Discussie: Films wel of niet downloaden?

Plaats reactie
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Film-kijk statistieken per maand

Bericht door Aston » 01 mar 2011 21:49

Luister eens,

Heeft je pc en je tv een aansluiting HDMI-out zoals onder weergeven is dan kan je een HDMI kabel gebruiken:

Afbeelding

Je hebt in principe HD beeld als het bronmateriaal HD is en anders niet maar dat maakt niets uit. Gebruik VLC mediaplayer. Zo simpel! Geen gekloot met dvd's en usb. Maargoed, dit praatje hier is natuurlijk een beetje als vloeken in de kerk.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Discussie: Films wel of niet downloaden?

Bericht door WizardOfOss » 01 mar 2011 22:02

Kan uiteraard, dat spreek ik ook absoluut niet tegen, maar niet iedereen heeft z'n pc vlakbij de tv staan. En ook niet iedereen heeft een pc die zo stil is dat je hem vlak naast de tv wil hebben staan. Ikzelf toevallig wel, dus met een kabel van een meter of 3 moet ik het toch wel redden. Heb ik alleen het nadeel dat ik m'n pc niet vanuit m'n luie stoel kan bedienen. En m'n bluray-speler wel.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 mar 2011 22:12

Haha, lang leven draadloze muis en toetsenbord. :) Mijn toetsenbord is draadloos, mij muis heeft een verlengsnoer. En met het geluid valt het wel mee, Ik geef toe het maakt geluid en je hoort het als er in de film geen geluid is, maar ik heb er niet echt last van. Sommige mensen misschien wel. Laatst had ik mensen in mijn huis die gek werden van het geluid van de ijskast... Maar dat even terzijde.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Re: Film-kijk statistieken per maand

Bericht door TheMajor » 02 mar 2011 11:30

Rem schreef:Gekke vraag misschien, maar kun je dan ook pc-games op je tv spelen?
Ja

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 02 mar 2011 21:40

Ah, bedankt dat is wel een vooruitgang van 17 inch naar een 106 cm scherm (denk 42 inch). Heb ff gekeken en zowel mn tv als laptop hebben een hdmi-uitgang. (Hdmi en Hdmi in bij mn tv). Daar ga ik eens naar kijken binnenkort, dat lijkt me wel mooi.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 02 mar 2011 21:45

Ja, gewoon een HDMI'tje voor 10 euro bij Bol of desnoods tot max 25 eu.

Ik zou alleen niet te dicht op het scherm gaan zitten maar als je het gewoon gebruikt als je je tv gewoon gebruikt alsof je op je ps3/xbox speelt is het prima te doen. Maar voor films is het nog idealer.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 02 mar 2011 21:49

Ja, gewoon de gebruikelijke twee meter die ik ook altijd gebruik als ik tv/film kijk. Wel een uitvinding zeg. 10tje valt wel mee zeg, dat is niet veel duurder dan een scartkabel. Kan ik ook eens bluraykwaliteit kijken op mn tv.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 03 mar 2011 08:19

Let wel een beetje op de kwaliteit van de HDMI kabel als je deze koopt. Een tientje is echt "te" goedkoop voor zo'n kabel, waardoor de kwaliteit niet heel veel soeps zal zijn. De goedkope HDMI kabels zijn zoiezo gevoelig voor knakken e.d. waardoor je deze meteen kan weg sodemieteren als er een knik in komt. Je kan beter een iets duurdere kabel kopen van rond de €30,- die een wat dikkere behuizing heeft.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 03 mar 2011 08:52

Ik heb recent via iBood High Speed 1.4 HDMI-kabels besteld voor €9,95 p.s. Binnen een week kreeg ik plots 4 van deze kabels binnen voor de prijs van € 19,90 :T.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 03 mar 2011 09:00

Rem schreef:Ja, gewoon de gebruikelijke twee meter die ik ook altijd gebruik als ik tv/film kijk. Wel een uitvinding zeg. 10tje valt wel mee zeg, dat is niet veel duurder dan een scartkabel. Kan ik ook eens bluraykwaliteit kijken op mn tv.
Let wel dat als je een HD-ready tv hebt je niet de volle blu-ray kwaliteit krijgt, zelfs niet met een HDMI-kabel. HD-ready heeft 1080i (interlaced) en Full-HD heeft 1080p (progressief) welke de beste kwaliteit heeft.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 03 mar 2011 09:27

Ja, maar afhankelijk van je beeldformaat va je tv scheen je het verschil wel of niet te kunnen zien. De beldkwaliteit wordt in ieder geval beter.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 03 mar 2011 22:21

Er lag nog een hdmi kabel van de upc. Mijn ouders tv is namelijk een oude kast. Dus kon ik die wel krijgen. Werkt allemaal. Bluray's zien er ook mooi uit vind ik zelf. Weet zelf niets over die 1080i en dat soort dingen. :P Maar is een goede kwaliteit. Nog bedankt voor de tip!

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 04 mar 2011 13:11

McMurphy schreef:
Rem schreef:Ja, gewoon de gebruikelijke twee meter die ik ook altijd gebruik als ik tv/film kijk. Wel een uitvinding zeg. 10tje valt wel mee zeg, dat is niet veel duurder dan een scartkabel. Kan ik ook eens bluraykwaliteit kijken op mn tv.
Let wel dat als je een HD-ready tv hebt je niet de volle blu-ray kwaliteit krijgt, zelfs niet met een HDMI-kabel. HD-ready heeft 1080i (interlaced) en Full-HD heeft 1080p (progressief) welke de beste kwaliteit heeft.
Da's niet waar wat je hier stelt. HD-ready is vanáf een resolutie 1280X720p maar ondersteund ook 1080i.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 04 mar 2011 15:41

Ik heb een jaar of twee een HD-ready gehad maar absoluut nooit de kwaliteit ondervonden van een Full-HD tijdens het afspelen van een blu-ray.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 04 mar 2011 16:34

Dat lijkt me logisch aangezien de HD-ready TV's het Full-HD signaal "downscalen" naar 1280X720.

Plaats reactie