Clash of the Korean Cinema: 1/4de Finale J

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Gesloten
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Clash of the Korean Cinema: 1/4de Finale J

Bericht door Colonel_Kurz » 18 dec 2009 00:45

A Bittersweet Life

You can do a hundred things right, but it takes only one mistake to destroy everything.

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Dalkomhan insaeng

Kim Jee-woon's gorgeous, ecstatically violent A Bittersweet Life doesn't have the haunting psychological resonance of his previous film, the chilling A Tale of Two Sisters, but fans of stylish action films are unlikely to complain. Owing a great deal to the inventive gunplay of John Woo's Hong Kong films (with nattily dressed, implacable Lee Byeong-heon standing in for Chow Yun-Fat) and the storyline of the Coen brothers' Miller's Crossing, A Bittersweet Life occasionally seems to strain for portent, as in the "philosophical" narrations that bookend its relatively routine revenge plot, and its use of pretty music in ironic counterpoint to the gory battles onscreen.” (Bron: Allmovie.com)

VS

The Host

The Han River is very broad, Mr. Kim. Let's try to be broad-minded about this.

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Gwoemul

Een gemuteerde levensvorm, afkomstig uit een vergiftigde rivier, maakt Korea onveilig. Vier familieleden moeten de jongste telg uit de klauwen van het beest redden. Uit oudere, Amerikaanse blockbusters als Jaws en Alien destilleerde regisseur Bong de basis van elke geslaagde monsterfilm: het is nóg enger als het monster buiten beeld is.” (Bron: Cinema.nl)

De Regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 7 december geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie maakt de battles leuk, maar niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 18 dec 2009 04:09

A Bittersweet Life, mijn favoriet.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 18 dec 2009 10:28

Niet mijn favoriet, wel de betere film: A Bittersweet Life.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 dec 2009 11:32

Afgaande op mijn imdb en cinema.nl scores zou ik voor a bittersweet life moeten kiezen, maar zoals ik al eerder meldde staat me hoegenaamd nioets meer bij van deze film. The Host staat me echter helemaal bij en ik heb er destijds ook echt van genoten.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 18 dec 2009 12:37

A Bittersweet Life

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 18 dec 2009 20:17

The Host

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 dec 2009 21:47

A Bittersweet Life

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 19 dec 2009 18:50

A Bittersweet Life

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 dec 2009 22:40

5-2: het monster verlaat dit strijdtoneel.

Gesloten