ondertitels IN film
ondertitels IN film
Even een vraagje.
Is er een programma op de markt waarbij ik ondertitels IN een film kan zetten (en niet als los bestandje bij een film zoals bsplayer e.d.)
Ik heb al eens gezocht op google (en het is mogelijk) maar dan moet je zoveel stappen doorlopen en daar heb ik eerlijk gezegd niet veel zin (en tijd) voor..
iemand?!?!?!??!
Is er een programma op de markt waarbij ik ondertitels IN een film kan zetten (en niet als los bestandje bij een film zoals bsplayer e.d.)
Ik heb al eens gezocht op google (en het is mogelijk) maar dan moet je zoveel stappen doorlopen en daar heb ik eerlijk gezegd niet veel zin (en tijd) voor..
iemand?!?!?!??!
Voor zo ver ik het weet kan VirtualDub dat, maar dan moet je wel de hele avi re-encoden. Bovendien moet je nog wat met instellingen prutsen om je avi niet te verpesten.
Geen idee of het werkt, maar hier staat een beschrijving:
http://divxstation.com/article.asp?aId=100
http://divxstation.com/article.asp?aId=100
Er is een mogelijkheid, al moet ik zeggen dat het bij bij mij nog niet gelukt is 
Je hebt 2 bestanden, het film bestand (avi) en het subtitle bestand (srt). Wanneer je deze twee bestanden in één map zet en ze beide dezelfde naam geeft zou hij ze automatisch tegelijkertijd af moeten spelen.
Je noemt ze dus bijvoorbeeld film.avi en film.srt, snappie?

Je hebt 2 bestanden, het film bestand (avi) en het subtitle bestand (srt). Wanneer je deze twee bestanden in één map zet en ze beide dezelfde naam geeft zou hij ze automatisch tegelijkertijd af moeten spelen.
Om dat te laten werken heb je VobSub nodig, als deze eenmaal geïnstalleerd is, kan je de films gewoon vanuit windows mediaplayer openen, en pakt ie de ondertitels er automatisch bij. VobSub is hier te downloaden:Guido schreef:Er is een mogelijkheid, al moet ik zeggen dat het bij bij mij nog niet gelukt is
http://www.divx-digest.com/software/vobsub.html
Trouwens, als je deze installeert, installeert hij ook een plugin mee voor virtualdub waarmee je, jawel, ondertiteling kan toevoegen in de film (waardoor ze dus in de film gebakken worden). Uiteraard moet hiervoor wel zoals eerder vermeld de film opnieuw gecomprimeerd worden, wat kwaliteitsverlies met zich meebrengt...
Ja maar dat wil hij dus niet: zie zijn eerste post.Guido schreef:Er is een mogelijkheid, al moet ik zeggen dat het bij bij mij nog niet gelukt is
Tja, laat ik het zo zeggen, kwaliteitsverlies heb je altijd bij het opnieuw comprimeren, maar hoe merkbaar dat verlies is, ligt inderdaad aan de instellingen die je gebruiktPeter schreef:Dat hoeft toch niet perse? Ligt er maar net aan wat voor instellingen je daarvoor gebruikt...Capone schreef:Uiteraard moet hiervoor wel zoals eerder vermeld de film opnieuw gecomprimeerd worden, wat kwaliteitsverlies met zich meebrengt...

tis een beetje een oude topic:dh schreef:kijk hier heb ik iets aan!Hans schreef:Met DVD Maestro kun je dvd opnieuw opbouwen, de videostream, audiostream(s) en subtitle(s) combineren en daarna je subtitle zelfs met je afstandbediening aan en uit zetten...
Ga vandaag maar eens dvd maestro uitproberen
maareh is het gelukt?

En inmiddels is het een nog oudere topic, maar waarschijnlijk toch wel de moeite om er nog even een schop tegenaan te geven: ik heb een site gevonden waarvan je films kunt downloaden waar de Nederlandse ondertitels al in gebrand zitten. Uiteraard is het aanbod niet bijzonder groot, maar er zit aardig wat tussen en je kunt ook verzoekjes opgeven. Tot nu toe heb ik alleen Watership Down gedownload van deze site, en daarvan was de kwaliteit niet echt om over naar huis te mailen, maar mogelijk is de rest een stuk beter...
Op vezoek van Ash heb ik de link even weg gehaald (omdat het zeer waarschijnlijk om illegaal spul gaat). Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in het adres, dan ben ik bereikbaar via de mail.
Op vezoek van Ash heb ik de link even weg gehaald (omdat het zeer waarschijnlijk om illegaal spul gaat). Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in het adres, dan ben ik bereikbaar via de mail.
Laatst gewijzigd door Thiver op 10 apr 2007 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.