ondertitels IN film

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

ondertitels IN film

Bericht door dh » 12 okt 2004 12:32

Even een vraagje.

Is er een programma op de markt waarbij ik ondertitels IN een film kan zetten (en niet als los bestandje bij een film zoals bsplayer e.d.)
Ik heb al eens gezocht op google (en het is mogelijk) maar dan moet je zoveel stappen doorlopen en daar heb ik eerlijk gezegd niet veel zin (en tijd) voor..

iemand?!?!?!??!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 okt 2004 12:36

Voor zo ver ik het weet kan VirtualDub dat, maar dan moet je wel de hele avi re-encoden. Bovendien moet je nog wat met instellingen prutsen om je avi niet te verpesten.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 12 okt 2004 12:37

er zal inderdaad ongetwijfeld software voor zijn, maar het zal hoe dan ook enorm veel tijd kosten om een geheel videobestand opnieuw te encoderen en weg te schrijven.

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 12 okt 2004 14:52

Geen idee of het werkt, maar hier staat een beschrijving:

http://divxstation.com/article.asp?aId=100

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 12 okt 2004 14:55

ja die werkt (heb ik al eens geprobeerd) maar het is wederom zo'n omslachtige methode.
ik bedoel eigenlijk 1 programma waarmee alles ineens geregeld kan worden..

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 12 okt 2004 15:58

Er is een mogelijkheid, al moet ik zeggen dat het bij bij mij nog niet gelukt is :)
Je hebt 2 bestanden, het film bestand (avi) en het subtitle bestand (srt). Wanneer je deze twee bestanden in één map zet en ze beide dezelfde naam geeft zou hij ze automatisch tegelijkertijd af moeten spelen.
Je noemt ze dus bijvoorbeeld film.avi en film.srt, snappie?

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 12 okt 2004 16:10

Guido schreef:Er is een mogelijkheid, al moet ik zeggen dat het bij bij mij nog niet gelukt is :)
Je hebt 2 bestanden, het film bestand (avi) en het subtitle bestand (srt). Wanneer je deze twee bestanden in één map zet en ze beide dezelfde naam geeft zou hij ze automatisch tegelijkertijd af moeten spelen.
Om dat te laten werken heb je VobSub nodig, als deze eenmaal geïnstalleerd is, kan je de films gewoon vanuit windows mediaplayer openen, en pakt ie de ondertitels er automatisch bij. VobSub is hier te downloaden:

http://www.divx-digest.com/software/vobsub.html

Trouwens, als je deze installeert, installeert hij ook een plugin mee voor virtualdub waarmee je, jawel, ondertiteling kan toevoegen in de film (waardoor ze dus in de film gebakken worden). Uiteraard moet hiervoor wel zoals eerder vermeld de film opnieuw gecomprimeerd worden, wat kwaliteitsverlies met zich meebrengt...

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 12 okt 2004 16:16

Capone schreef:Uiteraard moet hiervoor wel zoals eerder vermeld de film opnieuw gecomprimeerd worden, wat kwaliteitsverlies met zich meebrengt...
Dat hoeft toch niet perse? Ligt er maar net aan wat voor instellingen je daarvoor gebruikt...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 okt 2004 16:21

Guido schreef:Er is een mogelijkheid, al moet ik zeggen dat het bij bij mij nog niet gelukt is :)
Ja maar dat wil hij dus niet: zie zijn eerste post.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 12 okt 2004 16:33

Met DVD Maestro kun je dvd opnieuw opbouwen, de videostream, audiostream(s) en subtitle(s) combineren en daarna je subtitle zelfs met je afstandbediening aan en uit zetten...

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 12 okt 2004 18:34

Peter schreef:
Capone schreef:Uiteraard moet hiervoor wel zoals eerder vermeld de film opnieuw gecomprimeerd worden, wat kwaliteitsverlies met zich meebrengt...
Dat hoeft toch niet perse? Ligt er maar net aan wat voor instellingen je daarvoor gebruikt...
Tja, laat ik het zo zeggen, kwaliteitsverlies heb je altijd bij het opnieuw comprimeren, maar hoe merkbaar dat verlies is, ligt inderdaad aan de instellingen die je gebruikt :)

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 12 okt 2004 18:49

Ik heb wel is ondertitels en film met een progje samengevoegd, het duurde bijna 20 uur en ergens halverwege de film liepen ze niet meer synchroon met het beeld. Wat een ellende. Gewoon BsPlayer of iets dergelijks gebruiken en dan apart die subs ff aanzetten gaat 100x makkelijker.

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 13 okt 2004 07:41

Hans schreef:Met DVD Maestro kun je dvd opnieuw opbouwen, de videostream, audiostream(s) en subtitle(s) combineren en daarna je subtitle zelfs met je afstandbediening aan en uit zetten...
kijk hier heb ik iets aan!
Ga vandaag maar eens dvd maestro uitproberen

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 02 jan 2005 15:38

dh schreef:
Hans schreef:Met DVD Maestro kun je dvd opnieuw opbouwen, de videostream, audiostream(s) en subtitle(s) combineren en daarna je subtitle zelfs met je afstandbediening aan en uit zetten...
kijk hier heb ik iets aan!
Ga vandaag maar eens dvd maestro uitproberen
tis een beetje een oude topic:
maareh is het gelukt? :)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 10 apr 2007 18:49

En inmiddels is het een nog oudere topic, maar waarschijnlijk toch wel de moeite om er nog even een schop tegenaan te geven: ik heb een site gevonden waarvan je films kunt downloaden waar de Nederlandse ondertitels al in gebrand zitten. Uiteraard is het aanbod niet bijzonder groot, maar er zit aardig wat tussen en je kunt ook verzoekjes opgeven. Tot nu toe heb ik alleen Watership Down gedownload van deze site, en daarvan was de kwaliteit niet echt om over naar huis te mailen, maar mogelijk is de rest een stuk beter...
Op vezoek van Ash heb ik de link even weg gehaald (omdat het zeer waarschijnlijk om illegaal spul gaat). Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in het adres, dan ben ik bereikbaar via de mail.
Laatst gewijzigd door Thiver op 10 apr 2007 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie