Laatste CD of LP

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Welk genre-muziek?

Rock
88
48%
R&B
3
2%
HipHop
14
8%
Pop
15
8%
anders........
64
35%

Totaal aantal stemmen: 184

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 04 aug 2007 19:22

Nico - Desert Shore
_O_ Prachtig, misschien iets te eentonig als album gezien qua luguberheid, gotische galmen en traagheid. Maar ik heb hem net pas binnen, dus ik ga hem eerst vaker beluisteren. Eentonig of niet: het blijft prachtige muziek.

Nico - The Marble Index
Eerste ervaring is niet erg positief. Sowieso nog een keer beluisteren om te kijken of ik mijn mening moet aanpassen.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 04 aug 2007 21:51

Darko schreef:Nico - Desert Shore
Nico - The Marble Index
De meeste geweldige muziek die er bestaat! Nico is al sinds jaar en dag een van de grote godinnen in mijn muziek-pantheon. Desert Shore en The Marble Index zijn daarbij wel mijn favoriete albums van haar, en daarvan vooral de nummers Janitor of Lunacy en Ari's Song, beide inderdaad geen makkelijke nummers maar prachtig betoverend als je jezelf er geheel door mee laat voeren.

Heb je ze trouwens gekocht in de Frozen Borderline-uitvoering? Dat is een nieuwe uitgave van de cd's in een boxje gebundeld met geweldige take-outs (vooral Sagen die Gelehrten) en alternative takes (waarbij John Cale wat minder rommelt aan de nummers) waarbij een aantal nummers veel beter tot hun recht komen dan met de overdadige John Cale productie (die bij lange na ook niet verkeerd is trouwens!)

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 04 aug 2007 22:55

Nee, jammer genoeg heb ik die uitgave over het hoofd gezien. :x Best zonde, want voor een paar euro meer had ik een mooiere uitgave en meer songs gehad.

Als ik Nico steeds beter ga vinden dan ga ik er zeker over nadenken om deze twee cd's weg te doen en dan de bundeling te kopen. Thanks voor de tip.

Janitor of Lunacy is inderdaad het mooiste nummer op de cd.

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 05 aug 2007 08:04

Eligius schreef:De meeste geweldige muziek die er bestaat! Nico is al sinds jaar en dag een van de grote godinnen in mijn muziek-pantheon. Desert Shore en The Marble Index zijn daarbij wel mijn favoriete albums van haar, en daarvan vooral de nummers Janitor of Lunacy en Ari's Song, beide inderdaad geen makkelijke nummers maar prachtig betoverend als je jezelf er geheel door mee laat voeren.
Nou, nou, nou. Is dat niet wat overdreven? Goed, er schijnt geen tussenweg te zijn, je vindt het geweldig of je vindt het niks. Persoonlijk behoor ik tot die laatste categorie. Mijns inziens was haar grootste kwaliteit het bed te delen met muzikanten die aanzienlijk meer talent hadden dan zij.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 12 aug 2007 08:48

Afbeelding
Interpol - Our Love to Admire

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 15 aug 2007 17:07

De laatste cd's waren alweer van een tijdje terug, waardoor ik er ook een korte impressie van kan schrijven:

The Rolling Stones - Aftermath. Het pre-Beggars Banquet werk kende ik al grotendeels vanwege diverse verzamelalbums waar het beste werk uit die periode op terecht is gekomen. Aftermath is het eerste studioalbum dat ik uit die periode. Een behoorlijke tegenvaller: de bekende nummers als Paint It Black, Lady Jane en Under My Thumb zijn natuurlijk nog altijd fantastisch, maar de rest van het album is wat mij betreft niveau opvullertjes.

