Sci-Fi Battle: Kwart Finale B

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 27 mar 2006 11:32

Alien

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 27 mar 2006 11:41

Star wars Episode V, dit was een erg moeilijke keuze, allebei erg goede films, maar het kleine jongetje in mij kiest dan toch voor sw.

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 27 mar 2006 12:09

Star Wars - Episode V: The Empire Strikes Back Het argument blijft hetzelfde: bij Sci-fi denk ik meteen aan Star Wars. Het was dan ook de orginele trilogie die mij ervan deed overtuigen dat SF helemaal niet zo'n achterlijk genre is :wink:

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 27 mar 2006 16:11

Star Wars V, heb ik veel meer van genoten.

En daarmee is het al 17-11 voor SW.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 27 mar 2006 16:31

Alien, ik vind Star Wars redelijk overgewaardeerd.

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 27 mar 2006 19:35

Star wars is een heel leuk sprookje hoor, maar een muurklimmende zuurbloedende door H.R. Giger ontworpen übercreep is toch net wat indrukwekkender dan een overgroeide asthmapatient die in zijn gothicperiode zit en op glanzend zwart geilt.

Alien

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 27 mar 2006 21:15

Quistnix schreef:Star wars is een heel leuk sprookje hoor, maar een muurklimmende zuurbloedende door H.R. Giger ontworpen übercreep is toch net wat indrukwekkender dan een overgroeide asthmapatient die in zijn gothicperiode zit en op glanzend zwart geilt.
Nee hoor! Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back. Ik vind Alien een superfilm hoor maar er zijn al weinig 'gewone' films die ik boven TESB verkies, laat staan sci-fi's.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 28 mar 2006 12:14

Ik kan gewoon niet kiezen tussen de twee zwaargewichten dus laat ik mijn 'top 50' lijstje beoordelen.

Alien - #20
TESB - #10

Kortom: Star Wars - Episode V - The Empire Strikes Back

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 mar 2006 12:29

Alien, niet alleen de betere film, maar zo wordt het ook hopelijk ietsje spannender.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 28 mar 2006 14:08

Voor het te laat is om te stemmen, breng ik 'm toch even uit. Met pijn in mijn hart, dat wel. Maar qua sci-fi vind ik de hele uitwerking van de biologie van de alien super gedaan (egg, facehugger, chestburster, alien).
Daarnaast vind ik het mooi dat in heel veel sci-fi films in de toekomst en bij andere levensvormen alles vraag strak en rechtlijnig is. Bij Alien zijn alle vormen organisch, prachtig ontworpen door H.R. Giger!

Ook de al eerder genoemde hypersleep en mother tellen mee in mijn overweging

Alien dus.
Maar nogmaals, er is even veel te zeggen voor TESB, maar ik mag er maar 1 kiezen.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 28 mar 2006 14:54

Alien. Het overtuigendste buitenaardse leven ooit op het witte doek getoverd.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 28 mar 2006 22:21

Spannend, zoals het een kwart-finale betaamt. Met 19-13 verslaat Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back (de langste titel) Alien (de kortste titel)..

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 28 mar 2006 22:41

A Clockwork Orange (1971)
Afbeelding

Roger Ebert’s review:
Stanley Kubrick's "A Clockwork Orange" is an ideological mess, a paranoid right-wing fantasy masquerading As an Orwellian warning. It pretends to oppose the police state and forced mind control, but all it really does is celebrate the nastiness of its hero, Alex.
I don't know quite how to explain my disgust at Alex (whom Kubrick likes very much, as his visual style reveals and as we shall see in a moment). Alex is the sort of fearsomely strange person we've all run across a few times in our lives -- usually when he and we were children, and he was less inclined to conceal his hobbies. He must have been the kind of kid who tore off the wings of flies and ate ants just because that was so disgusting. He was the kid who always seemed to know more about sex than anyone else, too -- and especially about how dirty it was.
Lees verder...

VS.

The Matrix (1999)
Afbeelding

Roger Ebert's review:
"The Matrix" is a visually dazzling cyberadventure, full of kinetic excitement, but it retreats to formula just when it's getting interesting. It's kind of a letdown when a movie begins by redefining the nature of reality, and ends with a shoot-out. We want a leap of the imagination, not one of those obligatory climaxes with automatic weapons fire.
Too bad, because the set-up is intriguing. "The Matrix" recycles the premises of "Dark City" and "Strange Days," turns up the heat and the volume, and borrows the gravity-defying choreography of Hong Kong action movies. It's fun, but it could have been more. The directors are Larry and Andy Wachowski, who know how to make movies (their first film, "Bound," made my 10 best list in 1996). Here, with a big budget and veteran action producer Joel Silver, they've played it safer; there's nothing wrong with going for the Friday night action market, but you can aim higher and still do business.
Lees verder...

- Stemmen moeten dikgedrukt zijn
- Stemmen na 30/03/2006 24:00 worden niet meegeteld
- Hou er rekening mee dat je voor de beste Science Fiction film kiest

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 28 mar 2006 22:44

The Matrix heb ik als kleine jongen echt 10 keer in één maand gezien, daarna speelden we op het schoolplein de gevechten na en zeiden we met een zo stoer mogelijke stem "dotch dis". A Clockwork Orange viel me lichtelijk tegen, niet slecht ofzo maar ik verwachte zoveel meer en er zat imho ook iets meer in.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 28 mar 2006 22:45

Aan the matrix vond ik niet veel aan. Het was niet meer dan wat actie in een glimmend jasje gestoken. A Clockwork Orange heeft voor mij dan wel weer wat een goede sci-fi moet hebben en dat hoeft dus nieteens vergevorderde techniek te zijn want voor mij is sci-fi meer dan leuke computertjes en ruimtescheepjes.

Gesloten