Mega Monster Mash - Battle Thread B

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Gesloten
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Mega Monster Mash - Battle Thread B

Bericht door El Chivo » 14 dec 2009 19:19

Battles die deze thread worden uitgevochten:

Alien Queen - The Monster from the Id 7 - 6
Medusa - Ramon 7 - 6
Giant Ant - The Blob 1 - 10
Cycloop - Grendel 11 - 2

De regels:

- Je stemt door je voorkeur dikgedrukt weer te geven. Doe je dat niet, dan is het aan mij (de organisator) om te interpreteren waarvoor je gestemd, en of je überhaupt gestemd hebt.
- Je kunt niet stemmen als je pas na 01-12-2009 geregistreerd staat
- Elke battle duurt 48 uur vanaf het moment dat deze geplaatst is. Stem je een minuut nadat de 48 uur verstreken zijn, dan telt je stem niet.
- Echter in het geval van een gelijkspel kan juist de eerstvolgende stem de doorslag geven. In zo'n geval wordt de lengte van de battle met één uur verlengd. Als er dan nog geen beslissing is gevallen, dan zal ik een muntje opgooien om de doorslag te geven.
- Om te kunnen stemmen in een battle moet je óf de films waarin de personages voorkomen gezien hebben, óf tenminste het profiel inclusief de beschrijving en de Youtube links bestudeerd hebben. De beschrijvingen daarbij kunnen spoilers bevatten.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

Suggestie:

- Het is gewenst om je stem te voorzien van argumentatie. Het wordt aangemoedigd om uitgebreide fantasievolle scenario’s te bedenken en aan de rest voor te leggen, en om op die van andere in te gaan. Dat is wat deze battles leuk en de moeite waard maakt.

Hoofdpagina Mega Monster Mash
Laatst gewijzigd door El Chivo op 23 dec 2009 18:54, 5 keer totaal gewijzigd.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 14 dec 2009 19:20

Alien Queen

Afbeelding

Film: Aliens (1986)

Grootte: Zo'n 4,5 meter en een nog langere staart.

Beschrijving:

De xenomorph uit de eerste Alien blijkt maar een drone te zijn geweest wanneer we in deel twee de koningin van de aliens ontmoeten. De eieren met daarin de facehuggers uit deel 1 worden dan ook door haar gelegd.

De Alien Queen is een groot wezen dat lijkt op een kruising tussen een mens en een insect. Het zwarte beest ziet er aerodynamisch uit, heeft twee grote sterke klauwen en twee kleine zwakke klauwen, een zeer lange, scherpe staart en een gigantische bek gevuld met scherpe tanden en gevuld met een tweede, kleinere bek met scherpe tanden die als een tong kan worden uitgestoken. Verder is de Queen zeer intelligent, wat blijkt uit haar controle over de gewone aliens, haar beeldende communicatie met Ripley, het gebruik van een lift, het vertoppen op het tweede dropship en natuurlijk haar veelzijdige strijd-technieken.

De Alien Queen is dus een groot, sterk en intelligent wezen dat op vele manieren gebruik kan maken van haar lichaam in de strijd op leven en dood.

– geschreven door Tasslehoff_Burrfoot-

vs.

The Monster from the Id

Afbeelding

Film: Forbidden Planet (1956)

Grootte: ruw geschat: een meter of 6 hoog

Beschrijving:

Het id-monster is een creatie uit het onbewuste, het Freudiaanse id. De technologie van het uitgestorven Krell-ras, de bewoners van Altair IV was zo ver gevorderd dat het mogelijk was geworden om te creëren vanuit een gedachte, als ware de Krell goden. Daarvoor hadden ze een enorme krachtbron ter beschikking. De Krell hadden echter geen rekening gehouden met het primitieve beest dat in ieders onbewuste schuilt. Deze monsters werden onbewust gecreëerd en zij vernietigden in 1 nacht meteen de hele Krell-beschaving.

