Sci-Fi Battle: Halve Finale B

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 31 mar 2006 12:55

Vanwege alle punten die Doc bij alle sw-film battles heeft opgesomd en denk ik niet meer nodig zijn te herhalen, en omdat die vriend deze film dan waarschijnlijk nog niet gezien heeft en dus niet dezelfde jeugdsentimentwaarde er aan koppelt die toestaat al die slechte punten over het hoofd te zien..

Als je op het sentiment stemt, stem je op de herrinnering van lang lang geleden gezellig met je vrienden met een grote zak snoep/bak popcorn in de bioscoop zitten, en is de er aan gekoppelde film van veel minder belang.

Ik bedoel, 2 unlimited heeft voor mij ook een zekere sentimentele waarde, maar dat betekent ook niet dat ik het nog goede muziek vind..

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 31 mar 2006 12:57

JB schreef:
zoet: bijvoeglijk naamwoord; afleiding: zoetheid

1 een bepaalde aangename gewaarwording voor de smaak gevend
2 aangenaam voor het gehoor, de reuk, het gevoel enzovoort

En aangenaam, dat TESOB zeer zeker!
Je moet niet alles geloven wat je leest :p

Ik associeer extreme zoetheid eigenlijk vooral met dat weeïge (hoe schrijf je dat) misselijke gevoel wat je krijgt van te veel zoet eten, en dat omschrijft mijn sw-ervaring perfect.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 31 mar 2006 12:59

(weet iemand de link nog waar ik Metropolis kan downloaden? Al zal het héél goed moeten zijn om te overtreffen)

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 31 mar 2006 13:02

Jusjuh schreef:(weet iemand de link nog waar ik Metropolis kan downloaden? Al zal het héél goed moeten zijn om te overtreffen)
Hier (klik). Je moet je wel eerst registreren en een programmatje downloaden, maar dat is bij mij geen probleem gebleken.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 31 mar 2006 13:06

Dit is voor mij niet een echt moeilijke keuze, ik vond Empire Strikes Back zeer vermakleijk maar irriteerde me op net zoveel punten. Metropolis is goed, maar op een paar stukken saai, maar dat is altijd beter dan die fucking klote-aliens hier en daar in Star Wars. Dus ik ga toch voor Metropolis, niet in de laatste plaars om zijn relevantie voor de verdere science-fiction-geschiedenis.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 31 mar 2006 13:06

Quistnix schreef:Als je op het sentiment stemt, stem je op de herrinnering van lang lang geleden gezellig met je vrienden met een grote zak snoep/bak popcorn in de bioscoop zitten, en is de er aan gekoppelde film van veel minder belang.
Maar zoals eerder gezegd vinden de voorstemmers het naast ultiem jeugdsentiment ook gewoonweg een goede SF-film.
Quistnix schreef:Ik associeer extreme zoetheid eigenlijk vooral met dat weeïge (hoe schrijf je dat) misselijke gevoel wat je krijgt van te veel zoet eten, en dat omschrijft mijn sw-ervaring perfect.
Maar daarmee beantwoord je mijn vraag niet: waarom is SW "extreme zoetheid"? Waar zit 'm dat in?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 mar 2006 13:09

Quistnix schreef:Je moet niet alles geloven wat je leest.
Ik heb juist ervaren dat je niet alles moet lezen wat je gelooft...

In deze battle ben ik er nog niet uit. Ik herken me volkomen in het dilemma van JB. Ook ik heb moeite om de ouwe zak te overstemmen, die roept dat Metropolis verstandelijk gezien de logische keus is, omdat er zo'n jochie aan m'n been staat te trekken die 'nog 'n keer!!!!' naar Star Wars wil, omdat het in z'n prille leventje de ultieme bioscoop-ervaring was...

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 31 mar 2006 13:16

Enough said;

The Empire Strikes Back

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 31 mar 2006 13:26

Quistnix schreef:Vanwege alle punten die Doc bij alle sw-film battles heeft opgesomd en denk ik niet meer nodig zijn te herhalen, en omdat die vriend deze film dan waarschijnlijk nog niet gezien heeft en dus niet dezelfde jeugdsentimentwaarde er aan koppelt die toestaat al die slechte punten over het hoofd te zien..
Al die slechte punten? Man, waar heb je het over? Jazeker, het acteerwerk van Hamill is wat houterig (alhoewel al stukken beter dan in A New Hope) maar dat is echt het enige wat ik kan opnoemen. Als sci-fi is de film simpelweg uitstekend.

En waar haal je vandaan dat ik alleen vanwege sentiment op TESB stem? Lees de laatste zin van mijn post nog eens na. Het is niet alleen uit sentiment: ik stem ook op TESB omdat ik het, zoals gezegd, botweg een uitstekende sci-fi film vind.
Quistnix schreef:Ik bedoel, 2 unlimited heeft voor mij ook een zekere sentimentele waarde, maar dat betekent ook niet dat ik het nog goede muziek vind..
TESB met 2 unlimited vergelijken :N Is dat nou leuk, chargeren?

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 31 mar 2006 13:34

Ik beweer niet dat je uit sentiment stemt, dat was een reactie op het stukje van Il Padrino die het had over "als je vanuit het sentiment stemt".

Let ook op hoe ik het geformuleerd heb:
Quistnix schreef:Als je op het sentiment stemt, ..

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 31 mar 2006 14:05

Starwars , zelfde argumenten als JB en Ash, maar ik ben volgens mij nog wel een stukje jonger.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 31 mar 2006 15:51

Ik heb deze hele battle nog geen een keer voor een star wars film gestemd en dat blijft tegen Metropolis uiteraard ook zo.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 31 mar 2006 17:33

Ik hoop dat Star Wars wint, dan kan ik in de finale tenminste stemmen.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 31 mar 2006 18:54

Empire Strikes Back

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 mar 2006 19:39

JB schreef:Hear hear! Ik had het niet beter kunnen verwoorden, die ouwe rationele zak in mij krijgt altijd al voorrang, laat ik het ondergewaardeerde kind mij de doorslag geven! Dat ik mijn leven lang de rillingen mag blijven voelen bij het horen van de Imperial March en het zoemen van de light sabers! The Empire Strikes Back!
Je hebt me overtuigd! De Imperial March, dat deed 't 'm...

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

Gesloten