Nominaties voor de eliminatiegame

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Nominaties voor de eliminatiegame

Bericht door Axeqlusive » 10 feb 2015 13:53

Colonel_Kurz schreef: [...] terwijl Miami Vice overigens op nr. 1 staat (de film waar Blackhat nog het meest op lijkt).
Say what? :-? Blackhat lijkt voor mij echt in niks op Miami Vice, hooguit soms wat stukjes zoals de shoot-out bij die containers. Daarbij zou Miami Vice in mijn persoonlijke lijst ook de top 3 halen en Blackhat waarschijnlijk nieteens een top 10.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 10 feb 2015 14:02

Zelf heb ik L.A. Takedown ooit op TV gezien, verder heb ik geen enkel idee wat betreft de huidige beschikbaarheid.
Blackhat wil ik graag een eerlijke kans geven, maar inderdaad staat deze niet hoog genoeg op de prioriteitenlijst om een bezoekje aan Pathe te rechtvaardigen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 feb 2015 14:19

Straka schreef:Zelf heb ik L.A. Takedown ooit op TV gezien, verder heb ik geen enkel idee wat betreft de huidige beschikbaarheid.
Hij is ooit op dvd uitgekomen, dus dat noem ik goed beschikbaar. Daarnaast
Spoiler
heb ik er zojuist diverse torrents van gespot
.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 10 feb 2015 14:29

Ben ik toch ineens benieuwd geworden naar L.A. Takedown :). Vanavond eens even kijken of we die ergens weg kunnen toveren...

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 10 feb 2015 14:32

Axeqlusive schreef:Hij is ooit op dvd uitgekomen, dus dat noem ik goed beschikbaar. Daarnaast
Spoiler
heb ik er zojuist diverse torrents van gespot
.
Ook ik noem dat goed beschikbaar. :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 feb 2015 14:36

Ja, maar niet in Nederland. Natuurlijk is dat wel beschikbaar, maar als een landelijke release in allerlei bioscopen "minder beschikbaar" zou zijn dan is een release op DVD alleen buiten Nederland dat nog minder, dus als Blackhat volgens Straka niet mee zou mogen doen vanwege de beschikbaarheid, of we hiermee zouden moeten wachten tot die "bredere beschikbaarheid" die helemaal niet breder is, dan zou L.A. Takedown daar nog verder buiten vallen, terwijl Straka juist pleitte voor de inclusie daarvan. En dat klopt niet wat mij betreft, puur op die argumentatie bezien. Dat is waar ik op doelde. Natuurlijk zijn beide gewoon breed beschikbaar.
Axeqlusive schreef:
Colonel_Kurz schreef: [...] terwijl Miami Vice overigens op nr. 1 staat (de film waar Blackhat nog het meest op lijkt).
Say what? :-? Blackhat lijkt voor mij echt in niks op Miami Vice, hooguit soms wat stukjes zoals de shoot-out bij die containers. Daarbij zou Miami Vice in mijn persoonlijke lijst ook de top 3 halen en Blackhat waarschijnlijk nieteens een top 10.
Alleen al de kleurrijke nachtelijke cinematografie in Azië doet aan MV denken, maar vooral ook de internationale constante flux/flow van technologie waardoor twee mensen elkaar ontmoeten - maar wat tegelijk een groot obstakel is voor hun samenzijn, en de algehele abstractie van actie als genre in het laatste gedeelte van de film, waarin al dat hackergedoe er gelukkig niet meer toe doet. Scènes zoals die waarin ze samen in de auto zitten en elkaar bekijken, of de omhelzing in de helikopter op weg naar Jakarta, verbeeldt hun relatie en ontwikkeling daarvan sfeervol en poëtisch op een manier zoals Mann dat ook in Miami Vice doet.

En Straka, gewoon een kans geven aan de film wanneer je wil natuurlijk, los van wat er met dit suffe spelletje gebeurt. :P

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 feb 2015 14:38

Ik heb heel dat gevoel er echt bijna niet bij gehad Kurz. Wat ik zeg, bij sommige scènes had ik even een déjà vu moment, maar dat wat het dan ook. Vond het eigenlijk vooral een slap aftreksel van wat een goe... nee ik vraag me af of dat wel had gekund :P

Mooi verwoord betreft de beschikbaarheid. Michael Mann it is :T

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 10 feb 2015 14:59

Colonel_Kurz schreef:Ja, maar niet in Nederland. Natuurlijk is dat wel beschikbaar, maar als een landelijke release in allerlei bioscopen "minder beschikbaar" zou zijn dan is een release op DVD alleen buiten Nederland dat nog minder, dus als Blackhat volgens Straka niet mee zou mogen doen vanwege de beschikbaarheid, of we hiermee zouden moeten wachten tot die "bredere beschikbaarheid" die helemaal niet breder is, dan zou L.A. Takedown daar nog verder buiten vallen, terwijl Straka juist pleitte voor de inclusie daarvan. En dat klopt niet wat mij betreft, puur op die argumentatie bezien. Dat is waar ik op doelde. Natuurlijk zijn beide gewoon breed beschikbaar.

En Straka, gewoon een kans geven aan de film wanneer je wil natuurlijk, los van wat er met dit suffe spelletje gebeurt. :P
Ik pleit voor het uitstellen van Mann, niet voor specifieke in- of uitsluiting van een bepaalde film. Een film die slechts een paar weken uit is, is nog lang niet door iedereen gezien. Ik neem aan dat er meerdere kijkers zijn die wachten op de thuisrelease van een bepaalde film voordat ze deze kijken. Het bioscoopaanbod is breed en, om wat voor reden dan ook, moeten er keuzes gemaakt worden. In mijn geval komt dat neer op het niet kijken van Blackhat in de bioscoop, mogelijk zijn er meerdere mensen die er op dit moment zo over denken. Misschien sta ik hierin alleen, ook prima.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 10 feb 2015 15:09

Nee hoor, ik ga Blackhat ook niet kijken in de bios. Daarvoor zijn me de reviews te matig. Niet dat je daar iets op uit hoeft te doen, maar al zou het voor mij een klein zeventje worden, vind ik het nog de moeite niet...

Maar, ik ben wel pro beginnen met de Michael Mann battle :Y

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 10 feb 2015 15:29

Ik kan me je punt wel voorstellen Straka. We hebben ook wel eens eliminatiegames gehad van regisseurs, vlak voordat er een film van ze uitkwam. Zo'n film deed dan uiteraard ook niet mee. Ondanks dat iedereen voor Blackhat naar de bioscoop kan, kan ik me ook voorstellen dat lang niet iedereen dat ook gaat doen. Wat mij betreft is de titel dan ook te recent om mee te doen in deze ronde.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 10 feb 2015 15:56

Maar beginnen we nu gelijk? Want ik moet er nog wel 2 of 3 kijken denk ik.

En beter pikken we gelijk een volgende battle eruit, zodat ik daar weer kan afstrepen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 feb 2015 17:41

Remon schreef:Maar beginnen we nu gelijk?
Doen. Misschien dwingt het mensen nog naar de bios en wordt het daardoor net iets minder een complete flop. :P

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 10 feb 2015 21:11

Ik zie in de openingspost dat Michael Mann al een keer eerder is geweest.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 10 feb 2015 23:04

Even wat speurwerk gedaan en het klopt dat Mann al geweest is, maar dat is inmiddels al wel bijna zes jaar geleden. Hij heeft verdomd weinig nieuws gemaakt in de tussentijd maar van de forum gangers van destijds zijn er nog enkelen actief. Daarnaast is natuurlijkiedereen op film gebied enorm vooruit gegaan :P.

Als we de regel gaan hanteren dat we geen reeksen meer doen van de regisseur/acteur die ooit eerder gedaan is, ontnemen we 'nieuwkomers' wel de kans om ook eens een oeuvre af te gaan. Persoonlijk zou ik graag nog eens een Spielberg, Kubrick of Bond reeks doen :Y. Om maar wat te noemen...

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 10 feb 2015 23:30

De forumgangers van destijds zijn dan wel weer voor het grootste gedeelte de mensen die actief zijn in dit topic de afgelopen games. :D Ik vind het ook geen verkeerd idee regisseurs opnieuw te doen, maar het zou dan wel leuker zijn en een grotere meerwaarde hebben als de nieuwe leden dan ook wat meer meedoen. Plus dat er natuurlijk altijd meer dan genoeg interessante onderwerpen over blijven, die nog niet voorbij gekomen zijn. Geen idee of er ooit regels voor bedacht zijn verder. Ik had zelf op zich ook wel zin in Mann de volgende reeks. :)

Plaats reactie