Wat voor muziekfestival/event bezoek jij??

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 okt 2007 17:29

't is alweer van dinsdag geleden, maar ik moet het optreden van Sleepytime Gorilla Museum in de Recyclart toch zeker nog eens vermelden. Drum's not dead door de boxen net voor het optreden, goed voorprogramma (Spleen vs Ideal) en een hoofdact die me live finaal over de streep getrokken heeft. Sfeervolle experimentele avant-garde metal, toffe groep met een uitgebreid instrumentarium (de percussionist vond ik de ster van de avond) die blijkbaar altijd wel zin heeft in dergelijke verkleedpartijtjes:

Afbeelding

Er was niet zoveel volk (man of 70 of zo), maar wie er was was wel erg enthousiast en dat werkte blijkbaar aanstekelijk op de band, want ze hadden er duidelijk zin in.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 20 okt 2007 09:02

En vandaag en morgen: Sonic City baby

Vandaag:
Boredoms - Michael Gira - Pawlowski - Shit And Shine - Sunburned Hand Of The Man - Todd - Silverster Anfang - I Love Sarah

Morgen:
Deerhoof - Numbers - Dirty Projectors - Victorian English Gentlemens Club - Gomm - De Portables - Ignatz

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 22 okt 2007 13:38

Fijne en toch ook een beetje rare ervaring, dat Sonic City

Een kleine club en daar dan 2 dagen in zitten met volk waarvan je na een tijd gewoon het gevoel hebt dat je ze allemaal persoonlijk kent. En een backstage die eigenlijk de frontstage was, want alle groepen stonden mee te kijken naar de volgende optredens. En zo kan het dus dat je het ene moment naast twee van de vier Portables aan de plee staat en het andere moment naast Tim Van Hamel (Millionaire en medesamensteller van de affiche) mee naar Boredoms staat te kijken. Ik wou een plaatje van Todd, maar ze hadden geen standje opgesteld na het optreden.
Dan spreek je dus gewoon maar een van de leden aan om te vragen of ze niks bijhebben, allemaal geen probleem. Ook van Gomm en Victorian English Gentlemens Club nog een plaatje gekocht rechtsreeks van de groep zelf.

I liked it.

Muzikaal ook allemaal dik in orde, eigenlijk vond ik enkel Numbers niet zo boeiend. Zelfs Michael Gira vond ik deze keer veel beter dan op Dour. Wel jammer dat er wel enkele klootzakken in de zaal waren die niet konden leven met zijn muziek en die van de verstilde momenten gebruik maakten om dat ongenoegen te laten blijken. Leverde wel enkele geanimeerde momenten op van Gira, die hen (en het veel te dronken groepslid van Sylvester Anfang) weer netjes op hun plaats zette, maar toch een smet op het optreden.

Misschien later meer want het waren echt wel allemaal interessante optredens.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 28 okt 2007 12:08

Gisteren naar Torture Fest IV geweest. Het death metal-gedeelte (een groep of drie) was in mijn ogen dikke rotzooi, maar het black metal deel was dik in orde. Vooral Kawir en The Stone hebben mij overdonderd. Die eerste zijn Grieken en zingen nog over traditionele Griekse goden en gebruiken en ze waren allemaal in mantels en dergelijke gekleed. Een ware verademing vergeleken met die Italiaanse of Griekse bands die over Vikings gaan zingen in plaats van over hun eigen rijke cultuur. The Stone kwam dan weer uit Servië (helemaal naar België voor een optreden van een groot halfuur!) en man, die kunnen een ferm potje metal maken :D De helft van de zaal was al naar huis (ze begonnen pas om twee uur, metal-concerten lopen altijd uit), dus veel voldoeningen zullen ze er niet uitgehaald hebben, doch ik stond luid te applaudisseren :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 okt 2007 13:46

Feoreunn schreef:Gisteren naar Torture Fest IV geweest. Het death metal-gedeelte (een groep of drie) was in mijn ogen dikke rotzooi, maar het black metal deel was dik in orde. Vooral Kawir en The Stone hebben mij overdonderd. Die eerste zijn Grieken en zingen nog over traditionele Griekse goden en gebruiken en ze waren allemaal in mantels en dergelijke gekleed. Een ware verademing vergeleken met die Italiaanse of Griekse bands die over Vikings gaan zingen in plaats van over hun eigen rijke cultuur. The Stone kwam dan weer uit Servië (helemaal naar België voor een optreden van een groot halfuur!) en man, die kunnen een ferm potje metal maken :D De helft van de zaal was al naar huis (ze begonnen pas om twee uur, metal-concerten lopen altijd uit), dus veel voldoeningen zullen ze er niet uitgehaald hebben, doch ik stond luid te applaudisseren :)
Gaaf man!

