dan door dat hij schizofreen was?
Zagen de mannen in Fight Club twee verschillende personen?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 sep 2005 19:10

PUMA schreef:@Colonel_Kurz

Dat betekent nog lang niet dat ze alles voor het zeggen hebben.

Gesloten