You can do a hundred things right, but it takes only one mistake to destroy everything.

Oorspronkelijke titel:
Dalkomhan insaeng
“Kim Jee-woon's gorgeous, ecstatically violent A Bittersweet Life doesn't have the haunting psychological resonance of his previous film, the chilling A Tale of Two Sisters, but fans of stylish action films are unlikely to complain. Owing a great deal to the inventive gunplay of John Woo's Hong Kong films (with nattily dressed, implacable Lee Byeong-heon standing in for Chow Yun-Fat) and the storyline of the Coen brothers' Miller's Crossing, A Bittersweet Life occasionally seems to strain for portent, as in the "philosophical" narrations that bookend its relatively routine revenge plot, and its use of pretty music in ironic counterpoint to the gory battles onscreen.” (Bron: Allmovie.com)
VS
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring
Lust awakens the desire to possess. And that awakens the intent to murder.

Oorspronkelijke titel:
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom
“Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring luidt de internationale titel van deze fraaie Koreaanse productie over de cycli van het leven. De film speelt zich af op een afgelegen bergmeer waar een oude boeddhistische monnik en zijn jonge leerling leven op een vlot waarop een kleine tempel is gebouwd. De loop van de seizoenen houdt gelijke tred met de transformatie van de jongen in een oude man die uiteindelijk - in de tweede lente - zelf doceert. Een zinnenstrelende film die doet verlangen naar onthechting. Met mooie, verhalende beelden en een summier gebruik van tekst.” (Bron: Cinema.nl)
De Regels:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 7 december geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie maakt de battles leuk, maar niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.