Nico - The Marble Index
Eerste ervaring is niet erg positief. Sowieso nog een keer beluisteren om te kijken of ik mijn mening moet aanpassen.
De meeste geweldige muziek die er bestaat! Nico is al sinds jaar en dag een van de grote godinnen in mijn muziek-pantheon. Desert Shore en The Marble Index zijn daarbij wel mijn favoriete albums van haar, en daarvan vooral de nummers Janitor of Lunacy en Ari's Song, beide inderdaad geen makkelijke nummers maar prachtig betoverend als je jezelf er geheel door mee laat voeren.Darko schreef:Nico - Desert Shore
Nico - The Marble Index
Nou, nou, nou. Is dat niet wat overdreven? Goed, er schijnt geen tussenweg te zijn, je vindt het geweldig of je vindt het niks. Persoonlijk behoor ik tot die laatste categorie. Mijns inziens was haar grootste kwaliteit het bed te delen met muzikanten die aanzienlijk meer talent hadden dan zij.Eligius schreef:De meeste geweldige muziek die er bestaat! Nico is al sinds jaar en dag een van de grote godinnen in mijn muziek-pantheon. Desert Shore en The Marble Index zijn daarbij wel mijn favoriete albums van haar, en daarvan vooral de nummers Janitor of Lunacy en Ari's Song, beide inderdaad geen makkelijke nummers maar prachtig betoverend als je jezelf er geheel door mee laat voeren.
Ik begrijp de cultuurbarbaren niet die dergelijke pareltjes meegeven voor de kringloopwinkel. Anyway, het zijn in ieder geval aanwinsten om te koesteren. En ja, ik ben wel geinteresseerd in een fototje!Genesis schreef:Billy Holliday - The 'Real' Lady Sings The Blues
John Lee Hooker (everest records archive of folk & jazz music)
The best of The Newport Folk Festivals (bob dylan, joan baez, john lee hooker, pete seeger e.a.)