Clash of the Comedies : B [Poule C+D]

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Gesloten
kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Clash of the Comedies : B [Poule C+D]

Bericht door kNoe » 17 mar 2007 21:01

B: Poule C+D

Programma:
C1 Life of Brian - Trouble in Paradise
D1 Lock, Stock & Two Smoking Barrels - The General
C2 Monty Python and the Holy Grail - Army of Darkness
D2 Le charme discret de la bourgeoisie - Simon
C3 Safety Last - Some Like it Hot
D3 The Philadelphia Story - Kind Hearts and Coronets
C4 La Vita è Bella - Scary Movie
D4 Airplane! - The Life Aquatic with Steve Zissou

Regels:
edere battle zal worden uitgevochten tussen twee deelnemers, waarop gestemd kan worden. De regels die, zoals gewoonlijk, voor elke battle gelden:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt 48 uur (de halve en hele finale zelfs 72 uur) vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf vandaag geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen kunnen gemaakt worden maar alleen wanneer de betreffende posters elders hebben bewezen serieus aan deze battle deel te kunnen nemen
- Je mag alleen stemmen als je beide films gezien hebt!
- Bij een gelijkspel beslis ik door een muntje op te gooien
- Wanneer er onduidelijkheden zijn dan beslis ik, waarbij ik plechtig beloof zo rechtvaardig mogelijk op te treden.

Dan zijn er nog enkele verzoeken van mijn kant:
- Post alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Posts als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend.
- Het is niet verplicht maar battles worden wel leuker als je een degelijke motivatie geeft voor je keuze.
- Als je niet zult kunnen stemmen en iemand wil machtigen, post het dan even hier.

kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kNoe » 17 mar 2007 21:04

Life of Brian

A motion picture destined to offend nearly two thirds of the civilized world. And severely annoy the other third.

Afbeelding

Review volgens allmovieguide.com:

"On a Midnight Clear 2000 years ago, three wise men enter a manger where a babe is wrapped in swaddling clothes. It is an infant called Brian...and the three wise men are in the wrong manger. For the rest of his life, Brian (Graham Chapman) finds himself regarded as something of a Messiah--yet he's always in the shadow of this Other Guy from Galilee. Brian is witness to the Sermon of the Mount, but his seat is in such a bad location that he can't hear any of it ("Blessed are the cheesemakers?"). Ultimately he is brought before Pontius Pilate and sentenced to crucifixion, which takes place at that crowded, non-exclusive execution site a few blocks shy of Calvary. Rather than utter the Last Six Words, Brian leads his fellow crucifixees in a spirited rendition of a British music hall cheer-up song "Always Look On The Bright Side of Life." The whole Monty Python gang (Chapman, John Cleese, Michael Palin, Eric Idle, and Terry Gilliam) are on hand in multiple roles, playing such sacred characters as Stan Called Loretta, Biggus Dickus, Deadly Dirk, Casts the First Stone, and Intensely Dull Youth; also showing up are Goon Show veteran Spike Milligan and a Liverpool musician named George Harrison."

vs.

Trouble in Paradise

High class European thief Gaston Monesque meets his soul mate Lily, a pickpocket masquerading as a countess...

Afbeelding

"Ernst Lubitsch used Laszlo Aladar's play The Honest Finder as a springboard for one of his most delightful early-1930s Paramount confections. Herbert Marshall and Miriam Hopkins play Gaston and Lily, a pair of Parisian thieves, both disguised as nobility, who decide to rob lovely perfume company executive Mariette Colet (Kay Francis); Gaston gets a job as Mariette's confidential secretary, while Lily installs herself as the woman's typist. Love rears its head, forcing Gaston to choose between marriage to Mariette and a fast getaway with Lily. Filled with marvelous throwaway gags and sophisticated innuendo, Trouble in Paradise was described by one critic as "as close to perfection as anything I have ever seen in the movies.""

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 17 mar 2007 21:14

Lastige deze.. twee totaal verschillende soorten films als het aankomt op humor. Trouble in Paradise is veel lichtvoetiger, subtieler; de zogenaamde 'Lubitsch touch'. Toch is de parodie die Monty Python opvoert over de messiah ook briljant gedaan.
Nee, ik ga toch voor een van mijn persoonlijke favorieten, mede omdat The Life of Brian ook stukken kent die ronduit flauw waren (Biggus Diggus etc),.. maar beide hadden van mij bij de laatste vier mogen zitten. Eigenlijk kan ik niet kiezen, maar voorlopig:

Trouble in Paradise

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 18 mar 2007 15:42

Bespeur ik hier een monopoly? 8)

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 18 mar 2007 15:49

flightart schreef:...mede omdat The Life of Brian ook stukken kent die ronduit flauw waren...
Kent de film ook stukken die niet flauw zijn?

