Laatste CD of LP

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Welk genre-muziek?

Rock
88
48%
R&B
3
2%
HipHop
14
8%
Pop
15
8%
anders........
64
35%

Totaal aantal stemmen: 184

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: Laatste CD of LP

Bericht door JamesBond » 09 sep 2014 20:34

Deze in de pre-order gezet :) Ik kan niet wachten!

Afbeelding

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 10 sep 2014 16:15

Jamesbond, hoe kijk je naar hun andere albums? :)

Ik vond de eerste twee (vooral de tweede) best vermakelijke, vriendelijke rock/pop platen. Vooral tekstueel was bijvoorbeeld For the First Time een prima song. Nu moet ik erbij zeggen, de soort muziek die ze maken is niet echt de soort muziek waar ik nou meteen blij van word in het algemeen, maar af en toe kun je zoiets ook wel weer aangenaam vinden om eens op te zetten. Maar bij album drie had ik echt het idee dat het aalglad werd en ook tekstueel nogal tegelwijsheden/clichés op een zogenaamd gekwelde (beetje genepte) manier gebracht werden. Toen werden ze ook heel 'groot' enzo en gitaren werden, voor zover dat nog niet gebeurd was, helemaal door een productiemolen gehaald en verkracht. Rapjes erbij een beetje... tja ik heb nog steeds wel dat ik soms denk: oké, best een redelijke band zo voor tussendoor, maar dat gevoel is ook wel grotendeels weggegaan met het (wat een mooie albumtitel toch) derde album: #3. Doelgroep is ook steeds duidelijker te horen in hun muziek. Misschien is album 4 nog wel weer te doen. De single is ieder geval niet per se een teken daarvan voor mij. :P

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 sep 2014 19:03

Ik vind alledrie hun vorige albums zeer goede muziek! :) The Script is sowieso één van mijn favoriete bands en ik vind eigenlijk geen enkel nummer van hen slecht. Ik weet niet wat ik er nou zo geweldig aan vind, maar bij vooral het derde album (wat jij dus het minste lijkt te vinden) vond ik de combinatie tussen tekst en muziek heel erg sterk. Vooral de nummers Hall Of Fame, Glowing, Six Degrees Of Separation en If You Could See Me Now vond ik tekstueel en ongelooflijk sterk! Daarnaast vind ik het ook erg filmische (en af en toe) ook epische muziek. Ik kan me toch vaak wel goed verplaatsen in de muziek die ze schrijven :)

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 11 sep 2014 19:29

If You Could See Me Now vind ik inderdaad goed geschreven, daar wordt tenminste geprobeerd het liedje klein en persoonlijk te houden en dat lukt tekstueel eigenlijk best goed. :T Vooral Hall of Fame en Glowing zitten dan wat mij betreft tekstueel gezien weer vol met platitudes, clichés en soort van gekweld/geëmotioneerd/gemotiveerd (afwisselend) gebrachte tegelwijsheden. Ook is het moreel gezien nogal raar Fame als hoger doel te ambiëren. Juist een band met zo'n doelgroep mag daar best wat meer afstand van nemen, want faam lijkt wel vaker een hoger doel bij jeugd en met name tienermeisjes (de doelgroep volgens mij). Vind ik zelf nogal een verkeerd streven. Dat een muzikant dat ook zegt...

Maar goed Six Degrees is een leuk idee maar wordt ook niet echt subtiel gebracht. :8 En muzikaal vind ik het ook echt steeds vlakker klinken. Maar ja, we blijven het proberen. Ik zal deel 4 vast wel eens opzetten. En het ligt vast ook gewoon aan wat je smaak is hoor. In de tijden van The Man Who Can't Be Moved vond ik ze tof, nu ben ik wat ouder geworden, terwijl zij juist weer muziek zijn gaan maken voor een jongere doelgroep. Dus ja, op zich logisch dat ik ze nu wat anders bekijk.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 11 sep 2014 23:41

2 verzamel LP's van The Shadows, blijft lekkere muziek :)

Ook een verzamel dubbel-LP van de Stones, die had ik al, maar is nooit weg om dubbel te hebben :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 12 sep 2014 15:34

