Sci-Fi Battle: Halve Finale B

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 apr 2006 14:30

Dr. Strangelove schreef:Voor mij geldt echter dat de gehele Star Wars reeks sinds het prille begin voor mij altijd een stevige teleurstelling is geweest. Dit terwijl SF al hiervoor mijn belangstelling had en ik het veel las.
Verschil van inzicht nr. 1: Voor mij geldt dat de gehele Star Wars reeks vanaf het prille begin een enorm avontuur is geweest. Ik las toen ook al veel SF...
Dr. Strangelove schreef:Het is gewoon te inhoudsloos, spanningsloos, geslachtsloos, bloedeloos, gevoelloos etc.
Verschil van inzicht nr. 2: Ik vind het wél spannend, en over de symboliek in de inhoud zijn boeken vol geschreven, inclusief Messiaanse en Arthuriaanse elementen. Wat je bedoelt met geslachtsloos ontgaat me. Ik mis in een verhaal als dit de sex, de liefde en de romantiek niet.
Dr. Strangelove schreef:Het naar willekeur en zonder enig probleem reizen van de ene vergeten uithoek van de galaxie naar de andere beruchte vrijplek in hyper drive, het probleemloos landen op om het even welke planeet of ruimteschip.
Verschil van inzicht nr.3: Kicke toch? Sci-Fi ten voeten uit. Er zijn theoretici die stellen dat dergelijke reizen mogelijk moeten kunnen zijn. Lees 's wat van Hawking of zo. De kortste weg tussen twee punten is niet een rechte lijn, noch is het een of andere kromme. De kortste weg tussen twee punten is: 0!
En dat landingen op welke planeet dan ook probleemloos zouden verlopen doet vermoeden dat je de films niet gezien hebt. Luke crasht toch echt, als hij op bezoek gaat bij Yoda...
Dr. Strangelove schreef:Het kraakt niet, het wringt niet, het is dood en het zuigt (niet als een bloedzuiger maar als een nieuwe Nilfisk) !
Verschil van inzicht nr.4: Het kraakt, het leeft, en wat is er mis met zuigen als een nieuwe Nilfisk???
Dr. Strangelove schreef:Voeg daarbij de betreurenswaardige acteurs met hun zielige tekstjes, het armzalige verhaal dat zich beroept te verhandelen over de opkomst en ondergang van totalitaire regimes in de hele galaxie.
Verschil van inzicht nr.5: In een film als deze, in dit genre, zit ik niet te wachten op (en verwacht ik geen) Oscar-winnende acteerprestaties, noch op mono- en dialogen die gebundeld en uitgegeven verdienen te worden. Je kritiek op het verhaal ontgaat me trouwens. Het verhandelt inderdaad (o.a.) over de opkomst en ondergang van totalitaire regimes? Nou en...?
Dr. Strangelove schreef:Is Mister mini-Nilfisk (Darth Vader) trouwens ook ooit echt eng geweest ? Of was dit alleen voor (hooguit) de laagste leeftijdscategorie ?
Verschil van inzicht nr. 6: Name-calling is vaak een manier om gebrek aan werkelijke argumenten te verhullen. Of Darth Vader wel of niet eng wordt gevonden is volstrekt irrelevant. Hij is de bad guy van de serie, en een bijzonder succesvolle, getuige zijn verkiezing tot ultieme Sci-Fi Bad Guy op ditzelfde forum...
Dr. Strangelove schreef:Dan the Force ? Wat is dit voor Bullsh*t ? Heeft de Force iets anders uitgericht dan op de achtergrond aanwezig zijn als mystieke en bijkans almachtige kracht dat zowel de goede als slechte kant kan uitslaan?
Verschil van inzicht nr. 7: De Force is niet op de achtergrond aanwezig, maar loopt als rode draad door het hele verhaal. Wat verwacht je trouwens nog meer van een mystieke kracht die zowel de goede als de slecht uit kan? Een hoofdrol en een eigen kleedkamer????
Dr. Strangelove schreef:Oh ja, Skywalker kon dan zijn penisvervangende bom beter planten in het geslachtelijke kruis van de Batllestar en beter vechten dan Zorro.
Verschil van inzicht nr. 8: :O Flauwe puberale woordgrapjes, en waarom? Het is nou eenmaal een van de kenmerken van die mysieke kracht. Variaties op dit thema zijn legio, en in heel veel vormen in heel veel films in heel veel genres gebruikt. Maar jij ziet er niks in, omdat het gebruikt wordt in een film die je niet leuk vindt. Big deal...
Dr. Strangelove schreef:Aliens: Zijn het diverse kleine en grote, al of niet behaarde buitenaardse grut nou ontworpen met enig benul of respect voor de wetten van de natuurlijke selectie ? Of zijn het gewoon groteske en lachwekkende wangedrochten?
Verschil van inzicht nr. 9: Was je even vergeten dat het hier om een Sci-Fi ging, Herr Dr.? Je gaat bij je veroordeling stiekem toch nog uit van de stand van zaken van onze hedendaagse wetenschap. Wie zegt dat in andere delen van de galaxy de natuurlijke selectie hele andere vormen aanneemt, of dat er manieren zijn gevonden om die te omzeilen, of dat ze zich daar een breuk lachen om dergelijke goedgelovige pseudo-wetenschap, en blijkt de Schepping uiteindelijk tóch achter alles te liggen, en zijn al die wezentjes ontsproten aan het brein van een Schepper met meer gevoel voor humor dan de onze...