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 18 mar 2007 15:52

gielpeeters schreef:
flightart schreef:...mede omdat The Life of Brian ook stukken kent die ronduit flauw waren...
Daarom is het zo goed. Gewoon geniaal. Jammer dat ik niet kan stemmen. :N Hou me mond verder. Sorry. :P

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 18 mar 2007 15:56

gielpeeters schreef:
Met flauw bedoel ik stukken waar ik niet om kon lachen, stukken die gewoon weinig toevoegden. Natuurlijk kan je The Life of Brian afdoen als een flauwe bedoeling (ik weet niet hoe goed jij zijn humor vindt), maar er schuilt een ontzettend scherpe satire achter over hoe mensen messia's creeëren. En als je de Monty Pyhton dialogen slechts als flauw ziet, dan weet ik niet meer wat goede humor is. Hetzelfde zou dan gelden voor de Marx Brothers.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 mar 2007 16:04

flightart schreef:En als je de Monty Pyhton dialogen slechts als flauw ziet, dan weet ik niet meer wat goede humor is.
Flauw is niet altijd per definitie slecht... :)

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 18 mar 2007 16:05

flightart schreef:
gielpeeters schreef:
Met flauw bedoel ik stukken waar ik niet om kon lachen, stukken die gewoon weinig toevoegden. Natuurlijk kan je The Life of Brian afdoen als een flauwe bedoeling (ik weet niet hoe goed jij zijn humor vindt), maar er schuilt een ontzettend scherpe satire achter over hoe mensen messia's creeëren. En als je de Monty Pyhton dialogen slechts als flauw ziet, dan weet ik niet meer wat goede humor is. Hetzelfde zou dan gelden voor de Marx Brothers.
Het klopt inderdaad als je zegt dat de film als geheel niet als flauw te bestempelen is, maar dat doe ik ook niet. Ik vind het trouwens een van de beste comedies die ik ooit heb gezien (hoewel je wel in de stemming moet zijn om de flauwe stukken te kunnen trekken :D )

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 18 mar 2007 16:06

Colonel_Kurz schreef:
flightart schreef:En als je de Monty Pyhton dialogen slechts als flauw ziet, dan weet ik niet meer wat goede humor is.
Flauw is niet altijd per definitie slecht... :)
Ye.. misschien defineer ik het een beetje krom. Je hebt verschillende soorten van flauw. :wink:

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 18 mar 2007 17:01

Hmpf, ik hou er maar een flauwe nasmaak op na....

Mathilda
Filmster
Filmster

Bericht door Mathilda » 18 mar 2007 20:59

Sorry, flightart:

The Life of Brian _O_

kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kNoe » 19 mar 2007 21:02

In de reguliere speeltijd: 1-1.

In de verlenging wint Trouble in Paradise

kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kNoe » 19 mar 2007 21:16

Lock, Stock & 2 Smoking Barrels

A Disgrace to Criminals Everywhere.

Afbeelding

"Guy Ritchie's sophomore follow-up to his 1998 sleeper hit Lock, Stock, and Two Smoking Barrels, Snatch revisits the previous film's territory of London's crime-ridden underbelly, and does so with the same brand of humor and stylish direction that made Ritchie's first effort a surprise success. With a labyrinthine plot that is ostensibly oriented around a missing diamond, Snatch introduces viewers to three groups of characters intent on retrieving the elusive stone, which has been stolen from an Antwerp jeweler. In the first group are friends and business partners Turkish (Jason Statham, who also supplies the film's voice-over narration) and Tommy (Stephen Graham), who join up with Mickey (Brad Pitt), an Irish gypsy and boxer. Turkish and Tommy make arrangements with Mickey to take a fall in a match engineered by lunatic gang leader Brick Top (Alan Ford). In another corner resides equally loony Russian gangster Boris the Blade (Rade Sherbedgia), who has asked Jewish gangster Franky Four Fingers (Benicio Del Toro) to place a bet on the match for him. Boris is also scheming to have Sol (Lennie James), the owner of a pawn shop, rob the place with a couple of dim associates. Meanwhile, Avi (Dennis Farina), freshly arrived in London from New York, hires Bullet Tooth Tony (Vinnie Jones) to find Franky when he goes missing; it seems that it was none other than Franky who was supposed to be transporting the purloined diamond to New York."

vs.

The General

Love, Locomotives and Laughs

Afbeelding

"Buster Keaton plays Johnny Gray, a Southern railroad engineer who loves his train engine, The General, almost as much as he loves Annabelle Lee (Marion Mack). When the opening shots of the Civil War are fired at Fort Sumter, Johnny tries to enlist -- and he is deemed too useful as an engineer to be a soldier. All Johnny knows is that he's been rejected, and Annabelle, thinking him a coward, turns her back on him. When Northern spies steal the General (and, unwittingly, Annabelle), the story switches from drama and romance to adventure mixed with Keaton's trademark deadpan humor as he uses every means possible to catch up to the General, thwart the Yankees, and rescue his darling Annabelle -- for starters. As always, Keaton performs his own stunts, combining his prodigious dexterity, impeccable comic timing, and expressive body language to convey more emotion than the stars of any of the talkies that were soon to dominate cinema."

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 19 mar 2007 21:17

Wat? Life of Brian er nu al uit?! :x

Gesloten