Laatste CD of LP

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Welk genre-muziek?

Rock
88
48%
R&B
3
2%
HipHop
14
8%
Pop
15
8%
anders........
64
35%

Totaal aantal stemmen: 184

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 04 nov 2007 23:05

Je bedoelt pathetische tenenkrommende kitscherige prut met de verplichte te gelikte paint-brushes? Dan kan ik de muziek nog beter waarderen.

(om over de typografie maar te zwijgen.... :o )

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 05 nov 2007 02:23

Haha, wel die prut mag ik dan weer geweldig vinden. Liever dat dan in het groot de smoel van een of andere zanger/zangeres/band erop. Of een pseudo-kunstzinnige (al dan niet computergemaakte) tekening waar iedereen van denkt "nou daar zit toch veel achter", terwijl het eigenlijk gewoon een betekenisloos krabbeltje is. Of nog erger: Van die black metal-covers met gigantische zwarte inkleuring en als je goed kijkt zie je nog ergens een boom of een skelet + een onleesbaar logo. Dan liever kitsch lijkt me. En die typografie: Wel, dat heet een logo. Vele bands hebben ze. Nu, dit zijn misschien niet de beste voorbeelden. Wat vind je bijvoorbeeld van dit:

Afbeelding

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 05 nov 2007 08:14

Och, die vorige drie zijn allemaal wel heel vasthoudend aan het 'gloeiend voorwerp onder of boven de handen van een personage' idee. Leuk zo'n overeenkomende factor.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 05 nov 2007 16:05

De meeste platenhoezen zijn prut. Soms zit er nog wel iets tussen waarvan ik denk: mwah. Maar Metal-hoezen vind ik vaak zo streberig over de top. En bij logo's mag wat mij betreft ook nog gedacht worden aan typografie.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 06 nov 2007 12:36

Afbeelding
Joy Division - Closer

Afbeelding
The Black Dog - Parallel

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 06 nov 2007 12:48

Guido schreef:Afbeelding
Joy Division - Closer
Geweldige plaat!

Heb ik zelf onlangs op Vinyl gekocht, zo krijgt ze nog een meerwaarde mee vind ik. Ben je vertrouwd met hun andere werk/albums?

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 06 nov 2007 13:05

Jens schreef:
Guido schreef:Joy Division - Closer
Geweldige plaat!

Heb ik zelf onlangs op Vinyl gekocht, zo krijgt ze nog een meerwaarde mee vind ik. Ben je vertrouwd met hun andere werk/albums?
Ik heb Unknown Pleasures, veel meer albums zijn er volgens mij niet :P. Still ken ik niet, maar dat is naar wat ik ervan gelezen heb meer een samenraapsel van b-sides en dergelijke, of niet?

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 08 nov 2007 12:14

Guido schreef:
Jens schreef:
Guido schreef:Joy Division - Closer
Geweldige plaat!
Ik heb Unknown Pleasures, veel meer albums zijn er volgens mij niet :P. Still ken ik niet, maar dat is naar wat ik ervan gelezen heb meer een samenraapsel van b-sides en dergelijke, of niet?
Unknown Pleasures heb ik zelf ook besteld op Vinyl maar is nog niet gearriveerd. Still is inderdaad een soort verzamelwerk van een hele hoop B-sides en andere rariteiten, Substance is een soort van best-off en dan heb je nog een heleboel liveopnames zoals 'BBC Recordings' & 'Peel Sessions'...

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 08 nov 2007 12:57

Joy Division is volgens mij zo ongeveer dé band met de meeste live bootleg-lp's. Een vriend van me heeft er een erg grote verzameling van. Sommige zijn erg vermakelijk om te luisteren :)
Laatst gewijzigd door Eligius op 08 nov 2007 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 08 nov 2007 14:22

Eligius schreef:Joy Division is volgens mij zo ongeveer dé band met de meeste live bootleg-lp's. Een vriend van me heeft er een erg grote verzamelijk van. Sommige zijn erg vermakelijk om te luisteren :)
Eveneens is Joy Division ook dé band die zo enorm veel te danken heeft aan hun producer Martin Hannett die hun minimalistische spel toch soms wel heel eigenaardig opnam en daar ook al meerdere versies van maakte. Als ik me niet vergis bestaat er zelfs een CD'tje met een paar van Hannett's remixes van Joy Division, die nooit eerder waren uitgegeven...

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 13 nov 2007 19:58

Afbeelding

Vol. 43 alweer van deze fantastische serie
_O_ Hyperion _O_

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 17 nov 2007 11:58

Omdat ik van deze groepen toch zeker nog de echte albums in huis moest halen (en het altijd toffer is om rechtsreeks wat van de groepen te kopen), heb ik op de concerten van de laatste weken een paar keer de portemonnee opengetrokken.

Afbeelding
Liars - They threw us all in a trench and stuck a monument on top

Afbeelding
Liars - They were wrong, so we drowned

Afbeelding
Liars - Drum's not dead

Afbeelding
Liars - Liars

Afbeelding
Future of the Left - Curses

Afbeelding
The National - Boxer

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 25 nov 2007 15:19

Afbeelding

Van mijn oom gekregen, ik blij.

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 27 nov 2007 18:04

Afbeelding
Ongeveer een maand en een half na bestelling uiteindelijk toch nog in handen gekregen; een reissue van Unknown Pleasures van Joy Division. "Available on vinyl for the first time in over 10 years, remastered from the original master tapes, original artwork, heavyweight 180-gram vinyl."

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 27 nov 2007 22:03

El Chivo schreef:Afbeelding
The National - Boxer
Echt een geweldige plaat _O_

Plaats reactie