Wat voor muziekfestival/event bezoek jij??

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 28 sep 2007 18:21

flightart schreef:Animal Collective
Waar?

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 28 sep 2007 19:02

- Fout topic -

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 29 sep 2007 00:03

Lumière schreef:
Waar?
Melkweg geloof ik.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 sep 2007 20:06

Ik ga zometeen naar De Dijk in schijndel.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 30 sep 2007 12:07

PascalE schreef:Ik ga zometeen naar De Dijk in schijndel.
Van Dik Hout nog half meegepikt, vind ik geen drol aan en vond ik gister ook niet.

De Dijk speelde super, al eens vaker gezien alleen nu vond ik ze nog beter. Het was gezellig, ze waren energiek en ze waren er voor het publiek. Hoop gezelligheid en veel bekenden tegen het lijf gelopen. :T wat wil je nog meer op een zaterdag avond?

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 30 sep 2007 12:35

Guido schreef:
Lumière schreef:
Waar?
Melkweg geloof ik.
23 Oktober

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 01 okt 2007 22:07

Volgende week dinsdag Dream Theater in Ahoy met Symphony X als voorprogramma. Dat wordt dus fantastisch 8)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 10 okt 2007 11:44

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Volgende week dinsdag Dream Theater in Ahoy met Symphony X als voorprogramma. Dat wordt dus fantastisch 8)
Hoe was het? Ik vond het iets te duur om er zelf heen te gaan ;-).

Ik ga vanavond naar Soilwork, beluister hier hun nieuwste nummer: Soilwork - Exile

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 10 okt 2007 18:25

Het was echt geweldig :D.

Zo'n beetje voor het eerst ooit heb ik echt volledig van het voorprogramma genoten. Zeer verrassend, ze mochten namelijk maar 35 minuten spelen, speelde Symphony X het geweldige The Odyssey van 24 minuten. Dat was wel een heel extreem vet begin van de avond _O_

En toen moest Dream Theater zelf nog 2 uur 20 minuten spelen. Ik vind zelf het nieuwe album geweldig en daar speelde ze dan ook 4 nummers van. Vooral In The Presence of Enemies is heel erg indrukwekkend. Dat duurde dan ook weer even 26 minuten lang ;). Dit was de tweede keer dat ik ze zag, en zeker niet de laatste.

Ik stond overigens helemaal vooraan aan het hek, wat het allemaal nog beter maakte _O_ . (En toen ze klaar waren stond Portnoy heel dichtbij en kijk hij onze kant op, ik wees naar hem en hij wees meteen terug. Klinkt onbelangrijk, maar dat is wel vet hoor :P)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 11 okt 2007 11:39

Mooi zo!!! :T, ik hoorde ook veel goeds over het voorprogramma idd.

Soilwork
was gister erg sterk, Caliban in het voorprogramma was een grote verassing, goede muziek icm super enthousiaste bandleden :T . Wegens het altijd leuke treinschema hebben we helaas ongeveer de HELFT van Soilwork moeten missen, dit + dat ik ziek was en nog ben waren wel een beetje jammer.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 14 okt 2007 17:07

in Groningen is van 20 t/m 27 oktober het philip glass festival,

http://www.philipglassfestival.nl/

de hele week op verschillende plekken in Groningen van alles philip glass, zelfs de martini toren gaat philip glass muziek laten horen... ik ga zowiezo op woensdag naar de man himself, als hij zijn favoriete piano stukken gaat spelen.

jeej.... en het beste...voor studenten is het maar 7.50 Afbeelding Afbeelding

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 14 okt 2007 17:33

Ik was ook bij het Dream Theater / Symphony X concert en heb er gemengde gevoelens aan overgehouden. Symphony X's nieuwe album vind ik uitstekend, dus de eerste drie nummers bevielen mij prima. Toen eenmaal duidelijk werd dat ze daadwerkelijk The Odyssey gingen spelen sloeg mijn hart enkele slagen over, wat een fantastisch vooruitzicht! Gelukkig was de uitvoering ervan nog beter dan ik had verwacht, gewoonweg briljant. Een speciale vermelding moet uitgaan naar zanger Russell Allen, wat mij betreft momenteel absoluut de beste metal-zanger die er is.

Het is wel een grote overgang van de beste metal-zanger naar James LaBrie van Dream Theater. De hoge stem van LaBrie heeft iets zeurderigs in zich, maar gelukkig gebruikte hij zijn stem op vorige albums veel gevarieerder. Echter, op het laatste vervalt hij veel te veel in hetzelfde trucje, en laat dat nou net niet heel erg goed bij mij in de smaak vallen. Ook het laatste album zelf beviel mij niet best, ik vond het veel te gehaast en onafgemaakt klinken, ik denk dat ze er beter nog een tijdje langer aan hadden kunnen schaven. Het grote probleem met het laatste album vind ik het gebrek aan diversiteit, waar bijvoorbeeld Scenes From a Memory geweldig divers is ontbreekt dit bij het laatste album.

Terug naar het concert. Helaas voor mij besloot DT dat ze vooral nummers van het nieuwe album moesten spelen, weg was de gebruikelijke (en altijd erg sterke) mix van nummers van verschillende albums. Op Strange Deja Vu na heb ik eigenlijk van geen enkel nummer echt kunnen genieten, een gigantisch contrast met de vorige twee fantastische concerten van DT die ik bijwoonde. Ik verliet Ahoy dan ook met een licht katertje, SX was briljant maar DT vond ik erg tegenvallend. De volgende keer ga ik eerst wat setlists bekijken voordat ik kaartjes koop voor DT, terwijl ik die voor SX met vol vertrouwen blind zal kopen.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 14 okt 2007 23:54

Russell Allen de beste metal-zanger? OK, de man kan goed zingen, maar vergeet vooral Jorn Lande (ex-Masterplan), Roy Khan (Kamelot), Tobias Sammett (Edguy, Avantasia), Michael Kiske (ex-Helloween, Avantasia) en nog zovele andere niet :)

Wist het eigenlijk te laat om nog te kunnen gaan. Nu, Dream Theater interesseert mij allerminst dus ik zou waarschijnlijk toch niet geweest zijn. Alhoewel ik The Odyssey wel eens live had willen horen. Lijkt me lekker :)

Zelf juist naar Watain geweest. Voorafgegaan door twee bands die het vermelden niet waard zijn. Watain zelf was erg goed. Aan de ene kant compromisloze, aan de andere kant vrij sfeervolle black metal. Klonk vrij verfrissend, al moet ik wel zeggen dat ik niet denderend veel ken van black metal. Nu, dat mag geen excuus zijn om het mooi te vinden :)

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 15 okt 2007 07:38

Feoreunn schreef:Russell Allen de beste metal-zanger? OK, de man kan goed zingen, maar vergeet vooral Jorn Lande (ex-Masterplan), Roy Khan (Kamelot), Tobias Sammett (Edguy, Avantasia), Michael Kiske (ex-Helloween, Avantasia) en nog zovele andere niet :)
Die vergeet ik ook niet :wink:

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 15 okt 2007 18:29

ErikSchierboom schreef:
Feoreunn schreef:Russell Allen de beste metal-zanger? OK, de man kan goed zingen, maar vergeet vooral Jorn Lande (ex-Masterplan), Roy Khan (Kamelot), Tobias Sammett (Edguy, Avantasia), Michael Kiske (ex-Helloween, Avantasia) en nog zovele andere niet :)
Die vergeet ik ook niet :wink:
:T

Plaats reactie