Sci-Fi Battle: Halve Finale B

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 31 mar 2006 22:45

Niet alleen omdat Metropolis een meesterlijke film is, maar ook omdat Star Wars aars zuigt.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 31 mar 2006 22:59

Tussenstand 7-7...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 31 mar 2006 23:23

JB schreef:
Quistnix schreef:Het is misschien wel de duisterste van de sw-films, maar zwarte drop is nog altijd zoet.
Waar slaat dat zoet eigenlijk op en waarom zou ik dat negatief moeten uitleggen volgens jou en Dr Strangelove?

Want als ik de letterlijke definitie uit van Dale volg is het een uiterst lovende qualificatie:
zoet: bijvoeglijk naamwoord; afleiding: zoetheid
1 een bepaalde aangename gewaarwording voor de smaak gevend
2 aangenaam voor het gehoor, de reuk, het gevoel enzovoort...
Heb je wel eens de Pepsi test gedaan ? Nou, Pepsi is zoeter en voor mij minder lekker. Jij vindt Pepsi misschien wel lekkerder. Soit !

Maar Zoet zodat je kiezen pijn doen en je tanden uit je bek rotten waar je bijstaat !!! Nein, Niemals !!!

Vraag je tandarts maar waarom...
Bovendien word je er dik van.

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik chargeer natuurlijk wel. Daarmee het risico nemend dat de SuikerRidders van de Orde der Zwarte Hijgende Heer op staan en hun Suikeroompje gaan belikken.
Het zij zo... LICK IT, SUCK IT ! May the Sugar disappear ! :lol:

Star Wars is alleen zo ellendig...eh..ellendig in zijn fundament, zijn verhaal, zijn dramatiek, zijn Force...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 apr 2006 10:09

Nee Dr., ik ben geen zoetekauw, toetjes laat ik meestal aan mij voorbijgaan, van Sinterklaas kreeg ik bij voorkeur de roe en zowel coca als Pepsi knallen het glazuur van mijn tanden (knap overigens dat jij het verschil tussen 9 en 10 suikerklontkes nog kan proeven).

Daarom dan ook mijn vraag die door jou noch Quistnix is beantwoord: wat is er nou zo zoet aan SW? Verder dan een inhoudsloze tirade komt het niet.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 apr 2006 10:56

You tell 'm, JB!!! :T

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 01 apr 2006 11:20

Inderdaad :T

Er wordt heel wat commentaar gegeven op 'Star Wars', niet op de TESB, maar op Star Wars in het algemeen. :-? . Maar waarom deze film zo zuigt volgens velen, is mij ook nog niet duidelijk.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 apr 2006 11:59

Om deze battle 'zuiver' te houden ga ik hier niet al te diep op in.
Ik denk dat ik in de verschillende battles (dit is mijn allereerste waarbij ik meedoe) mijn keuzes veel meer (inhoudelijk) toelichtte dan de meeste anderen.

Voor mij geldt echter dat de gehele Star Wars reeks sinds het prille begin voor mij altijd een stevige teleurstelling is geweest. Dit terwijl SF al hiervoor mijn belangstelling had en ik het veel las.

Het is gewoon te inhoudsloos, spanningsloos, geslachtsloos, bloedeloos, gevoelloos etc.
Het naar willekeur en zonder enig probleem reizen van de ene vergeten uithoek van de galaxie naar de andere beruchte vrijplek in hyper drive, het probleemloos landen op om het even welke planeet of ruimteschip.

Het kraakt niet, het wringt niet, het is dood en het zuigt (niet als een bloedzuiger maar als een nieuwe Nilfisk) !

Voeg daarbij de betreurenswaardige acteurs met hun zielige tekstjes, het armzalige verhaal dat zich beroept te verhandelen over de opkomst en ondergang van totalitaire regimes in de hele galaxie.

Is Mister mini-Nilfisk (Darth Vader) trouwens ook ooit echt eng geweest ? Of was dit alleen voor (hooguit) de laagste leeftijdscategorie ?

Dan the Force ? Wat is dit voor Bullsh*t ? Heeft de Force iets anders uitgericht dan op de achtergrond aanwezig zijn als mystieke en bijkans almachtige kracht dat zowel de goede als slechte kant kan uitslaan?
Oh ja, Skywalker kon dan zijn penisvervangende bom beter planten in het geslachtelijke kruis van de Batllestar en beter vechten dan Zorro.

Aliens: Zijn het diverse kleine en grote, al of niet behaarde buitenaardse grut nou ontworpen met enig benul of respect voor de wetten van de natuurlijke selectie ? Of zijn het gewoon groteske en lachwekkende wangedrochten?

Gevechten: Is er sprake van spanning tijdens de verschillende shoot-outs? Die troopers, waarom zijn zij zo geobsedeerd om het decor aan flarden te schieten of doelloos in de vreemde sterrenhemel. Waarom verliest Han Solo nooit eens een oog, raakt Leia haar beide onderbenen kwijt, krijgt Wookie enorme brandwonden omdat zijn stinkende vacht in de fik is gevlogen onder het slaken van amechtige klaagkreten ?

Bloed: eh.. laat maar.
Gore: eh.. laat maar.
Romantiek: eh.. hahaha
Suspence: mjah, die creepy Darth Vader he...
Sex: behind closed doors, occasionally perhaps..
Gott/filosifie: JA, ik heb Gott en zo gemist in ST !

Star Wars was (en is) de visualisatie van makkelijke SF met gebruikmaking van destijds state-of-the-art technieken gekoppeld aan uitgekiende marketing. Brilliant !!! Brilliant ! BRILLIANT !

Maar geen goede SF of zelfs film, laat staan filmreeks.
Maar dat is s-l-e-c-h-t-s mijn mening.

Ik heb ook geen al te gefundeerde mening over een losse episode 4, 5, 6, 1, 2 of 3. Alhoewel ik benieuwd was naar de zondenval van Darth Vader.
Met gemak schuif ik alle zes films van mijn SF bordje af en kan ze op deze manier eenvoudig vergelijken en wegstrepen tegenover een concurrent SF film. (Zo vindt ik een oubollige Planet of the Apes, Barbarella, Red Planet, the Incredible Shrinking Man of Silent Running nog beter. Laat staan een THX 1138, 1984, Matrix, Metropolis, a Clockwork Orange, a Space Odyssey, Blade Runner, Invasion of the Body Snatchers, the Thing, Andromeda Strain etc etc)

Dr. Strangelove's visie op SF is ook meer gefocust op het aanwezig zijn van meerdere generaties in diepe verlaten mijnen en zo.... Tja, dat is ook te becritiseren.. ;-)
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 01 apr 2006 13:27, 5 keer totaal gewijzigd.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 01 apr 2006 12:00

Ik spreek alleen maar voor mezelf, maar ik heb alvast nog niet gezegd dat SW films zuigen, alleen dat ik ze niet zo SF vind (in mijn definitie van wat goeie SF moet zijn). Het zijn uitstekende escapistische films, maar de wetenschappelijke basis is zowat nihil. Goeie stuff voor de fanatsy battle, niet voor hier.

Ik moet dus zeggen dat ik die tirade over zoet/niet-zoet niet zo goed volg :-?

ennieway go metropolis!

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 01 apr 2006 12:46

Verdomme. Metropolis kijken voor morgen 12.00 haal ik niet meer, maar ik moet wel zeggen dat Dr.'s betoog me wel aan het denken zet...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 apr 2006 13:03

Jusjuh schreef:Verdomme. Metropolis kijken voor morgen 12.00 haal ik niet meer, maar ik moet wel zeggen dat Dr.'s betoog me wel aan het denken zet...
:lol: Come on over to the Dark Side, Jusjuh !
Hahahahaaa !

ps. het zal me potverdorie nog zwaar tegenvallen als die overgroeide kleuter van een JB niet aan zijn elementaire postulaten gaat twijfelen.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 apr 2006 13:07

Tja, dat krijg je he? Zolang je maar een heeeeel lang verhaal schrijft, gaan mensen vanzelf denken dat je daarin ook nog wat zinnigs zegt.
Feit is dat je tegenover elk willekeurig punt van de Dr. kunt stellen dat je dat zelf anders ziet, of woorden van die strekking, en je hebt een heel ander verhaal. Hij zet z'n mening uiteen, en dat doet hij op eloquente wijze (al vind ik de passage over de penisvervangende bom gekunsteld...), maar het blijft z'n mening. Ik vind Star Wars wél goed, leuk, en een plaats in de Finale waard.

Daar mag 'ie dan uiteraard wel verliezen van 2001...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 apr 2006 13:11

Mjah, knap weerwoord !
Maar eh...
hermit elephant schreef:Feit is dat je tegenover elk willekeurig punt van de Dr. kunt stellen dat je dat zelf anders ziet, of woorden van die strekking, en je hebt een heel ander verhaal
I really don't think so !
hermit elephant schreef:Hij zet z'n mening uiteen
Zoals verzocht cq opgeroepen is that's exactly what I did.
Dus niet op deze manier met een natte spons trachten weg te poetsen.
Gefundeerd of niet, laat mensen maar even nog 's nadenken.

But I told ya all !
Don't say I didn't warn ya !

It remains your choice to choose otherwise.
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 01 apr 2006 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 apr 2006 13:19

Dr. Strangelove schreef:Mjah, knap weerwoord !
Maar eh...
hermit elephant schreef:Feit is dat je tegenover elk willekeurig punt van de Dr. kunt stellen dat je dat zelf anders ziet, of woorden van die strekking, en je hebt een heel ander verhaal
I don't really think so !
Wedden van wel? Maar nu eerst ff een bakkie koffie...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 apr 2006 13:24

Als je van mijn onvolgroeide postulaten maar afblijft, ouwe viespeuk!

Zoals Hermit al zegt, kan tegen elk wilekeurig punt uit het vermakelijke verhaal van de Doctor weer een tegenpunt geplaatst worden; ik wil daarnaast ook best meegaan in de observering dat het sci-gehalte in TESB wellicht lager ligt en het fi-gehalte hoger dan in menig andere film met het sci-fi etiket, maar niemand kan ontkenen dat SW, en TESB in het bijzonder, een toonzettende mijlplaal in het genre is geweest, waar menig ruimtespektakel tot op de dag van vandaag aan getoetst wordt. En een ruimtespektakel staat voor volkstammen nog altijd synoniem voor sci-fi, of je het daar nou mee eens bent of niet.

Overigens hoeft aan de betekenis van Darth Vader hier niet meer getwijfeld te worden: er is immers al een hele strijd geweest waar deze figuur als glorieuze winnaar uit de strijd is gekomen: (klik)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 apr 2006 13:35

Tranen over mijn wangen, hiero !
Ik wacht af ! :D

ps. er staat me nog iets bij over een 'Open Brief' van Ruben aan George Lucas. Maar ach, die jongen was ook alleen maar (bij nader inzien) teleurgesteld..

Gesloten