Clash of the Fantasies: Poule A

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Gesloten
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Clash of the Fantasies: Poule A

Bericht door ErikSchierboom » 01 jun 2009 08:28

The Wizard of Oz (1939)

Afbeelding
Cinema.nl schreef:Het wonderlijke verhaal van de reis van de ongelukkige Garland door sprookjesland Oz, haar strijd tegen de `wicked witch of the west` (Hamilton) en haar zoektocht, in gezelschap van de tinnen man (Haley), de vogelverschrikker (Bolger) en de bange leeuw (Lahr), naar de befaamde tovenaar (Morgan). Deze tweede verfilming (de eerste is van 1925) van het klassieke sprookje van Frank L. Baum werd met zoveel fantasie gemaakt dat het nog steeds kan gelden als het prototype van de sprookjesmusical. De fragmenten in de echte wereld zijn in sepia (en werden geregisseerd door King Vidor) maar zodra Garland in Oz arriveert, schitteren de kleuren. Een in niets verouderd juweeltje van kleur, spel en muziek. De song `Over The Rainbow` werd bekroond met een Oscar, evenals de score van Herbert Stothart. Voor Garland werd een speciale mini-Oscar in het leven geroepen.

vs.

The Curious Case of Benjamin Button (2008)

Afbeelding
Cinema.nl schreef:In het begin van zijn leven ziet Benjamin Button (Pitt) er uit als een oude man. Naar verloop van tijd oogt hij steeds jonger. Dat bemoeilijkt zijn relatie met jeugdliefde Daisy (Blanchett), die wel op de gewone manier ouder wordt. Deze, voor regisseur Fincher (Se7en, Fight Club, Zodiac) opmerkelijk zachtaardige film weet te overtuigen. Pitt, verstopt onder make-up, computereffecten en protheses, maakt het aannemelijk dat er in het oude lijf een kleine jongen schuilt. Maar Daisy is een weinig fascinerend personage en de climax van de film is teleurstellend conventioneel. Naar een kort verhaal van F. Scott Fitzgerald.

Nog even de regels op een rijtje:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet meegeteld.
- Deze battle duurt tot woensdag 3 juni 10:00 uur. Een stem na deze deadline wordt niet geteld.
- Gebruikers die pas vanaf 1 juni 2009 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor degenen die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden.
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes zo boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 01 jun 2009 09:34

Het is al redelijk vaak gezegd en ik herhaal het nu nog maar eens: TCCOBB is een leuke film, maar stelt op het uitgangspunt na niet bijzonder veel voor. Daarbij komt dat dit uitgangspunt ook niet bijzonder goed wordt uitgewerkt. Bovendien is The Wizard of Oz wat fantasy betreft veel memorabeler dan TCCOBB.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 01 jun 2009 09:58

The Wizard of Oz heb ik denk ik veel te laat in m'n leven gezien om er echt iets mee te hebben, maar Benjamin Button vond ik redelijk slap en langdradig en een film maar veel meer mee gedaan had kunnen worden. Dan maar de meer iconische film.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 01 jun 2009 10:03

the wizard of oz is de betere fantasy film, heeft zichzelf al bewezen als tijdloos, en daar begin ik bij tccobb steeds meer aan te twijfelen, ik vond het een gewledige film toen ik hem zag, maar zla hem niet snel nog een keer bekijken, the wizzard of oz daarintegen heb ik al meerdere malen gezien en blijft leuk (al helemaal als je de soundtrack vervangt door pink floyd's dark side of the moon)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 01 jun 2009 10:09

Wizard of Oz

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 01 jun 2009 10:11

Moeilijk kiezen, ik vond TCCOBB best wel goed en sfeervol, maar ik denk dat hij het in deze clash moet afleggen. The Wizard of Oz had zo'n 25 jaar geleden heel wat meer impact op mij.

Intussen heb ik wel een diepe haat voor musicals gecultiveerd, dus bij een eventuele herkijk zou mijn mening wel eens kunnen veranderen, maar da's speculatie :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 jun 2009 11:42

In tegenstelling tot velen vond ik Benjamin Button wél een erg mooie film, maar we zijn hier niet meer in Kansas en ik heb geen rode schoenen. The Wizard of Oz blijft een heerlijke klassieker met leuke liedjes die van mij best ver mag komen.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 01 jun 2009 12:35

The Wizard of Oz is absoluut een erg leuke en vermakelijke film. Maar kon bij mij niet op tegen The Curious Case of Benjamin Button. Van deze film heb ik echt genoten. :Y

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 01 jun 2009 12:46

The Wizard of Oz

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 01 jun 2009 15:07

Geen van beide films vond ik echt geweldig, maar daar waar Benjamin Button een aantal malen stil viel, vond ik The Wizard of Oz voor het overgrote deel niet boeiend genoeg.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 jun 2009 15:38

Moeilijke keuze, beide films zijn voor mij verre van persoonlijke favorieten. Maar het meer volwassen type fantasy van The Curious Case of Benjamin Button spreekt mij meer aan.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 01 jun 2009 16:12

Moeilijke keuze. Ik vond Benjamin Button veruit de betere film, maar weet nu niet of dat door het fantasy-aspect komt. Eerder door de brede waaier aan personages en de rijke ideeën over het leven die erin zaten verwerkt. The Wizard Of Oz vond ik dan weer iets te braafjes en gezinsvriendelijk, maar hij is wel de meer fantasy film van de twee.

Ik onthoud mij dus van stemmen, omdat een stem op gelijk welk een van beide niet helemaal gerechtvaardigd zou zijn.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 01 jun 2009 21:23

Hoewel ik liever naar Benjamin Button kijk, vind ik de vreemde wereld met de rare personages van The Wizard of Oz er voor doen zorgen dat deze de betere fantasy film is.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 01 jun 2009 21:35

Bij fantasy wil ik toch ook liefst een hele nieuwe wereld zien, ipv 1 fantasievol element.

Wizard of Oz

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 02 jun 2009 05:58

Wizard of Oz

Gesloten