Mega Monster Mash - Battle Thread B

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Gesloten
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 18 dec 2009 10:43

Touchwood schreef:Hallo! Jullie kijken echt nooit naar Animal Planet, hè… Ramon is geen hippo maar een alligator (dus ook geen krokodil, maar dit terzijde) dus ik weet niet waar men het vandaan haalt dat Ramón zijn prooi met priemende oogjes boven de waterlijn aan gaat liggen kijken maar dat is toch echt aan nijlpaarden voorbehouden.
Zo ver ik weet bespieden alligatoren hun prooien wel degelijk maar dan van onder water. Dat is hier echter geen optie: Medusa is wel slimmer dan zich aan de waterrand te begeven, hij zal toch echt het water uitmoeten.
Touchwood schreef:Bovendien, wat denk je dat al die jaren in het pikdonkere riool met Ramón’s gezichtsvermogen doet… juist, dat wordt er niet beter op, die ziet hoogstens wat schimmige schaduwen laat stáán de poppetjes van de ogen.
Nu is het alweer een hele tijd geleden dat ik de film zag, maar dit kan ik mij toch echt niet herinneren. Correct me if I'm wrong, maar het klinkt als een nergens op gebaseerde aanname.
Touchwood schreef:Dus Ramon zal bijna puur op zijn sterk ontwikkelde reukzin (dit om slecht zicht te compenseren) en zijn fierce killers instinct afgaan.
Idem dito.
Touchwood schreef:Overigens heeft Ramon wel degelijk, naast een sterk ontwikkelde reukzin, een bovennatuurlijke intelligentie ontwikkeld, hoe wist hij anders zijn belagers op te sporen om ze te ‘straffen’ voor hun daden.
Maar hij is te dom om de val die er voor hem gezet is door te hebben. Nee, het blijft een peulenschilletje voor Medusa.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 18 dec 2009 10:44

Colonel_Kurz schreef:
ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:Waarom zou Ramon zijn natuurlijke voordeel en jachtgebied verlaten?
Omdat dit clashes zijn? :P Daarom zijn beide geen argument: Medusa zou nooit zo dom zijn om zich te gaan wassen, Ramon zou zijn jachtgebied niet verlaten. Meest logische scenario: Medusa wacht een stukje van de waterrand, Ramon ziet Medusa, die hem meteen doordringend aankijkt.
Ik geloof niet dat iemand ervan uitging dat The Kraken uit het water hoefde te komen, dus waarom zou Ramon dat wel moeten doen?
Dat argument kun je ook omdraaien: waarom zou Medusa in de buurt van het water komen?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 dec 2009 11:37

Omdat zij, net als sommigen van jullie, nogal overtuigd is van haar eigen kunnen en haar angstaanjagende voorkomen. Maar als een perfect egale spiegel al genoeg is om haar krachten te weerstaan, dan is de vertroebeling van water voor het beeld ook genoeg. Je geeft zelf al aan dat alligators van onder het water kijken. Medusa, die geen weet heeft van gedragspatronen van alligators (Waarom zou ze? Die beesten kwamen niet voor in het oude Griekenland) en ervan overtuigd is dat dat beest haar eerst recht in de ogen aan zal kijken, wordt Ramons volgende avondmaal omwille van haar eigendunk.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 dec 2009 12:01

You're stretching it, my dear Kurz.

Juist alleen een perfect egale spiegel is genoeg is om haar krachten te weerstaan, dan is de vertroebeling van smerig rioolwater natuurlijk nooit genoeg.

Wil Ràmon Medusa willen grijpen zal hij boven water moeten komen en aangezien zijn bijtrichting ook zijn kijkrichting is, is er weinig hoop voor 'm.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 dec 2009 12:12

Dat geronde schild deed het 'em in het fragment ook al wel.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 18 dec 2009 12:13

En wie zegt dat de battle in het riool(water) gehouden wordt? :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 dec 2009 12:59

El Chivo schreef:Dat geronde schild deed het 'em in het fragment ook al wel.
Dat bedoel ik, die was toch vrij egaal naar mijn mening.

Die redenering dat juist alleen een perfect egale spiegel genoeg is, volg ik niet JB. Hoe beter je haar kan zien, hoe meer je haar krachten kan weerstaan? :-?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 dec 2009 14:07

Zijn jouw woorden:
Colonel_Kurz schreef:...Maar als een perfect egale spiegel al genoeg is om haar krachten te weerstaan, dan is de vertroebeling van water voor het beeld ook genoeg....
Ze wordt uiteindelijk verslagen doordat Perseus haar alleen via het schild bekijkt toch? Leg me in het licht daarvan jouw opmerking eens uit?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2009 15:18

Lijkt me logisch. Hoe troebeler de spiegel, hoe minder je ziet van Medusa en dat kan alleen maar gunstig zijn lijkt me?

Medusa wordt dus gewoon een snack voor onze uhm....... alligator (toch Touch?).

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 dec 2009 15:26

Nee, snap ik niet. Perseus kon Medusa alleen maar onthoofden door haar via zijn spiegelende schild te benaderen en uit halen met zijn zwaard (best lastig nog, lijkt me). Hoe kan een simpele aligator daar nu voordeel uit halen, zonder spiegel en zwemmend in niet-reflecterend troebel water?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 dec 2009 15:33

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Het voordeel in het troebele water zit 'm dan meer in het feit, dat Ramon, Medusa niet kan zien maar volledig op z'n reukzin vertrouwt.

Dat laat natuurlijk het interessante volgende scenario over:

Ramon wacht onder water en ruikt een prooi aankomen. De aanval inzettend schiet hij met hoge snelheid uit het water Hij ziet z'n prooi, verandert op slag in steen, maar heeft al momentum bereikt en vermorzeld Medusa in één beweging door. Beide dood. Één monster zou een bye moeten krijgen in de volgende ronde. :D

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 dec 2009 15:38

:D

Maar voor die volledigheid: die reukzin is tot nu nog maar een aanname, die wordt in de film niet bevestigd, toch?

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 dec 2009 20:41

patrob schreef:Beide dood. Één monster zou een bye moeten krijgen in de volgende ronde. :D
Nee, dan gaan de schorpioenen door :)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 dec 2009 20:54

Ramón.

Vooraf dacht ik blind op Medusa te stemmen, maar ik slik de uitleg van Kurz. Ramon zal Medusa opvreten zonder dat hij haar heeft moeten aankijken

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 dec 2009 21:05

Maar het mag niet baten. Ramon zinkt als een baksteen en de Medusa mag een rondje verder .

7 - 6 voor Medusa

Gesloten