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 28 okt 2007 23:13

PascalE schreef:
Feoreunn schreef:Gisteren naar Torture Fest IV geweest. Het death metal-gedeelte (een groep of drie) was in mijn ogen dikke rotzooi, maar het black metal deel was dik in orde. Vooral Kawir en The Stone hebben mij overdonderd. Die eerste zijn Grieken en zingen nog over traditionele Griekse goden en gebruiken en ze waren allemaal in mantels en dergelijke gekleed. Een ware verademing vergeleken met die Italiaanse of Griekse bands die over Vikings gaan zingen in plaats van over hun eigen rijke cultuur. The Stone kwam dan weer uit Servië (helemaal naar België voor een optreden van een groot halfuur!) en man, die kunnen een ferm potje metal maken :D De helft van de zaal was al naar huis (ze begonnen pas om twee uur, metal-concerten lopen altijd uit), dus veel voldoeningen zullen ze er niet uitgehaald hebben, doch ik stond luid te applaudisseren :)
Gaaf man!
:Y Vorige keer was het ook al legendarisch. En het is vijf minuten fietsen van mijn voordeur :P

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 okt 2007 07:10

Feoreunn schreef:
PascalE schreef:
Gaaf man!
:Y Vorige keer was het ook al legendarisch. En het is vijf minuten fietsen van mijn voordeur :P
Cool, tijdens pasen is hier ook een leuk festival wat 2 dagen duurt en op 10 minuutjes fietsen is van mij :D . Heb er nu al weer zin in.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 29 okt 2007 12:02

Vanavond Editors en Vrijdag+Zaterdag London Calling :) .

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 29 okt 2007 12:27

ook een goed lang weekend voor de boeg:

donderdag 1 nov: now series@ ab (Creature with the atom brain, Youthmovies, Transit, Liars, Apse, 65daysofstatic)

vrijdag 2 nov : Arcade fire

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 29 okt 2007 17:11

Woensdag: Liars, White Circle Crime Club

Jij ziet Liars toch in een nóg betere combinatie, El Chivo!

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 29 okt 2007 18:00

jep, retestrakke affiche donderdag

Maar White Circle Crime Club is anders ook wel een fijn groepje hoor :Y

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 29 okt 2007 20:24

Zaterdag alweer de concerttoer op. Metal Night in Heule met Native Instinct, Rebellion, Mob Rules en Rage! Helaas moet ik er alleen naar toe :( Nuja, wie weet kom ik wel iemand tegen. Het wordt zowiezo hoofdschudden geblazen! 8)

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 30 okt 2007 11:40

Lumière schreef:Woensdag: Liars, White Circle Crime Club

Jij ziet Liars toch in een nóg betere combinatie, El Chivo!
Liars, daar heb ik op Pukkelpop nog met de Chief naar staan kijken :).

Editors was goddelijk gisteren. Wat een band, stuk voor stuk sterke nummers, zanger Tom Smith had er zin in en was gedreven. Ook de sfeer was top, sowieso is de grote zaal van 013 vreselijk gezellig, en ook het publiek was geïnteresseerd en ging goed los. Eerder dit jaar zag ik de mannen op Pukkelpop en was toen erg blij dat ik dit concert nog in het vooruitzicht had, aangezien zij op het grote podium en op klaar lichte dag niet klaar wisten te spelen wat ze gisteren wel lukte.
Het eerste voorprogramma, The Boxer Rebellion, kan ik trouwens aanraden (op Las.FM staan wat gratis te downloaden nummers). Het tweede voorprogramma, The Kissaway Trail was dikke kak.

Nikana
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nikana » 30 okt 2007 13:03

6 nov. op de gastenlijst van I Kissed Charles en Hooverphonic! :D

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 30 okt 2007 13:08

En jaloers dat ik ben. :(

Maar ik zie ze drie dagen erna weer in Amersfoort, samen met Sheriffs of Hong Kong en The Zoo.

Plaats reactie