Clash of the Scandinavian Cinema: Poule C

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Clash of the Scandinavian Cinema: Poule C

Bericht door patrob » 23 mei 2013 18:13

Ondskan wint het nipt, door het uitstekende en indringende spel van de jonge acteurs.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 23 mei 2013 18:30

Vond Flammen & Citronen net wat vermakelijker dan Ondskan. Zal wel weer aan Mikkelsen liggen..

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 25 mei 2013 12:27

Een moeilijke keuze. Beide wat mij betreft zeker geen kandidaten voor de eindzege, maar toch prima filmpjes. Ondskan dan maar omdat ik bij Flammen & Citronen toch een beetje een "Zwårtböek"-gevoel kreeg.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 27 mei 2013 10:57

Vuur noch citroenen in de volgende ronde:

Ondskan 2 - 1 Flammen & Citronen

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 mei 2013 19:26

Vredens dag / Day of Wrath (1943)

Afbeelding

” Denemarken, 1623. Anne (Lisbeth Movin), de jonge vrouw van een oude lutherse predikant, is getuige van een heksenverbranding waarvoor haar man verantwoordelijk is. Tegelijkertijd verschijnt haar stiefzoon, een leeftijdgenoot op wie ze verliefd wordt. Gedreven door trauma en liefde besluit ze onbevreesd met de heersende conventies te breken met alle dramatische gevolgen van dien. Vredens dag (Dag des oordeels) is een Deense klassieker die de tand des tijds ongeschonden heeft doorstaan: als hartverscheurend familiedrama én als historisch document over onderdrukking. De gelijkenis met de Duitse bezetting is evident. maar cineast Dreyers persoonlijke drijfveer was zijn verstikkende lutherse opvoeding. “ [bron: Cinema.nl]

vs.

Død Snø (2009)

Afbeelding

” Een groepje dronken, hippe, seksbeluste Noorse medicijnstudenten raakt tijdens een bergvakantie in de sneeuw slaags met een peloton vliegensvlugge nazi-zombies. Inderdaad, nazi-zombies. Tommy Wirkola's Dead Snow - briljante slagzin Ein, zwei, die - is een liefdevolle ode aan griezelklassiekers als Night of the Living Dead en The Evil Dead met veel ruimte voor inventief hak- en snijwerk, gillende blondines en onverwoestbare ondoden. Opzet en uitvoering zijn tiptop en de Noorse bergen met de afgelegen berghut vormen een perfect desolaat decor. Cultklassieker in de dop.” [bron: Cinema.nl]

De Regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 20 april 2013 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 mei 2013 20:51

Vredens dag was te zwaar en te saai naar mijn smaak. Dod Sno was wellicht niet hoogstaand, maar wel anderhalf uur vertier.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 29 mei 2013 23:15

Dat flauwe filmpje van een Dod Sno heeft werkelijk niets in deze clash te zoeken: Vredens Dag.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2013 20:20

Vredens dag 1 - 1 Dod Sno

Vredens dag wint door een muntworp.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2013 20:23

Blinkende Lygter (2000)

Afbeelding

” Vier kleine gangsters uit Kopenhagen moeten een koffer met 4 miljoen Kronen afleveren. Ze besluiten echter met het geld ervandoor te gaan en naar Barcelona te vluchten. Onderweg naar Barcelona krijgen ze echter autopech en moeten ze zich voorlopig schuilhouden in een verlaten huisje totdat de schotwonden van Peter zijn genezen. Na een tijdje krijgen ze plannen om het huisje om te bouwen tot een restaurant en een nieuw leven op te bouwen. Na verloop van tijd krijgen ze echter weer met hun verleden te maken.” [bron: moviemeter.nl]

vs.

Oslo, 31. august (2011)

Afbeelding

” De tweede film van de Noor Joachim Trier – na het frisse en energieke Reprise uit 2006 – gaat over een jongeman die worstelt met het leven. Maar waar Reprise gaat over twintigers die dromen over een toekomst en bang zijn niet aan die dromen te kunnen voldoen, gaat Oslo over een dertiger die gestopt is met dromen. De film volgt de 34-jarige Anders (een voortreffelijke Danielsen Lie), die een dagje vrij kreeg van de verslavingskliniek en oude vrienden bezoekt. Vooral om te kijken of het leven voor hem nog zin heeft. “ [bron: Cinema.nl]

De Regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt minimaal 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 20 april 2013 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2013 20:26

Zeer lastige keuze, beide ijzersterke films... Blinkende Lygter dan maar.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 04 jun 2013 20:27

Gelijkwaardig inderdaad. Dan maar de meevaller die wint van de tegenvaller...Blinkende Lygter

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jun 2013 20:33

Je had torenhoge verwachtingen van Oslo? Of vind je beide niet zo bijzonder?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 04 jun 2013 20:57

Blinkende Lygter leek me niet zo, maar was bijzonder vermakelijk. Heb er zelfs over geschreven in mijn Top-pick :)
Oslo leek me heel goed, maar viel toch wat tegen. Ruim voldoende, maar niet bijzonder.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 04 jun 2013 21:30

Beide inderdaad zeer sterke films, waarbij Oslo, 31. August me diep wist te raken, waar Blinkende Lygter door z'n toch wat luchtigere toon aan de oppervlakte bleef.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 05 jun 2013 16:13

Oslo, 31. august vond ik ook wat tegenvallen. Maar is nog steeds net goed genoeg om het vermakelijke Blinkende Lygter te verslaan

Plaats reactie