Bob Dylan - Live 1964. Dylan als live-artiest, daar ben ik normaliter wat terughoudend in. Mijn 'live-ervaringen' bestaan dan ook uit Live 1966 (van historische betekenis, maar muzikaal ondermaats), At Budokan (zwak, ongeïnspireerd) en een zelf bezocht concert. Vanwege geïnspireerd klinkende fragmenten op de Dont Look Back dvd en bijbehoren, waagde ik me niettemin aan een registratie van dit optreden uit de tijd dat hij solo optrad. Deze periode markeert de overgang van Dylan de protestliederenzanger, naar Dylan de poët. Van dit eerste is het mij nieuwe Who Killed Davey Moore een prachtig voorbeeld. Verder zijn persoonlijke favorieten uit die periode aanwezig in een indrukwekkende vertolking: To Ramona, Spanish Harlem Incident en All I Really Want To Do. De nummers van het dan nog te verschijnen Bringing It All Back Home klinken, op Mr. Tambourine Man na, wat onwennig en lang zo goed niet als de studioversies. Desondanks is CD 1 ijzersterk. CD 2, met o.a. een aantal nummers met Baez is veel minder sterk, en zal vooral vanwege die Baez-sectie mijn speler niet vaak gaan halen.

The Beach Boys - Today/Summer Day's And Summer Nights. Hier zijn de twee studioalbums die de Beach Boys pal voor Pet Sounds maakte verzameld. Te lang om in een keer te luisteren (zo'n 25 songs), maar afzonderlijk zijn de albums prima te doen. De mij al bekende nummers als Then I Kissed Her en You're So Good To Me blijf ik het beste vinden, maar toch bevat het album genoeg muzikale verrassingen. Gewoon lekker ongecomliceerde popmuziek.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 19 aug 2007 13:27

Na een erg goed optreden op Pukkelpop bij de cd-stand op het terrein gekocht:

Afbeelding
Biffy Clyro - Puzzle

miss_lisa
Bijrol
Bijrol

Bericht door miss_lisa » 21 aug 2007 12:31

Afbeelding

en de single van guus meeuwis

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 21 aug 2007 16:20

Afbeelding
Nine Inch Nails - Year Zero

Een super mooie uitgave. Als je het doosje openmaakt is de cd zwart en zie je alleen de tekst 'Year Zero' staan, als de cd vervolgens door het spelen warm wordt wordt de bovenkant wit en is de rest van de tekst pas leesbaar.
Filmpje der van: http://www.youtube.com/watch?v=JY3zG7xptbk0

Daarnaast zitten er in het boekje allemaal links naar websites verstopt die het verhaal van de cd (verder) uitleggen. Meesterlijk uitgewerkt, zoiets kan ook alleen door NIN bedacht worden _O_

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 21 aug 2007 17:38

Afbeelding
Tool - 10000 Days

Het is eigenlijk niet zo mijn ding, maar het kan me met momenten wel bekoren. Bovendien vind ik het artwork geniaal.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 21 aug 2007 17:47

Afbeelding

Afbeelding

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 21 aug 2007 22:22

k had weer een geluksdag vandaag.
ik stond net bij de lp's te kijken toen een van de jongens van de kringloop met een winkelwagen vol lp's kwam aanlopen.

meteen erop gedoken met het volgende resultaat ;D :

Ramsey Lewis & Nancy Wilson - The Two of Us
Janis Joplin - Peal
Billy Holliday - The 'Real' Lady Sings The Blues
John Lee Hooker (everest records archive of folk & jazz music)
Pedal Point - Dona Nobis Pacem
Curtis Mayfield - Got to find a way
Bruce Springsteen - The River
Bruce Springsteen - Nebraska
Herman van Veen - Kerstliederen
Marvin Gaye - Dream of a lifetime
Joe Jackson - Look sharp
Stevie Wonder - Innervisions
Jesus Christ Superstar
The best of The Newport Folk Festivals (bob dylan, joan baez, john lee hooker, pete seeger e.a.)
Jean-Chirstian Michel - Crusifixus
John Lennon - Double Fantasy
Thijs van Leer en Elly Ameling in de Grote Kerk te Monnickendam
The Doors - L.A. Woman
Johnny Winter And - Live
Bob Dylan vol.1
Bob Dylan - Another side of Bob Dylan
Bob Dylan - Empire Burlesque
The Guess Who - Rockin'
Scott McKenzie - San Francisco
Joan Baez - Plaisir d'amour
Joan Baez - One Day at the time
Joan Baez - David's Album
The Papas & The Mamas - Presented bij The Papas & The Mamas (special Fun jacket, papas and mamas exchange faces)
Gospels and Spitituals - The News Orleans Gospel Group
Hugh E. Porter & his gospel singers - Spirituals the heavenly sound of negro spirituals
I know the Lord
Pete Seeger (everest records archive of folk & jazz music)
Gerry Rafferty - Night Owl
Rab Noakes - Red Pump Special
John B. Sebastian (Stephen Stills, Buddy Emmon, David Crosby, Graham Nash e.a.)
Jackson Browne - Late for the sky
David Bowie - Rare
The Chambers Brothers - Love, peace and Happines
Donovan
Randy Edelman - Prime Cuts
Festival du Marai - Scarlatti - Corelli - Vivaldi
All 'Illustrissimi Signori Fuccarini - consort of musicke

