Clash of the French Cinema - Noord: Paris

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: Clash of the French Cinema - Noord: Paris

Bericht door Straka » 16 mar 2014 16:05

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mar 2014 12:24

2-2... Patrob, geef die nieuwe baby eens wat minder aandacht! :wink:

Kop voor Cocteau, munt voor Amélie.

Afbeelding

Amélie gaat door...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mar 2014 13:21

Afbeelding
Cinema.nl schreef:Een man (Ronet) maskeert de moord op de echtgenoot van zijn minnares (Moreau) als zelfmoord, maar raakt, als de elektriciteit uitvalt, een nachtlang geblokkeerd in een lift (vandaar de titel). Intussen gaan twee joyriders er met zijn gereedstaande auto vandoor en zwerft de onwetende minnares doelloos en zoekend door Parijs. De opeenstapeling van toevalligheden in de intrige is het minst belangrijke aspect van dit speelfilmdebuut van Malle, dat op de nouvelle vague vooruitliep en van Moreau op slag een ster maakte. De beroemde muziek van jazztrompettist Miles Davis werd bij de beelden geïmproviseerd.
VS

Afbeelding
Cinema.nl schreef:Werkelijk overláden met prijzen en nominaties werd dit suikertaartje van een romantische komedie. Barmeisje Amélie (Tautou) besluit op een goede dag andere mensen een handje te helpen bij het geluk. Als een hedendaags sprookjesfiguur trippelt ze het leven binnen van iemand die als kind een doosje met persoonlijke dingetjes verloor, van barklanten op zoek naar liefde en nog vele anderen. Dan raakt ze zelf verliefd. Met zijn film schildert regisseur Jeunet (Delicatessen) een vriendelijk, kleurrijk (maar blank), brandschoon, kortom imaginair, Parijs waar alles mogelijk is. Dat pakt onweerstaanbaar uit.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 17 mar 2014 14:47

Colonel_Kurz schreef:2-2... Patrob, geef die nieuwe baby eens wat minder aandacht! :wink:
:oops: Het filmkijken staat inmiddels wel op een iets lager pitje. Ik hoop na deze ronde weer een beetje mee te kunnen doen trouwens.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 17 mar 2014 14:56

Zelf heb ik uit Noord ook een stuk minder gezien, maar het is jammer dat het aantal stemmers beperkt blijft. Dus mooi wanneer je straks weer actiever mee kunt stemmen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mar 2014 15:03

Dat hoop ik ook, Patrob. Het zijn dan in ieder geval de films die drie rondes overleeft hebben, vaak toch films die iets meer gezien zijn. Zou ook leuk zijn als er nog wat stemmers bij komen in die rondes die tot nu toe nog niet meededen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 17 mar 2014 15:19

Door de weinige stemmers zijn er natuurlijk ook films al gesneuveld die misschien wel veel gezien zijn, in deze regio bijvoorbeeld een Le scaphandre et le papillon.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mar 2014 15:24

Dat is ook weer waar...

Ascenseur pour l'échafaud

charulata
Bijrol
Bijrol

Bericht door charulata » 17 mar 2014 17:35

Ascenseur pour l'échafaud

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 mar 2014 20:10

Straka schreef:...maar het is jammer dat het aantal stemmers beperkt blijft.
Als ik dan toch even off-topic hierop mag inhaken, is de selectie van films voor deze clash ook niet wat al te enthousiast geweest? Nu heb ik sowieso praktisch geen Franse films gezien dus was deze clash voor mij persoonlijk bij voorbaat al onbegonnen werk, maar ik zie hier continu films voorbij komen waar ik überhaupt nog nooit van gehoord had. En ik hang hier nu toch wel lang genoeg rond om een hoop films toch in ieder geval van naam te kennen, wat me doet vermoeden dat wel meer mensen er zo over zullen denken. En dan blijft er vanzelf toch maar een select groepje stemmers over. En als dan ook nog die handvol echt bekende films er wat snel uitvliegen...
(toevallig is dit hier dan net even een strijd tussen een film die ik wel van naam ken en eentje die ik zelfs gezien heb, maar dat terzijde)

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 18 mar 2014 09:51

Voor mij zijn de clashes ook een manier om wat meer in een land of regio te verdiepen. In die zin was het geen bezwaar om er wat tijd in te investeren om een groot aantal films te zien. Uiteraard heeft niet iedereen tijd en zin hiervoor. Voor mij persoonlijk werd het door de omvang van de clash tegen het einde ook wat te veel.
Ook voor mij waren niet alle titels even bekend, maar ik begrijp de keuze voor de films wel. De meeste films of filmmakers hebben wel een reputatie die selectie rechtvaardigd. Misschien had dus vooral een kleiner aantal films deze clash wat toegankelijker kunnen houden.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 18 mar 2014 09:52

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 mar 2014 11:20

Ja, misschien was ik van te voren wel iets te ambitieus. Ik vertelde er trouwens laatst iemand over en die zei "maar 128 films, is dat niet veel te weinig?". :D Maar ja, die komt hier niet...

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 18 mar 2014 15:09

Amelie met de kanttekening dat de Malle ook beter is dan alle andere finalisten van Noord.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 18 mar 2014 15:14

Straka schreef:Voor mij zijn de clashes ook een manier om wat meer in een land of regio te verdiepen. In die zin was het geen bezwaar om er wat tijd in te investeren om een groot aantal films te zien. Uiteraard heeft niet iedereen tijd en zin hiervoor. Voor mij persoonlijk werd het door de omvang van de clash tegen het einde ook wat te veel.
Ook voor mij waren niet alle titels even bekend, maar ik begrijp de keuze voor de films wel. De meeste films of filmmakers hebben wel een reputatie die selectie rechtvaardigd. Misschien had dus vooral een kleiner aantal films deze clash wat toegankelijker kunnen houden.
Voor mij zijn zulke tournaments ook een goede motivatie om eens wat meer van een land, regisseur of tijdvak te zien.

Plaats reactie