Laatste CD of LP

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Welk genre-muziek?

Rock
88
48%
R&B
3
2%
HipHop
14
8%
Pop
15
8%
anders........
64
35%

Totaal aantal stemmen: 184

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 06 aug 2009 17:08

Future of the Left - Travels with Myself and Another
The Dead Weather - Horehound
Fucked Up - The Chemistry of Common Life

en Coil - Musick to Play in the Dark, vol. I eindelijk gearriveerd in de winkel :T

Maar nog geen spoor van mijn bestelde Black Dice cd :(

Ik heb met mijn cd's overigens net hetzelfde als jullie met vinyl: je bent ruw met een cd van mij of het hoesje ervan = je hebt voor het laatst een cd van mij geleend.
Ik zou iets zeggen in de aard van "ze zijn als mijn kinderen", maar de vergelijking loopt een beetje mank als je vlotjes richting de 1000 stuks gaat zeker?

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 06 aug 2009 22:08

Nou kan ik een flauwe grap maken over het hebben van 1000 kinderen en mank lopen, maar dat vind ik te voor de hand liggend.
En ik heb ook geen recht van spreken, ik heb van mijn allereerste loon ooit, maar liefst 500 mc's gehaald toentertijd. Twee zakken vol.

Mc's... ja. Je weet wel: Afbeelding en ik heb ze nog allemaal en meer nog want natuurlijk was 500 stuks pas het begin... en ik speel ze ook nog regelmatig af ook.

Duuuus. :oops:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 aug 2009 22:11

Je bedoelt gewoon cassettebandjes? Of Mini Cassettes? Of Microcassettes?

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 06 aug 2009 22:27

muziekcassettes... ja, en het waren grote tassen, ja. Misschien ook wel meer dan één keer gelopen, weet ik het, het was lang geleden. Sommige bandjes hebben de tand des tijds ook niet doorstaan, vastlopers (ik plakte ze dan met een miniem stukje plakband weer aan elkaar), en andere totaal fubar. Maar het merendeel heb ik nu wel op cd.

*Peins… Ik denk eigenlijk dat het meer waarschijnlijk is dat ik voor 500 gulden destijds muziekcassettes heb gekocht, twee zakken vol. Damn moet je nagaan, het is zolang geleden dat ik m’n facts en figures door elkaar ga halen. :o

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 07 aug 2009 00:25

Zo goed als al mijn cassettespelers hebben intussen ook de geest gegeven, dus ik ben stilaan alles bij aan het kopen (en downloaden :oops: ) wat er op de bandjes stond.

Je zou denken dat ik ooit genoeg muziek zou hebben, maar nee hoor }:

KillingRaptor
Bijrol
Bijrol

Bericht door KillingRaptor » 07 aug 2009 06:54

Volgens mij kan je nooit genoeg muziek hebben, want je zal ook altijd maar nieuwe bands blijven ontdekken en klassiekers terugzien of -horen waarvan je denkt "Die moest ik ook nog hebben!".

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 07 aug 2009 20:58

Inderdaad, maar het is bij momenten behoorlijk frustrerend, want ik blijf maar cd's kopen (toch zeker 2-3 per week gemiddeld, schat ik) en albums downloaden.

Ik heb hier minstens 100 cd's liggen die ik nog nooit heb beluisterd, en een veelvoud daarvan gedownload waarvan ik af en toe één nummertje hoor voorbijkomen op mijn shuffle :)

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 10 aug 2009 15:03

Laatste maanden veel CD's platen en Mp3' gekocht,
hierbij mijn laatste aanwinst, de meeste van Stones Throw Records, hèt underground hip hop label, die niet alleen maar hip hop uitbrengt, maar tegenwoordig ook o.a. Electro, Boogie Funk en dikke Soul....

Afbeelding

Mayer Hawthorne - Maybe So, Maybe No EP [2009]
De 2e EP van Mayer Hawthorne
Na maar 2 nummers gehoord te hebben, heeft Peanut Butter Wolf, de beste man gecontracteerd bij Stones Throw (wat zullen ze bij Motown jaloers zijn).

