World Cinema Foundation Films

Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

World Cinema Foundation Films

Bericht door Kyrill » 16 mei 2009 13:37

Oude films gratis online te bekijken
Uitgegeven: 16 mei 2009 10:57
Laatst gewijzigd: 16 mei 2009 11:05
LOS ANGELES - Oude, veelal obscure films, die zijn hersteld en gearchiveerd door de World Cinema Foundation kunnen nu op het internet worden bekeken. Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times zaterdag. Het bekijken van de films is vaak gratis.

De World Cinema Foundation helpt landen die er zelf de middelen niet voor hebben hun cineastische schatten te behouden'', meldde regisseur Martin Scorsese op de website van de stichting.

Beschadigd

Veel van de originele versies van oude films zijn de loop der jaren onherstelbaar beschadigd of verdwenen. Slechts 10 procent van de stille films die in de Verenigde Staten zijn gemaakt bestaan nog.

Op de website van de World Movie Foundation zijn, vaak voorzien van Engelse of Franse ondertiteling, onder meer films uit Noord-Afrikaanse en Aziatische landen te zien. De organisatie verstrekt de herstelde films ook aan scholen, musea, festivals en film-clubs.

De site:

http://worldcinemafoundation.net/

Het is volledig legaal :)
Als je naar kopje films gaat kan je daar films bekijken. Ik moet het nog testen. Maar het lijkt me wel erg vet.

XureVII
Figurant
Figurant

Bericht door XureVII » 15 aug 2009 19:36

Geweldig!!! Ik dank u eerbiedig!!
Dit wordt mijn favo site _O_ Dank uuuu!

Plaats reactie