Genoeg weerwoord? Zo niet, dan verzin ik er misschien nog wel een paar, na m'n volgende kop koffie...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 apr 2006 14:53

Dr. Strangelove schreef:Om deze battle 'zuiver' te houden ga ik hier niet al te diep op in.
:-? Hoe meer argumenten en verhalen, hoe beter.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 apr 2006 16:07

Hermit _O_

Hier help ik je aan herinneren bij de finale!

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 apr 2006 16:59

JB schreef:Hermit _O_

Je bedoelt:
hermit elephant schreef:...Ik vind Star Wars wél goed, leuk, en een plaats in de Finale waard.

Daar mag 'ie dan uiteraard wel verliezen van 2001...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 apr 2006 17:08

hermit elephant schreef:
JB schreef:Hermit _O_

Je bedoelt:
hermit elephant schreef:...Ik vind Star Wars wél goed, leuk, en een plaats in de Finale waard.

Daar mag 'ie dan uiteraard wel verliezen van 2001...
Yep :Y

Maar eerst TESB in de finale krijgen.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 apr 2006 17:11

Pfff, twee pagina's 'argumentatie' verder, maar geen stem erbij...

Nog steeds 7-7!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 01 apr 2006 19:53

Maar wèl minimaal één twijfelaar: Jusjuh !

Ik twijfel dus ik besta !

TheVault
Bijrol
Bijrol

Bericht door TheVault » 01 apr 2006 23:11

Alle twee erg goede films: maar Star wars; the empire strikes back staat (veel) hoger in mijn favorieten lijstje. Vooral omdat het heerlijk vermaak SciFI vermaak is.....de battle op Hoth kijk ik nog steeds regelmatig.

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 02 apr 2006 02:08

Ik wilde al stemmen voor Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back, maar verdere argumentatie is na de uiteenzetting van hermit niet meer nodig. _O_

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 02 apr 2006 08:01

Dr. Strangelove schreef:Maar wèl minimaal één twijfelaar: Jusjuh !

Ik twijfel dus ik besta !
Ik had ergens nog wel gehoopt op een scherpe reactie, Herr Dr.
Voorzetjes genoeg, dacht ik zo. Of gooit u de handdoek?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 02 apr 2006 11:38

Zo zie je maar weer waar een paar gloedvolle betogen toe in staat zijn: met 9-7 gaat Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back naar de Finale, ten koste van Metropolis!

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 02 apr 2006 11:45

:T Ik moet zeggen dat ik dit niet van tevoren had gedacht!

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 02 apr 2006 11:56

Verrassend, maar dat betekent tenminste wel dat ik mag stemmen in de finale :)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 apr 2006 13:53

hermit elephant schreef:Ik had ergens nog wel gehoopt op een scherpe reactie, Herr Dr.
Voorzetjes genoeg, dacht ik zo. Of gooit u de handdoek?
Nee, de handdoek heb ik niet in de ring gegooid.

Het is meer een kwestie van 'We agree to disagree'.
Het komt tenslotte meer terecht op wat je ervan vindt dan wat je objectief kan vastellen.

Zucht ! In de zaterdag-NRC staat een heel katern over de onmogelijkheid om een feitelijke waarheid vast te stellen. Wellicht dat dat me ook wat deprimeerde. :wink:

Tenslotte ga ik me niet verdedigen tegen een tegenwerping dat mijn (zoals zo vaak) plastische omschrijving van één van de voordelen van the Force (het succes vol penetreren van de bom/penis in het geslachtsdeel van de Battle Star slechts puberaal is.
MAN ! Het is je reinste Freud !

Oh ja, zuigen als een Nilfisk is uitsteken maar niet als het een film betreft.
Als je een blad-blazer wilt hebben en je krijgt een uitstekende functionerende Nilfisk stofzuiger in je handen gedrukt voel je je ook belazerd !
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 03 apr 2006 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 02 apr 2006 17:58

Dr. Strangelove schreef:...MAN ! Het is je reinste Freud !
Tja, da's kleien met je eigen poep ook...

Gesloten