Afbeelding

Mayer Hawthorne - Just Ain't Gonna Work Out EP [2009]
Special 'Heart Shaped" single
De 1e EP van Mayer Hawthorne, ook zo lekker, wat een stem heeft die gozer.....

Afbeelding

James Pants - Cosmic Rapp (Egyptian Lover Remix) EP [2009]
Lekker Mix van Egyption Lover over Cosmic Rapp, lekker uitbreiding van mijn James Pants Collectie

Afbeelding

Dâm-Funk - Burgundy City EP [2008]
Lekkere Boogie Funk Single van de 'nieuwe' grootmeester Dâm-Funk

Afbeelding

Dâm-Funk - Let's Take Of EP [2009]
Ook weer lekker Boogie Funk

Afbeelding

Dâm-Funk - Toeachizown Vol.1: LAtrik Mp3 [2009]
De langverwachte eerste plaat (die in 5 delen wordt uitgegeven) van Dâm-Funk, deze is alleen nog als MP3 te downloaden (in sept. of okt. komt de plaat op vinyl uit).

Afbeelding

Dâm-Funk - Toeachizown Vol.2: Fly Mp3 [2009]
De 2e plaat van 5.

Afbeelding

Koushik - Rhythm Trax Vol.4 Mp3 [2009]
De Langverachte deel 4 van de Rhythm Trax serie, dit keer na James Pants, Baron Zen en Dâm-Funk, is Koushik aan de beurt. Lekkere instrumentale beats.

Afbeelding

Quasimoto - Microphone Mathematics EP [1999]
2e Single plaat van Quasimoto (alter ego van Madlib)
Met ook het geweldige Low Class Conspiracy en Discipline 99.

Afbeelding

Peanut Butter Wolf - My Vinyl Weighs A Ton CD [1998]
Voor mij een van de beste hip hop albums aller tijden.
Was de CD ooit kwijtgeraakt (zal wel uitgeleend hebben.....), nu met pijn en moeite weer aan kunnen komen, staan op internet al voor $50 2e hand (1st pressing CD), ben zoooooo blij dat ik hem weer heb.

Afbeelding

Peanut Butter Wolf - Peanut Butter Wolf's Jukebox 45s CD [2002]
Nog zo'n plaat van PB Wolf, die niet meer in mijn collectie te vinden was........Nu ook met pijn en moeite kunnen kopen. Het betreft een verzamel CD van 7" singles van Stones Throw artiesten over de periode 1998-2002.

Afbeelding

Red (The Man Without The Machine) - I Should tell Ya Momma On You Mp3 [2009]
Red is een dakloze rapper die bij toeval ontekt is bij HVW8 Art + Design Gallery in LA, zijn YouTube filmpje heeft voor een snelle start voor Red gezorgt. De beste man doet alles vocaal, dus ook de beats...nee 'tis geen beatboxer, hij gebruikt zijn borstkas als drum en zijn keel als soort van 'snares' nu maar hopen dat deze ook gaat doorbreken. (mp3 gekocht op iTunes)

Afbeelding

Silah Haze - Ongekende Frequenties Mp3 [2009]
Silvah Haze is een Nederhop duo, die hun veel naar raggamuffin' hebben geluisterd. De CD is erg bombastisch, dik en overgeproduceerd, maar toch mag dat de pret niet drukken, 'tis net ff wat anders als al die andere Neder(p)hop..Wel lekker maar wordt wat eentonig, lekker nummers zijn: Zo Alleen, Pakken de Vloe en Gekozen Voor Dit...

Afbeelding

N.A.S.A. (North America South America) - The Spirit Of Apollo CD [2009]
Lekker verzamel CD met o.a. RZA, KRS One, ODB, Tom Waits, Kanye West, M.I.A. eva. CD gewonnen bij Fresh Cotton met een OBEY mixtape aktie

Afbeelding

J Dilla - Jay Stay Paid (prod. Pete Rock) CD [2009]
Ze jatten maar, en jatten maar, en moeders krijgt er geen geld voor....
J Dilla een van de beste beatmakers (samen met Madlib en J Rocc), Dilla draait al plaatjes sinds zijn 2e jaar. Na zijn overlijden in 2006 , is zijn muziek vele malen misbruikt. Nu in 2009 heeft Pete Rock een verzamel CD uitgebracht, met wat onbekender materiaal van Dilla, en nieuwe vocals erverheen (en ja al het geld gaat naar het fonds van Ma Dukes (Dilla's Moeder), damn! wat een dijk van een verzameling....als je van Hip Hop houdt en niet van die sh*t houdt die je alleen maar op de radio en tv hoort, moet je toch echt deze kopen....gelijk ook een goede introductie als je het werk van Dilla niet kent.

Afbeelding

Mos Def - The Ecstatic CD [2009]
De Langverwachtte plaat van Mos Def, en jazeker hij is weer terug, goede plaat met producties van o.a Madlib en Oh No.....wordt tijd dat Mos bij Stones Throw records gaat tekenen, zijn sound gaat steeds meer die richting op...gaat ook niet lang meer duren, hoop ik!!! The Auditorium is voor mij het beste nummer van de plaat.....feat. Slick Rick, damn Slick Rick is echt nog 'The Ruler'........

Afbeelding

Peter Fox - Stadtaffe CD [2008]
Jawel een duitse plaat van de zanger van Seeed! (een Reggae & Dancehall band), na Alles Neu gehoord te hebben, gelijk de CD gekocht, CD is erg filmisch (er doet ook een filmorkest mee met de plaat), alles duits gesproken, dus, voor mij althans, erg verfrissend. Misschien wel wat eentonig, maar een staan wel eeen aantal sterke nummers op. Toevallig is nu 'Haus am See' en klein hitje, maar voor mij wel de minste van de CD.

Dit was een kleine opsomming van CD's, Platen en Mp3 die ik heb aangeschaft.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 aug 2009 13:29

Dirk Diggler schreef:Afbeelding

Dit was een kleine opsomming van CD's, Platen en Mp3 die ik heb aangeschaft.
Egyptian Lover komt bekend voor..daar heb ik ook nog wat van in me collectie:
Afbeelding
Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 aug 2009 20:23

Afbeelding

Afbeelding
(cd+dvd)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 aug 2009 23:05

Dirk Diggler schreef:Mos Def - The Ecstatic CD [2009]
De Langverwachtte plaat van Mos Def, en jazeker hij is weer terug, goede plaat met producties van o.a Madlib en Oh No.....wordt tijd dat Mos bij Stones Throw records gaat tekenen, zijn sound gaat steeds meer die richting op...gaat ook niet lang meer duren, hoop ik!!! The Auditorium is voor mij het beste nummer van de plaat.....feat. Slick Rick, damn Slick Rick is echt nog 'The Ruler'........
Ook zo benieuwd naar de nieuwe Reflection Eternal die later dit jaar komt?

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 17 aug 2009 15:04

Colonel_Kurz schreef: Ook zo benieuwd naar de nieuwe Reflection Eternal die later dit jaar komt?
yep, heeft alleen niet zo heel veel met Mos Def te maken, maar een nieuwe van Kweli en Hi-Tek zit wel op te wachten. Nu hopen dat Black Star weer een CD gaat uitbrengen (Kweli & Mos Def)
Emperor schreef:Egyptian Lover komt bekend voor..daar heb ik ook nog wat van in me collectie:
die plaat heb ik ook, lekker electro rap, check ook Arabian Prince (de man achter NWA, in den beginne)

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 26 aug 2009 11:28

Björk - Volta
dEUS - Vantage Point
dEUS - The Ideal Crash
Muse - Absolution
The Whitest Boy Alive - Dreams
The Whitest Boy Alive - Rules
Massive Attack - Blue Lines
Placebo - Sleeping With Ghosts

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 09 sep 2009 14:11

Na lange tijd weer een cd gekocht:

Afbeelding

3 disc greatest hits in een prachtig stoffen doosje. Er zitten ook wat kaartjes + een boekje in. En dat alles voor de zéér schappelijke prijs van 19.99 (bij de normaal dure maar geweldige Boudisque overigens).

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 12 sep 2009 22:00

Sleep - Jerusalem
Einstürzende Neubauten - 1/2 Mensch
Sylvester Anfang II

Plaats reactie