Je favoriete scène - plaats hier een clip

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Je favoriete clip

Bericht door WizardOfOss » 17 feb 2011 21:51

Heel veel sterkte gewenst :lol:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 17 feb 2011 22:33

O, deze kan ik ook mooi hier kwijt... hilarisch stukje uit Grimm. :P
    • M: "Jezus Jacob, daar moet alcohol op, dat ontsmet, blijf liggen...
      (Marie holt weg en komt even later aanrennen met een fles zwarte kip advocaat)
      J: Dat is toch geen alcohol !
      M: Er zit alcohol in, hier; 14%...
      J: Dat is advocáát, Marie !
      M: Er ís niks anders
      J: De datum, kijk naar de datum tot wanneer het goed is
      (Marie giet de advocaat rijkelijk over de wond, Jacob grist de fles advocaat uit haar handen)
      J: Godverdomme Marie, 1986 !!
      M: Zo'n datum heeft altijd een marge !"...

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 feb 2011 09:11

WizardOfOss schreef:Heel veel sterkte gewenst :lol:
Ow, maar dat heb ik absoluut niet nodig. Je praat hier tegen een liefhebber van het genre. Dat wordt wederom 3,5 uur lang genieten :Y :T

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 18 feb 2011 13:28

Die van The Two Towers Extended is het laatste wat ik van LOTR heb gezien. Schitterend, maar helaas al bijna twee jaar geleden. Ik moet ook snel weer eens de films gaan kijken. Ik heb alleen de extended van het eerste deel nog niet. Ik hoopte nog altijd op een beeldje, maar misschien moet ik toch maar eens gewoon alleen de 4disc kopen. Die zijn nu toch ook belachelijk goedkoop. €15, dat heb ik voor de Return of the King 2disc betaald. Als ik ze nog weer eens ga kijken, twijfel ik alleen wel over welke ik ga bekijken, de korte versies of de extended. Want dit zijn nou van die films die mij niet lang genoeg kunnen gaan duren. Maar ik ben benieuwd wat je van de toegevoegde en uitgebreide scenes gaat vinden. :)

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 feb 2011 13:42

Ik heb afgelopen zaterdag The Fellowship of the Ring S.E.E. gekeken en daar vond ik de toegevoegde of verlengde scenes vooral onderbouwend en maakte de film voor mij nog trouwer aan het boek. Het voegt verder weinig toe aan het geheel, maar voor de liefhebbers is het absoluut een genot om naar te kijken. Ik hoop dus dat dit bij The Two Towers hetzelfde zal zijn, want dan zal ik er zeker van kunnen genieten. Ook al zitten er flinke verschillen in deel 2 met het boek. Bijvoorbeeld de elfen die meevechten aan het einde van de film... Niet in het boek, bomen daarentegen, wel in het boek, niet in de film :)
Althans wel bij Isengard, maar niet in het gevecht tegen de Uruk-Hai/Orcs in Helmsdeep

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 18 feb 2011 14:00

timdekw schreef:Althans wel bij Isengard, maar niet in het gevecht tegen de Uruk-Hai/Orcs in Helmsdeep
Dus eigenlijk andersom? :P Ik ken de boeken niet, maar in een filmboek ervan heb ik gelezen dat de Uruk-Hai teruggaan naar Isengard en daar ook niet meer veilig zijn door die bomen. Misschien zouden die elven hen dan achterna gegaan zijn? Maar ik denk dat plezier verzekerd is.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 feb 2011 14:52

Rem schreef:
timdekw schreef:Althans wel bij Isengard, maar niet in het gevecht tegen de Uruk-Hai/Orcs in Helmsdeep
Dus eigenlijk andersom? :P Ik ken de boeken niet, maar in een filmboek ervan heb ik gelezen dat de Uruk-Hai teruggaan naar Isengard en daar ook niet meer veilig zijn door die bomen. Misschien zouden die elven hen dan achterna gegaan zijn? Maar ik denk dat plezier verzekerd is.
Nee, de elfen komen bijna niet voor in de boeken en vechten helemaal nergens mee. Alles komt op de schouders van de mensen. In de film vechten de elfen wel mee in Helmsdeep. Wat mij betreft een verbetering, want ik ben dol op elfen :)

Als ik me het boek goed herinner hebben de mensen het erg moeilijk met het gevecht bij Helmsdeep en worden dan opeens geholpen door de bomen, zonder dat ze het eigenlijk doorhebben, beetje vaag. Ik heb de boeken gelezen nadat ik de films gezien had en vond de boeken niet echt leuker dan de films. Langdradig, vreemd en niet bloederig genoeg (films ook niet altijd). Verouderd dus :)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 feb 2011 14:56

timdekw schreef: Nee, de elfen komen bijna niet voor in de boeken en vechten helemaal nergens mee. Alles komt op de schouders van de mensen. In de film vechten de elfen wel mee in Helmsdeep. Wat mij betreft een verbetering, want ik ben dol op elfen :)
Wel een wijziging die behoorlijk ingaat tegen de essentie van de boeken, waarin juist heel sterk naar voren komt dat het tijdperk van de elven voorbij is en het tijdperk van de mens nu begint.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 18 feb 2011 15:01

Klopt! En ik kan me voorstellen dat de die-hard fans er niet blij mee zijn, maar ik vind mensen persoonlijk de minst tot de verbeelding sprekende wezens en zie vaak liever een veelheid aan fantasywezens in een verhaal terugkomen. Wat mij betreft dus de perfecte aanvulling.

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 20 feb 2011 21:46

Ik heb gister de film gekeken en in de special extended edition zie je wel dat de bomen meevechten in Helmsdeep. Perfecte toevoeging dus! :-)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 20 feb 2011 23:10

Ja, je bedoeld dat die uruk-hai het bos in rennen en dat ze dan door het bos gezwolgen worden.:) Ik ga deze week in ieder geval deeltje 1 kijken en waarschijnlijk ook 2. Eigenlijk geen zin in een marathon. Te lang.:P

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 21 feb 2011 08:45

Ja inderdaad, dat stuk, maar ook al wanneer Treebeard ziet dat het halve bos verwoest is en een brul geeft. Dan zie je op de achtergrond een flink stuk bos op mars gaan en daar maakt Treebeard dan ook een opmerking over. Geweldig! :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 21 feb 2011 10:40

Maar dat is toch ook een in de korte editie?

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 21 feb 2011 10:48

Aston schreef:Maar dat is toch ook een in de korte editie?
Ja? :) Dus toch...

Oké dan heb ik niet goed opgelet bij de originele film :D

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 mar 2011 20:17

Plaats reactie