Wat voor muziekfestival/event bezoek jij??

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 11 jun 2005 22:28

net terug van Mum meets Xenakis in het Muziekgebouw aan het IJ. Lang geleden dat ik zo ongegeneerd heb zitten janken bij muziek. Het werk van Xenakis is ontoegankelijk, maar boeiend... Maar Mum...wow...werkelijk sprakeloos.

Gister was er een avond van Warp (het label) in het muziekgebouw, maar dat liep voor geen meter.

Heerlijk, dat Holland Festival :T

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 12 jun 2005 11:50

Breda Barst is bezig. Gisteren heb ik een aantal bands gezien waaronder:
Isle of Man: Wat rommelig en eigenlijk was het best wel herrie.
Linked (oid): Heel erg vet. Een drummer met volgens mij een getriggerd drumstel, een dj en een zanger die er een beetje álá the Prodigy door heen stond te brullen. Erg tof en het stampte goed door.
Raymzter: Wat zal ik ervan zeggen.... Ik houd niet van hiphop en soms vond ik hem wat zeikerig overkomen. Maar zijn boodschap was duidelijk en hier en daar ving ik goede teksten op.
Face Tomorrow: Erg leuk en veel beter dan ik gedacht had. Redelijk goede muziekanten, aanstekelijke nummers en een goede sfeer.
Epica: :O Ik word zo moe van al die gothic.

Zodadelijk ga ik weer om o.a. Textures (Jaaaaa :D ) en Intwine te zien. Voor de rest van het programma: www.bredabarst.nl .

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 12 jun 2005 19:27

Pink Floyd in een originele bezetting gaat optreden in Hyde Park - London..lijkt me waanzinnig.

Mr. Olaf
Bijrol
Bijrol

Bericht door Mr. Olaf » 12 jun 2005 19:39

Zaterdag as. Fields Of Rock... :T Entlich!

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 13 jun 2005 15:30

Ik heb nog een aantal bands gezien op Breda Barst. De absolute topper was Textures. Het was de derde keer dat ik ze zag en ze blijven geweldig.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 14 jun 2005 08:33

Hoezeee :T
Volgens Festivalinfo.nl is Queens of the Stone Age aan de line-up van Lowlands toegevoegd. Guido gaat naar Lowlands :D

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 19 jun 2005 19:09

Gisteren naar Fields of Rock geweest en weer veel herrie gehoord :) . Het was lang niet allemaal even geweldig maar wel een paar goede dingen gezien. Het was drukker dan twee jaar geleden en ook warmer, al met al een wat minder gemoedelijke sfeer vond ik. Afijn de bands die ik (gedeeltelijk) gezien heb:

Team Sleep. Niet echt mijn soort van muziek. Doet wat aan Radiohead denken, zelfde opbouw van nummers etc. Naar een paar nummers ken je het wel.
Mastodon. Helaas maar weinig van kunnen zien, maar ik had ze al eerder gezien. Ze openden weer met Hearts Alive, dat mijn absolute favoriet van hun is.
Motorhead. Al de derde keer. Maakte een vrij ongeinspireerde indruk, maar dat kwam misschien ook omdat we ver van het podium stonden. Voor de rest weet je van tevoren wat je bij hun krijgt, verassingen hoef je niet op te rekenen. Hoogtepunt: Overkill dan maar weer.
Slayer. Dit is helemaal niet aan mij besteed. Gelukkig maar weinig van hoeven zien.
Velvet Revolver. Ook vrij ver van het podium gezien, dus misschien dat het daardoor niet helemaal aankwam bij mij. Wel leuk om Slash eens gezien te hebben.
Audioslave. Boven verwachting goed. Ze speelden zelfs nog nummers van Rage Against The Machine en Soundgarden, waarmee ze de handen op elkaar kregen. Black Hole Sun gespeeld door Cornell die zichzelf begeleidde op akoestische gitaar was het hoogtepunt.
Black Sabbath. Hier was ik voor gekomen en ik werd niet teleurgesteld. Alleen maar materiaal van de klassiek bezetting, gespeeld door....de klassieke bezetting! Wat wil een mens nog meer? Het is wel niet zo 'evil' meer als het ooit geweest moet zijn, maar nog steeds is het mooi om Ozzy het publiek te zien bespelen en Iommi naar hartelust te zien soleren. Hoogtepunten: opener NIB, Black Sabbath en Iron Man.