Pink Floyd - wish you where here (aparte witte hoes met zwart folie en grote sticker)

The Beatles- Abbey Road
:-*

7 x 3 lp's boxen The Swing Era (heb nu alle 14 boxen bij elkaar bij deze kringloop! :laugh:)
(vorige week ook 3 boxen uit deze serie gekocht, en 2 weken daarvoor 4 boxen)

phase 4 stereo concert series The Planets
Delius - songs of sunset
Gilbert Bécaud - melodies magnifiques

The story of great music The Romantic Era (5 lp box)

The story of great music The Opulent Era (4 lp box)

alles voor een zéér bescheiden prijs

foto's vaneen aantal van de lp's (niet alles past er op ;) )

Afbeelding

Afbeelding

ik wil wel meer foto's plaatsen als er nieuwsgierigen zijn

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 aug 2007 00:01

Gekocht op Lowlands:

Damien Rice - 9
Marike Jager - The Beauty Around
The View - Hats off to the Buskers

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 22 aug 2007 13:41

Genesis schreef:Billy Holliday - The 'Real' Lady Sings The Blues
John Lee Hooker (everest records archive of folk & jazz music)
The best of The Newport Folk Festivals (bob dylan, joan baez, john lee hooker, pete seeger e.a.)
Ik begrijp de cultuurbarbaren niet die dergelijke pareltjes meegeven voor de kringloopwinkel. Anyway, het zijn in ieder geval aanwinsten om te koesteren. En ja, ik ben wel geinteresseerd in een fototje! :)

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 26 aug 2007 14:13

bij deze :)

Afbeelding

Gisteren op de vrijmarkt in onze straat gekocht:

vandaag gekocht op de vrijmarkt bij ons in de straat:

CD:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 Ome Henk cd's (jeugdsentiment :D )

1 euro per CD!

LP
Afbeelding
(50 cent!)

Afbeelding

ik ging op zoek naar de laatste ontbrekende supertramp lp in mijn collectie en ik vond hem bij de eerste kraam met lp's die ik tegenkwam!
en voor de nette prijs van 2 euro

Jive Bunny and the mastermixers - that's what i like
(singel 50 cent)

afgelopen weken in 3 keer de 14 delen van de collectie The Swing Era bij elkaar aangeschaft bij de kringloop
elke box bevat 3 lp's en een boek
nu is hij compleet

totaalprijs: € 12,96!!!

ik zou nog foto's plaatsen, dus bij deze:

Afbeelding

Afbeelding

gisteren ook nog gratis krat lp's opgehaald bij een kennis, er zit veel verzamelwerik in, discoplaten, radio veronica van alles

maar ook een picture disc can Bacardi met reagge muziek!

vandaag 3 grote dozen vol cassette bandjes opgehaald (gratis)
allemaal keurig een netjes getypte inlay
diverse artiesten zoals eric clapton, APP, supertramp, Barclay James Harvest, talk talk, maar ook divers werk van klassieke componisten zoals debussy, vivaldi, mozart
Laatst gewijzigd door Genesis op 26 aug 2007 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie