Wat voor muziekfestival/event bezoek jij??

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Nikana
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nikana » 30 okt 2007 13:15

Maar jij staat lekker niet op de gastenlijst :8
Haha, gemeen (A)
En dan gaan we ze nog een keer zien in Groningen in de Vera!

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 30 okt 2007 14:01

Wat zijn wij toch fans, verschrikkelijk. 8)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 01 nov 2007 10:59

Oké. Liars was briljante teringherrie in een driekwart lege zaal. Los gaan en genieten. _O_

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 01 nov 2007 11:03

Lumière schreef:Oké. Liars was briljante teringherrie in een driekwart lege zaal. Los gaan en genieten. _O_
:T Ik heb al volop zin voor vanavond.

Had de drummer weer een leuk pakje aan?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 01 nov 2007 15:23

Ja, mooie roze regenjas :')

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 02 nov 2007 10:53

Transit: iets te laat gearriveerd en maar half gezien. Beter dan vorige keer (misschien net omdat het maar een kwartiertje was), maar nog wel steeds hetzelfde probleem: iets te anonieme postrock, zonder eigen smoel. Maar ach, er zijn erger dingen dan klinken als een kopie van Explosions

Liars: had voor mij zelfs hoofdact mogen wezen, maar in het publiek stond natuurlijk niet zo heel veel volk dat Liars kent, iedereen stond gewoon te wachten op 65dos. In de eerste helft van het concert leek de groep er zelf ook nog geen zin in te hebben, zo klonken nummers met een pak live-potentieel zoals Freak out en Houseclouds eerder tam. Halverwege (tijdens live-favoriet We Fenced Other Gardens With the Bones of Our Own) sprong de vonk wel ineens in de pan, en gingen de remmen los bij Angus en was hij volop zijn geflipte zelf. Van toen af was het geweldig, ondanks het ontbreken van een andere favoriet (Broken Witch). Wel voor het eerst The other side of mount Heart Attack gehoord in een set, nice. Pukkelpop-optreden was beter, maar dit kon er zeker mee door.

Youthmovies: vrienden van 65dos, eerste tour door Europa, maar hun mix van stijlen beviel me slecht. Kon me niet snel genoeg voorbij zijn.

Apse: het sterkste optreden van de avond, wat luider dan verwacht maar wel gedurende de hele duur van een constant niveau. Op PP al van genoten maar dit was toch een dikke streep beter (maar ja, nu kan ik de laatste plaat ook alweer wat beter - aanrader trouwens, die Spirit-plaat)

Creature with the atom brain: gewone stevige rock, dat bestaat ook nog; best aardig als afwisseling, ook al had een half uurtje wel volstaan.

65daysofstatic: duidelijk dat voor het merendeel van het publiek dit de enige act was, want het gedrum voordat de zaal opnieuw open ging was immens (ik snap trouwens nog steeds niet waarom de ene zaal dicht moest wanneer een optreden in een andere zaal bezig was). Dit was dan ook het optreden met de meeste respons vanuit de zaal, maar ook nu was die niet echt overweldigend. 65dos ging er zoals altijd in full force voor, maar dat ik ze al voor de 5e keer zag op 1.5 jaar eiste wel zijn tol. Iets te vaak een been there done that gevoel. Wel een geweldig versie van The Distant & Mechanised Glow Of Eastern European Dance Parties, waarbij het even een heus technofeestje leek te worden. 65 days of static is nog steeds een pletwals, maar ook pletgewalst worden went, blijkbaar.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 02 nov 2007 10:57

Zaterdag naar post-rock bandje We vs. Death met als support Ponoka, This Leo Sunrise en Brown Feather Sparrow.

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 03 nov 2007 11:44

Vandaag kaarten gekocht voor Queens Of The Stone Age.
Heb ze afgelopen jaar op roskilde gezien en kan dan ook niet wachten op 28 februari.
Heb ook nog kaartjes liggen voor Hermano op 17 november in de Effenaar en Alter Bridge op 30 januari in de 013.

Ik kan niet wachten :)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 03 nov 2007 14:06

Gisteren Arcade Fire in Vorst Nationaal

Het debacle vanop Pukkelpop ruimschoots goedgemaakt: zalig optreden.

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 03 nov 2007 16:09

El Chivo schreef:Gisteren Arcade Fire in Vorst Nationaal

Debacle? Mag ik vragen waarom?
Ik heb ze op Roskilde gezien en ondanks dat het mijn muziekstijl niet is, vond ik ze daar best goed. Ook op Lowlands was iedereen super positief.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 03 nov 2007 16:33

Calva schreef:
El Chivo schreef:Gisteren Arcade Fire in Vorst Nationaal

Debacle? Mag ik vragen waarom?
Technische problemen, meer dan de helft van dat concert was quasi geluidloos. I was not amused.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 04 nov 2007 14:47

Gisteren naar Metal Night geweest en het was rocken 8)

Native Instinct, een Belgische band, speelde een soort van power/trash met duidelijke Metallica-invloeden. Een leuke opwarmer dus.

Mob Rules (Duitsland) gaf een heerlijke potje psychedelische power metal ten gehoor, waaronder enkele van mijn favorieten. Heel sterke set, de op een na beste groep van de avond.

Rebellion (Duitsland) kende ik niet, maar ze wisten mij toch te overtuigen door hun compromisloze power metal die sterk aan hymnes en marsliederen deed denken. Denk dat ze alleen op plaat iets minder sterk zijn. Ook liet hun geluid te wensen over, maar ze waren desondanks best te pruimen. Plus ze speelden een knappe cover van Grave Diggers Rebellion (The Clans Are Marching).

Rage (Duitsland) was natuurlijk dé attractie van de avond met hun heerlijke mix van stevige heavy metal en catchy power metal. Ik kende een paar nummers van hun set, maar bij de meeste kon je na twee refreintjes het derde al meezingen. Ze brachten er ook goed de sfeer in, mede dankzij de excentrieke doch charismatische frontman Peter "Peavy" Wagner.

Een zeer geslaagd metal-avondje dus.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 04 nov 2007 17:39

Volkoren Festijn, gristelijk labeltje dat zowaar goede muziek weet voort te brengen. In het kort.

Het startschot werd gegeven door Ponoko, een indiebandje met een melancholisch randje. Het geluid was niet optimaal, vaak vielen de prachtige tonen van een oude Roland synthesizer een beetje weg en schoot de stem van de zanger plots omhoog, waardoor de vrouwelijke backing vocals ook achter bleven. Dit werd ruimschoots goed gemaakt door de niet voor de hand liggende keuzes, de te blije drummer en de bobline van de achtergrond zangeres. Het laatste nummer was een perfecte afsluiter, eentje waarin hysterie de bovenmaat nam, geweldig.
Afbeelding

Het tweede bandje, This Leo Sunrise, was in feite te intens voor de avond. Beetje singer-songwriter achtige taferelen werken niet zo goed in een zaal waar iedereen al pratende boven het geluid uitkomt. Iedereen leek weinig interesse te hebben, jammer, want het wat de band wist voort te brengen had zo zijn momenten. Over het algemeen bleef het jammerlijk leeg.
Afbeelding

Verassing van de avond was Brown Feather Sparrow, een band met een jazz-achtige drummer, gitarist, bassist, een zingende en twee orgels bespelende man en een zangeres wiens vingers zich prachtig een weg over haar keyboard wisten te vinden. Wat ten gehore werd gebracht leek op een mix van trip-hop (denk aan Portishead), met duidelijke indie-post-rock invloeden. De prachtige samensmelting van beide stemmen deed kippenvel op mijn armen vormen, mooier kon de avond niet worden.
Afbeelding

Tot ik de eerste trompet tonen van We Vs. Death hoorde, de hoofdact en vreemd genoeg niet op Volkoren. De schoonheid valt niet in woorden samen te vatten en op CD vind het gewoon niet de kracht die het live heeft, dus als je de kans hebt: gaat dat zien.
Afbeelding

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 04 nov 2007 18:14

Gaaaap.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 04 nov 2007 23:03

Ponoka en Brown Feather Sparrow zijn zeker lekker. Probeer ook At The Close Of Everyday en ME eens. Ook leuke volkoren-bandjes.

Plaats reactie