Hoofdact was Rammstein, maar dat had niemand behoefte aan, dus hoe die geweest zijn kan ik niks over vertellen.

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 19 jun 2005 19:44

OK, ik ben je jaloers op je AngelEyes.
Toch vond ik 70 euro iets te veel voor 3 bands (Velvet Revolver, Audioslave en Alter Bridge). Maar ik ahd cornell toch wel graag Black Hole Sun horen spelen.
Kan ik uit je verhaaltje opmaken dat je Alter Bridge niet meer gezien hebt?

E4L
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door E4L » 20 jun 2005 11:05

Ik ga weer mijn jaarlijkse tripje maken naar Lowlands... _O_

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 20 jun 2005 20:52

Calva schreef:OK, ik ben je jaloers op je AngelEyes.
Toch vond ik 70 euro iets te veel voor 3 bands (Velvet Revolver, Audioslave en Alter Bridge). Maar ik ahd cornell toch wel graag Black Hole Sun horen spelen.
Kan ik uit je verhaaltje opmaken dat je Alter Bridge niet meer gezien hebt?
Alter Bridge speelde zo rond de tijd dat we arriveerden, dus voordat je muntjes hebt, merchandise hebt ingeslagen en wat gedronken hebt is dat ook wel voorbij. Maar ik ken Alter Bridge eigenlijk ook niet :oops: , Creed ook niet :oops: :oops: .
70 euro is idnderdaad wel aardig prijzig voor een eendaags festival, maar aan de andere kant: voor U2 (waar ik ook nog heen ga) of Springsteen betaal je dat ook, en dan heb je een optreden van een uurtje of twee, drie. De bands die hier speelden zijn dat wel niet van dat kaliber maar Black Sabbath is aardig uniek wegens de samenstelling en de andere bands zijn ook niet misselijk. Wat mij betreft z'n geld waard hoor :) .

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 21 jun 2005 18:27

Als ik eerder had gehoord van de goedkopere 'early birds' kaartjes dan was ik gegaan. Een ander verschil met U2 is dat zo'n concert van hen zelf veel meer sfeer heeft. (overigens ga ik daar ook niet naar toe, de rest van de familie wel :))

Over Creed: 'One' en 'my own prison' zijn best aardig en ook wel bekend, de rest is al stukker minder. Creed wordt ook wel een Pearl Jam kloon genoemd, maar daar beledig je Pearl Jam zwaar mee.
over Alter Bridge: Beste CD van 2004 _O_ Die zanger (Myles Kennedy) is echt zo'n goede zanger. Als je daar de degelijke band van creed bij optelt dan heb je naar mijn mening een heerlijke rock CD.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 23 jun 2005 19:03

Ik ga zondag naar Graspop, wie nog meer?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 23 jun 2005 19:16

Red schreef:Ik ga zondag naar Graspop, wie nog meer?
Ik ben vorig jaar geweest. Dit jaar vond ik het programma veels te oninteressant om me een klote reis heen en een klote reis terug voor om de hals te halen. Alleen Iron Maiden zou ik wel graag willen zien. Hopelijk volgend jaar beter...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 jun 2005 19:29

Toch blij dat ik geen kaarten voor Rockin' Park heb gekocht, de meest interessante band uit de line-up, The Mars Volta, heeft op het laatste moment afgezegd...

Maandag ga ik overigens wel naar BB King in Ahoy :T

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 23 jun 2005 19:39

AngelEyes schreef:
Red schreef:Ik ga zondag naar Graspop, wie nog meer?
Ik ben vorig jaar geweest. Dit jaar vond ik het programma veels te oninteressant om me een klote reis heen en een klote reis terug voor om de hals te halen. Alleen Iron Maiden zou ik wel graag willen zien. Hopelijk volgend jaar beter...
Ik ga dit jaar voornamelijk voor maiden. Terror, murphy's law en walls of Jericho is leuk meegenomen, maar ook weer niet mij favoriete bands. De rest is niet mijn pakkie an.

Plaats reactie