Rem schreef:If You Could See Me Now vind ik inderdaad goed geschreven, daar wordt tenminste geprobeerd het liedje klein en persoonlijk te houden en dat lukt tekstueel eigenlijk best goed. :T Vooral Hall of Fame en Glowing zitten dan wat mij betreft tekstueel gezien weer vol met platitudes, clichés en soort van gekweld/geëmotioneerd/gemotiveerd (afwisselend) gebrachte tegelwijsheden. Ook is het moreel gezien nogal raar Fame als hoger doel te ambiëren. Juist een band met zo'n doelgroep mag daar best wat meer afstand van nemen, want faam lijkt wel vaker een hoger doel bij jeugd en met name tienermeisjes (de doelgroep volgens mij). Vind ik zelf nogal een verkeerd streven. Dat een muzikant dat ook zegt...

Maar goed Six Degrees is een leuk idee maar wordt ook niet echt subtiel gebracht. :8 En muzikaal vind ik het ook echt steeds vlakker klinken. Maar ja, we blijven het proberen. Ik zal deel 4 vast wel eens opzetten. En het ligt vast ook gewoon aan wat je smaak is hoor. In de tijden van The Man Who Can't Be Moved vond ik ze tof, nu ben ik wat ouder geworden, terwijl zij juist weer muziek zijn gaan maken voor een jongere doelgroep. Dus ja, op zich logisch dat ik ze nu wat anders bekijk.
Ik heb dan net het nieuwe album eens een keertje geluisterd en ik vind dat dan toch weer een steengoed album! Ik vind dan toch weer iets totaal anders dan het derde album. Ergens doet het nieuwe album mij denken aan Science & Faith. Ritmisch en tekstueel vind ik het zeer sterke nummers al moet ik wel toegeven dat ik het niet hun beste album vind, maar ik heb het nog maar één keer geluisterd, dus misschien is het een beetje vroeg om die conclusie nu al te trekken.

Om nog even te reageren op wat je zei over Hall Of Fame. Het is natuurlijk anders te interpreteren, maar ik heb het vanochtend op de fiets naar school nog eens goed beluisterd en naar mijn mening gaat het niet per se over dat je faam moet ambiëren, eerder dat je veel kan bereiken als je je dromen maar achterna jaagt. Danny O'Donoghue heeft ook gezegd: "We wanted to inspire people to stop trying to be famous for the sake of it."

Ik heb inderdaad wel het idee dat de band zich meer op de jeugd is gaan concentreren (niet gelijk de tienermeisjes) maar het is natuurlijk vooral een kwestie van smaak. Normaal gesproken ben ik ook niet zo'n enorme fan van poprock. Ik ben toch meer een liefhebber van klassieke rock (Eagles, The Doobie Brothers) en jazz, maar The Script behoort dan toch wel tot mijn persoonlijk favoriete bands :)

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 13 sep 2014 13:50

Eén van de grootste gaten in m`n vinyl collectie is eindelijk gevuld

Afbeelding

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 sep 2014 13:52

Prachtig! _O_

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 13 sep 2014 14:06

JamesBond schreef:Prachtig! _O_
Inderdaad een geweldig album! had de cd al, maar dat is toch anders :P

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 sep 2014 14:27

De LP is dan natuurlijk wel een pronkstuk! :)

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 18 sep 2014 22:15

ja cool he :D :D

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 19 sep 2014 18:27

Vandaag de nieuwe Alt-J 2LP ontvangen van bol.com: op blauw en groen vinyl
Afbeelding

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 24 sep 2014 17:46

Bij de kringloop voor ol' times sake 'Who Cares A Lot? The Greatest Hits' van Faith No More aangeschaft.

WillemJ
Bijrol
Bijrol

Bericht door WillemJ » 24 sep 2014 18:43

Bij de Sounds in Tilburg, twee dagen geleden Pink Floyd - Wish You Were Here en The Beach Boys gehaald.
Op vinyl uiteraard.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 28 sep 2014 20:07

Vandaag gekocht, op vinyl:

King Crimson - Islands
Afbeelding

En op aanraden van de platenboer zelf:
Enchant - The Great Divide (2LP+cd)
Afbeelding