Goede programma's om mee te downloaden?

Plaats reactie
Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 20 apr 2004 18:47

Capone schreef:Ik gebruik de nieuwsgroepen... Altijd goeie kwaliteit en je downloadt nooit de verkeerde...

Is alleen interessant als je van 'populaire muziek' houdt, oftewel top 40... Alternatieve muziek vind je wat minder...

Er worden trouwens ook albums gepost van minder bekende artiesten...
Dit is volgens mij wel de beste manier om aan nieuwe Appz, Gamez, of Films te komen.
Ik gebruik al een jaar of 6 nieuwsgroepen, en geloof me je vind er alles, ja ook alternatieve muziek. Echt alles, zelfs de nieuwste DVD's haal ik hier ook vanaf, als ze in Amerika of Azie al uit zijn, dan zijn ze op de nieuwsgroepen ook te downen. Zelf gebruik ik Grab-It voor downen van headers en ben lid van FTD.

Vixion
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Vixion » 20 apr 2004 18:53

FuzzyWuzzy schreef:Leechermod is volgens mij dat jij van mensen download maar dat andere niet van jouw kunnen downloaden.
(Weet het niet zeker)
Nee, is een versie waarvan je niet mee shared, maar wel de tracker laat denken dat je upload, en dus wel full gebruik maakt van de downloadsnelheid.

monaatje
Figurant
Figurant

Bericht door monaatje » 22 apr 2004 08:21

direct connect is ook een leuk progje...
zit alleen een nadeel aan,je moet wel een gedeelte van je harde schijf delen om bij bepaalde 'hubs' binnen te komen...'
maar dan heb je wel gigantisch veel keus!!!

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 22 apr 2004 09:52

Vixion schreef:
FuzzyWuzzy schreef:Leechermod is volgens mij dat jij van mensen download maar dat andere niet van jouw kunnen downloaden.
(Weet het niet zeker)
Nee, is een versie waarvan je niet mee shared, maar wel de tracker laat denken dat je upload, en dus wel full gebruik maakt van de downloadsnelheid.
Als mensen niet van je kunnen downloaden dan maak je toch ook vol gebruik van je bandbreedte?

Metsada
Bijrol
Bijrol

Bericht door Metsada » 17 mei 2004 22:36

Dirk Diggler schreef:
Capone schreef:Ik gebruik de nieuwsgroepen... Altijd goeie kwaliteit en je downloadt nooit de verkeerde...

Is alleen interessant als je van 'populaire muziek' houdt, oftewel top 40... Alternatieve muziek vind je wat minder...

Er worden trouwens ook albums gepost van minder bekende artiesten...
Dit is volgens mij wel de beste manier om aan nieuwe Appz, Gamez, of Films te komen.
Ik gebruik al een jaar of 6 nieuwsgroepen, en geloof me je vind er alles, ja ook alternatieve muziek. Echt alles, zelfs de nieuwste DVD's haal ik hier ook vanaf, als ze in Amerika of Azie al uit zijn, dan zijn ze op de nieuwsgroepen ook te downen. Zelf gebruik ik Grab-It voor downen van headers en ben lid van FTD.
Hoe wordt je er dan lid van? Kost het ook geld? Het lijkt me superhandig, alleen ik snap er weinig van... :) (ben verder niet onbekend met eigenlijk alles --> bittorrent, dc++, emule, fxp, ftp, campusnet :P, mirc, moet zeggen dat dc++ handig is voor divx en games en apps, ook voor muziek wel (vooral complete cd's enzo) en bittorrent erg handig voor dvd's, campusnet vind je alles, maar moet je wel erbij kunnen (dus op universiteit ofzo zitten), helaas is het in twente erg terug gelopen na invallen. En Mirc is ook wel handig, mits je goed kan zoeken, vereist enige vaardigheid. Alleen met nieuwsgroepen ben ik gewoon helemaal niet bekend...

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 17 mei 2004 22:47

Metsada schreef:Alleen met nieuwsgroepen ben ik gewoon helemaal niet bekend...
Hier zou je even rond kunnen kijken... als je nog vragen hebt, kom maar op...

http://www.tutorialbase.net

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 18 mei 2004 08:50

Capone schreef:
Metsada schreef:Alleen met nieuwsgroepen ben ik gewoon helemaal niet bekend...
Hier zou je even rond kunnen kijken... als je nog vragen hebt, kom maar op...

http://www.tutorialbase.net
enig probleem dat ik regelmatig tegenkom bij nieuwsgroepen is het feit dat ik af en toe stukjes mis, Kan ik dan wel gaan repareren maar dat duurt me altijd te lang..

Daarom ben ik "fulltime" overgestapt op Bittorrent

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 18 mei 2004 10:48

Nieuwsgroepen zijn op zich heel goed om van te downloaden, zolang de newsserver van je provider maar een goede 'retentie' heeft (dwz de tijd die nieuwe files op de server blijven staan). Xs4all is bijvoorbeeld een hele goede, maar de newsserver van Chello is waardeloos.

En ik heb Chello, dus voor mij dus ook Bittorrent... _O_ Alleen het vinden van de juiste torrents is soms lastig omdat je deze altijd van websites af moet halen.

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 28 jul 2004 18:58

Ik heb vandaag WinMX gedownload. Ook wel goed proggie. Qua werking lijkt het veel op kazaa maar dan zonder alle crap en nummers met rare geluiden ertussen door. Alleen jammer dat (nog) niet zoveel mensen het hebben.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 28 jul 2004 19:00

The Lunatix Project schreef:Ik heb vandaag WinMX gedownload. Ook wel goed proggie. Qua werking lijkt het veel op kazaa maar dan zonder alle crap en nummers met rare geluiden ertussen door. Alleen jammer dat (nog) niet zoveel mensen het hebben.
Komt denk ik eerder omdat het al een behoorlijk oud programma is. Wel veel "zeldzame" dingen te vinden, maar de snelheid was (vroeger iig) erg belabberd. Misschien dat er daarom veel mensen zijn afgehaakt :-?

treasure
Figurant
Figurant

Bericht door treasure » 06 aug 2004 10:07

kan iemand mij uitleggen wat bittorent precies is.
ik wil graag films donwloaden en zie iedereen hier praten over bittorent en nieuwsgroepen etc. Maar ik snap er niet veel van...

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 06 aug 2004 11:01

treasure schreef:kan iemand mij uitleggen wat bittorent precies is.
Here you go: klik

treasure
Figurant
Figurant

Bericht door treasure » 06 aug 2004 12:57

thnx :D , wil je me ook nog uitleggen wat precies de nieuwsgroepen zijn, wat het inhoud en hoe je je kunt aanmelden?
want daar snap ik ook nog niet veel van... :oops:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 aug 2004 12:59

Se7en schreef:Nieuwsgroepen zijn op zich heel goed om van te downloaden, zolang de newsserver van je provider maar een goede 'retentie' heeft (dwz de tijd die nieuwe files op de server blijven staan). Xs4all is bijvoorbeeld een hele goede, maar de newsserver van Chello is waardeloos.
Die van demon is echt top,alles kompleet,allen de retentie en de snelheid is minder..af en toe neem ik even aan abbo op giganews,als ik iets perse moet hebben..

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 aug 2004 13:00

treasure schreef:thnx :D , wil je me ook nog uitleggen wat precies de nieuwsgroepen zijn, wat het inhoud en hoe je je kunt aanmelden?
want daar snap ik ook nog niet veel van... :oops:
http://www.voordummies.nl/?p=thuis

nieuwsgroepen vereisen nogal wat voorstudie,wil het allemaal vlekkeloos werken..ook het omgaan met allerlei soorten bestanden en programma's,
ik heb er enige jaren ervaring mee,en kom nog wel eens nieuwe dingen tegen,die ik ook moet uitzoeken..
Maar heb je het door en aan de gang,dan is dit gewoon het beste. :Y
Vooral in samengang met FTD...moest je vroeger nog eenzaam door alle groepen heen ploegen en zoeken,
is er nu een kompleet forum,waar men elkaar helpt,en uploads aankondigd..enz.

Nu is er zelfs een bestandje wat headers ophalen overbodig maakt.. _O_
.nzb files.

ik gebruik Newspro om te downen..een gekochte versie,

newspro is een van de meest geavanceerde newsgrabbers op de windows-markt. Je kan er alles mee, biedt support voor de meest uiteenlopende technieken en verwerk de boel snel. Helaas is dit wel ten koste gegaan van gebruikersvriendelijkheid.
xpat, multiserver support, automagisch downloaden etc etc - het zit er allemaal in
snelle verwerking van data

slechte layout en daardoor moeilijk in gebruik
overdosis aan dingen die je nooit gebruikt

Plaats reactie