Het monster heeft de klauwen van een viervoeter, maar beweegt zich toch voort op twee benen. Het is onzichtbaar, maar wordt zichtbaar in een krachtveld. Het monster is bestand tegen atoomlasergeweren, want het wordt telkens geregenereerd door de krachtige machine van de Krells. Het monster laat zich door niets tegenhouden, zelfs het sterkste Krell-staal is er niet tegen bestand. Enkel het wegnemen van de onderbewuste angst bij de ‘bedenker’ van het monster kan het doen verdwijnen.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 dec 2009 21:15

Ik denk dat dit een simpele is...
Enkel het wegnemen van de onderbewuste angst bij de ‘bedenker’ van het monster kan het doen verdwijnen.

De Alien Queen kent zelf geen angst en als er iemand om haar heen wel de onderbewuste angst heeft om het monster te bedenken... Dan heeft de Queen naast haar eigen formidabele klauwen en staart waarschijnlijk snel genoeg een aardig legertje waardoor 'de bedenker' al snel bewuste dingen heeft om zich zorgen over te maken.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 14 dec 2009 22:27

Klopt: de Alien Queen is niet de bedenker van dit monster, dat zijn de Krells. Dat is echter geen probleem voor onze koninging aangezien ze de hele populatie aan Krells in comateuze toestand zal inspinnen om als gastheer te dienen voor een nieuwe generatie aliens. Zonder Krells geen onderbewuste angesten en dus geen id-monster. Weer een planeet etnisch gezuiverd door de Alien Queen

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 dec 2009 22:29

JB en ik die het eens zijn... het komt toch echt wel eens voor :)

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 14 dec 2009 22:32

Sha schreef:JB en ik die het eens zijn... het komt toch echt wel eens voor :)
Ha! Niet alleen hier hoor, kijk maar eens op een ander battlefield!

Wie weet is dit wel het begin van een mooie vriendschap ...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 dec 2009 23:04

JB schreef:
Sha schreef:JB en ik die het eens zijn... het komt toch echt wel eens voor :)
Ha! Niet alleen hier hoor, kijk maar eens op een ander battlefield!

Wie weet is dit wel het begin van een mooie vriendschap ...
Wie weet! Ik moest ook al een traantje wegpinken toen ik zag dat je op me had gestemd als beste newbie ;)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 14 dec 2009 23:04

Wat de twee boezemvrienden hierboven zeggen: The Alien Queen.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 14 dec 2009 23:13

The Alien Queen natuurlijk, een angstloos icoon.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 dec 2009 23:48

Je hoeft maar een vlammenwerpertje op wat eieren te richten en de Alien Queen durft niets meer, zo heeft Ripley bewezen. Angst kent deze koningin dus wel degelijk. Zoals duidelijk blijkt in het filmpje is ieders angst voldoende (die mensen komen van de aarde, dat zijn geen Krells!) en dus ook die van de koningin. Het id-monster zal er dit keer wat anders uitzien: een enorme Ripley met vlammenwerper. Maar daarom is het monster nog niet minder effectief.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 15 dec 2009 00:20

De queen heeft geen angst, wat je voor angst aanziet is puur moederinstinct om haar eieren te beschermen!

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 15 dec 2009 00:29

Van een primitief, volledig instinctief handelend dier zou ik kunnen geloven dat het geen angst kent; maar er wordt beweerd dat de Alien Queen bijzonder intelligent is. Zou zo'n wezen dan geen notie moeten hebben van wat angst is?

Misschien is ze zelf niet zo angstig aangelegd, maar toch: het minste is genoeg om het Krell-machinisme in gang te zetten.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 15 dec 2009 08:59

De Alien Queen wint dit om de al eerder aangegeven redenen.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 15 dec 2009 09:49

Als je niets anders kunt dan je eieren beschermen, dan heb je wel degelijk angst dat deze eieren vernietigd worden en dus je kroost wordt vermoord. En in dat geval is het toch echt het id-monster dat dit hands down gaat winnen.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 15 dec 2009 09:55

Hmm, nu gaan jullie ervanuit dat als de Queen ook maar enige vorm van angst heeft dat ze dan gelijk verliest? Vergeet niet dat het id monster wordt gegenereerd door een machine. Laat mij eens een machine zien die tegen de klauwen (of het acid?) van de Queen en haar kinderen bestand is?

Gesloten