Clash of the Scandinavian Cinema: Finale

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.
Plaats reactie
Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Clash of the Scandinavian Cinema: Finale

Bericht door Lonewolf » 06 sep 2014 12:41

Iets later dan gepland was, maar dan is het nu eindelijk tijd voor de finale.

Finale

Lat den rätte komma / Let The Right One In (2008)

Afbeelding
” De ouders van de twaalfjarige Oskar zijn gescheiden en hebben een hekel aan hem, op school wordt hij gepest door een bullebak en diens twee vriendjes. Maar op een dag ontmoet hij buurmeisje Eli. De twee sluiten aarzelend vriendschap, al is Eli wel een tikje raar. Strikt genomen is Let the Right One In een tiener-vampierfilm, maar het verhaal gaat eigenlijk over de zoektocht van eenzame zielen in een onverschillige wereld. Poëtische, kille beelden, knap geluid en sterk, doorvoeld acteerwerk van de jonge acteurs.“ [bron: Cinema.nl]

VS.

Dogville (2003)

Afbeelding
”Von Trier baseerde Dogville op het lied 'Seeraüber Jenny' van Kurt Weill en Bertolt Brecht waarin de geknechte Jenny [Grace in de film] zinspeelt op wraak. De zelfverklaard 'koppige' cineast verplaatste de handeling naar een armoedig gehucht in de Rocky Mountains, waar Grace zich schuilhoudt voor gangsters en autoriteiten, en te maken krijgt met brute repressie. Von Trier verbeeldde zijn maatschappijkritiek op een lege studiovloer met krijtstrepen, belichtte de ongeschminkte acteurs met werklicht en liet de uitleg over aan de sonore commentaarstem van John Hurt. Een Spartaanse aanpak die stoort totdat het verhaal aangrijpt, net als iedere andere buitengewone filmaanpak.” [bron: Cinema.nl]

De Regels:
- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt minimaal 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt ook gewoon nog meegeteld als de ronde nog open is. Maar als die na die 48 uur dicht is en je hebt nog niet gestemd, heb je je kans verkeken.
- Posters die pas vanaf 1 juni 2014 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht. Als je niet kunt stemmen, maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over
- Voor meer info over deze clash zie dit topic

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Clash of the Scandinavian Cinema: Finale

Bericht door Lonewolf » 06 sep 2014 12:43

Mijn mening over die vampierenfilm mag duidelijk zijn en Dogville is vanaf het begin mijn topfavoriet geweest, makkelijke keuze dus deze finale.

Dogville

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 06 sep 2014 15:55

Mijn stem gaat naar niet alleen de beste, maar ook de meer Scandinavische film in de finale: Låt den rätte komma in.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 06 sep 2014 16:45

Wellicht minder Scandinavisch maar wel een klasse beter: Dogville.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 sep 2014 18:45

De prequel voor Wasington

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 11 sep 2014 12:45

Let The Right One In

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 14 sep 2014 12:26

Nadat PascalE deze clash meer dan een jaar geleden opstartte, is nu eindelijk dan de winnaar bekend:
DOGVILLE (2003)

Afbeelding
"Fuck Yeah, in the pocket deze award!", denkt de gelukkige winnaar en geeft een boks aan alle stemmers die deze clash mogelijk hebben gemaakt.

Uitslag Finale:
Lat den rätte komma in / Let The Right One In (2008, Thomas Alfredson)- Dogville (2003, Lars von Trier): 2-3

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 sep 2014 14:14

Bedankt voor al het werk, Lonewolf en Pascal!

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 24 sep 2014 06:34

Thanks Lonewolf!

Helaas heb ik de finale niet meegemaakt omdat ik in het buitenland zat. Terechte winnaar wat mij betreft. :T

Plaats reactie