Clash of the Japanese Cinema: Finale

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Clash of the Japanese Cinema: Finale

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 02 mei 2010 19:48

Seven Samurai (1954)

Afbeelding
Cinema.nl schreef:Klassieke film over een 16e-eeuws Japans dorpje dat beroepssoldaten huurt om bandieten te weren. Kurosawa's film heeft sindsdien veel westerse filmmakers ten voorbeeld gediend, zoals de Amerikaanse nieuwe versie: THE MAGNIFICENT SEVEN, een titel die eerst aan deze film gegeven was bij de uitbreng in de V.S.

vs.

The Human Condition III (1961)

Afbeelding
Cinema.nl schreef:Kaji wordt door de Russen gevangen genomen en naar een kamp in Siberië gestuurd. Omdat hij ooit een bewaker is geweest in een gevangenenkamp wordt hij aangemerkt als oorlogsmisdadiger. Kaji probeert te ontsnappen uit de ellende van de Russische Gulag.

De regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet meegeteld.
- Deze battle duurt tot woensdag 5 mei 21:00 uur. Een stem na deze deadline wordt niet geteld.
- Gebruikers die pas vanaf 21 maart 2010 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor degenen die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden.
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes zo boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zie ik liever niet. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen vanwege absentie, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over, zodat ik de stem voor je zal plaatsen.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 02 mei 2010 21:34

Ik heb mijn voorliefde voor Seven Samurai dit tournament niet onder stoelen en banken geschoven en is mijn grote favoriet, dus Seven Samurai (1954)

Nick_SN
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nick_SN » 02 mei 2010 22:30

ik heb seven samurai dan wel een hogere rating gegeven op whatiwatch (9.3 vs 9.1), ik moet hier wel ff over nadenken, in elk geval de best mogelijke finale wat mij betreft :T

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 03 mei 2010 01:18

Zonder twijfel: Seven Samurai

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 03 mei 2010 08:04

Omdat de Human Condition films allemaal los in de battle deelnamen, moet ik dit derde deel ook los van de andere twee films zien. Ik vond deel 1 en 2 beide al beter dan het derde deel en ook Seven Samurai is wat mij betreft een paar maten te groot voor Human Condition III.

Erik Hagen
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Erik Hagen » 03 mei 2010 13:34

Ik zei het al eerder: de enige film die voor mij kon wedijveren met Kurosawa's meesterwerk was het eerste deel van "The Human Condition". Maar helaas moest die het in de kwartfinale afleggen tegen het derde deel.

"Seven Samurai", dus. Niet alleen de beste Japanse film die ik ooit heb gezien, ook een van de beste films allertijden.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 03 mei 2010 17:32

Hoewel ik deel I van de trilogie het beste deel vind, heeft ieder deel van de Human Condition trilogie de voorkeur over Seven Samurai. Mijn stem gaat dus naar Human Condition III.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 03 mei 2010 21:30

Een Kurosawa vs. Kobayashi finale bevalt me zeer goed als organisator en The Human Condition is een geweldig drieleuk met enorm veel emotie. Toch had ik liever Kurosawas meesterwerk tegen Battle Royale of Zatoichi gezien, maar deze geweldsliefhebber kan niet alles krijgen natuurlijk. Seven Samurai maakt voor mij de favorietenrol meer dan waar en is in mijn ogen de terechte winnaar als een van de beste films allertijden en absoluut Japans ultieme meesterwerk.

Nick_SN
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nick_SN » 03 mei 2010 21:42

ik kan wel blijven stallen maar het wordt toch zonder twijfel Seven Samurai _O_

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 03 mei 2010 22:03

Seven Samurai! :lol:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 mei 2010 23:39

Heb lang zitten twijfelen, maar ik ga nu toch maar voor The Human Condition om de score toch iets minder eenzijdig te maken.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 05 mei 2010 20:59

De zeven samurai vechten zich naar eeuwige glorie: Seven Samurai vs. The Human Condition III 6-2

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 05 mei 2010 21:01

oi te laat. Maar geen erg, mijn stem ging toch naar Seven Samurai.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 05 mei 2010 22:13

Terechte winnaar. Één van de best films allertijden :T

Bedankt voor de organisatie, Tassle _O_

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 mei 2010 15:25

Bedankt voor deze zeer interessante battle Tasslehoff, ik denk dat ik hier de meeste interessante films door gezien heb (en er wachten mij nog vele interessante titels die ik allen genoteerd heb, zoals The Human Condition trilogie). :T

Plaats reactie