Clash of the Scandinavian Cinema: Poule A

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Clash of the Scandinavian Cinema: Poule A

Bericht door Orangey » 28 mei 2013 19:31

Tystnaden

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 mei 2013 20:36

Ik kon met Tystnaden helemaal niks, moet wel toegeven dat het al een tijdje geleden is. De gronne slagtere is de minste van Jensen maar nog steeds een uitstekende film.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 mei 2013 20:47

Geen van beiden favorieten wat mij betreft, maar ik vond De Gronne Slagtere toch de vermakelijkere van de twee.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 29 mei 2013 23:11

Tystnaden

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 30 mei 2013 22:31

Een mindere Jensen idd tegen een prima Bergman (wat dus een goede film betekent in normale termen). Tystnaden (The Silence)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2013 20:15

Tystnaden 4 - 2 De gronne slagtere

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2013 20:15

Pusher (1996)

Afbeelding

” Frank is een drugs-dealer en dat leventje bevalt hem eigenlijk wel. Veel geld, snelle auto's en mooie vrouwen. Totdat de politie achter hem aankomt als hij net een grote hoeveelheid heroine bij zich heeft. Frank gooit de heroine in een meer en wordt gearresteerd. De politie heeft nu niks waar ze hem op kunnen vasthouden dus hij staat snel weer vrij op de straat. Maar dan beginnen pas echt de problemen, de koper wil namelijk zijn geld terug. Frank heeft dit echter al uitgegeven. Als hij nu niet binnen een paar dagen met het geld voor de dag komt, wordt Frank vermoordt. Dit is het begin van gewelddadige zoektocht naar geld. “ [bron: Cinema.nl]

vs.

En ganske snill mann (2010)

Afbeelding

”Ulrik heeft twaalf jaar in de gevangenis gezeten wegens moord. Hij moet nu weer leren om te gaan met zijn oude criminele bende, die hem erop wijst dat hij zaken met Kenny af te handelen heeft. Kenny wordt namelijk verantwoordelijk gehouden voor Ulrik's gevangenisstraf en Ulrik begint hem te bespioneren. Ulrik legt ook weer contact met zijn ex-vrouw en hun zoon, maar die ontvangen hem niet met open armen.” [bron: moviemeter.nl]

De Regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt minimaal 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 20 april 2013 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2013 20:25

En ganske snill mann was prima maar Pusher is toch een stuk beter.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 04 jun 2013 21:22

Wat Pascal zegt. Het rauwe van Pusher sprak me meer aan.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 05 jun 2013 17:38

Pusher

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 06 jun 2013 17:13

Pusher, al kon ik de humor in de vertolking door Skarsgard in En Gansk Snill Mann best waarderen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 10 jun 2013 15:10

Pusher 4 - 0 En Gansk Snill Mann

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 15 jul 2014 21:13

Tweede Ronde, Duel 1

Europa [1991]

Afbeelding

”Barr is een wat naieve Amerikaanse jongeman die vlak na het einde van WO II Europa wil zien omdat zijn ouders van Duitse afkomst waren. Hij wordt conducteur bij Wagons-Lits en doorkruist als pacifist Europa. Hij wordt verliefd op Sukowa, de dochter van zijn baas en zij sleurt hem mee in het angstwekkende netwerk van van de nog steeds actieve geheime Weerwolf-organisatie. Sterk tot de verbeelding sprekende fabel-thriller, meeslepend en vernieuwend. Won op het Festival van Cannes [1991] de Grote Prijs van de Jury. Scenario van de regisseur. Camerawerk van Henning Bendsten, Jean-Paul Meurisse en Edward Klosinsky.” [bron: Cinema.nl]

VS.

Elling [2001]

Afbeelding

”Elling moet na de dood van zijn moeder voor het eerst in veertig jaar op eigen benen staan. Hij komt, onder begeleiding van een sociaal werker, terecht in een flatje met de even oude Kjell, een man die minstens evenveel moeite heeft alledaagse bezigheden als boodschappen doen en ondergoed verschonen, onder de knie te krijgen. Regisseur Naess kijkt met een zachtmoedige, opgewekte blik naar deze sociale outcasts en gaat daarbij moralisme of sentimentaliteit grotendeels uit de weg. Noorse feelgood-komedie kreeg een Oscarnominatie en veel aandacht in het festivalcircuit.” [bron: Cinema.nl]

De Regels:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt minimaal 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt ook gewoon nog meegeteld als de ronde nog open is. Maar als die na die 48 uur dicht is en je hebt nog niet gestemd, heb je je kans verkeken.
- Posters die pas vanaf 1 juni 2014 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht. Als je niet kunt stemmen, maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 jul 2014 09:34

Ik vind het mooi dat Elling zo ver gekomen is, maar hier moet hij het toch echt afleggen tegen Europa.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 16 jul 2014 15:16

Vond Europe een misser van von Trier en Elling een erg leuk filmpje, dus vandaar. Elling

Plaats reactie