Wat voor muziekfestival/event bezoek jij??

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 04 jun 2005 23:59

oT schreef:Gaat er iemand naar Rockin'Park in Nijmegen op 26 juni? En iemand hier wel is eerder geweest (als deze festival überhaupt al langer bestaat)? Ik ben van plan om er dit jaar misschien heen te gaan maar ik weet het nog niet zeker. link

Leuke artiesten die van de partij zijn:
Lenny Kravitz, The Mars Volta, Ozark Henry, R.E.M.
Dit is de eerste keer dat dit festival wordt gehouden. Volgens mij omdat Nijmegen 2000 jaar bestaat. Ik had er op zich wel naar toe willen gaan, maar nadat Green Day niet meer kwam vond ik het kaartje ook wel vrij duur worden voor mij.

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 05 jun 2005 13:35

Megalomaniac schreef:
oT schreef:Gaat er iemand naar Rockin'Park in Nijmegen op 26 juni? En iemand hier wel is eerder geweest (als deze festival überhaupt al langer bestaat)? Ik ben van plan om er dit jaar misschien heen te gaan maar ik weet het nog niet zeker. link

Dit is de eerste keer dat dit festival wordt gehouden. Volgens mij omdat Nijmegen 2000 jaar bestaat. Ik had er op zich wel naar toe willen gaan, maar nadat Green Day niet meer kwam vond ik het kaartje ook wel vrij duur worden voor mij.
Ja, precies het zelfde hier. Verder vind ik bands als keane en Jammie Cullem (ofzo) nou niet echt rock. Dan kan je beter naar Fields of Rock gaan, la is dat ook echt belachelijk duur (70 euro).

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jun 2005 13:58

Calva schreef:
Megalomaniac schreef:

Ja, precies het zelfde hier. Verder vind ik bands als keane en Jammie Cullem (ofzo) nou niet echt rock. Dan kan je beter naar Fields of Rock gaan, la is dat ook echt belachelijk duur (70 euro).
Goed. voor mij als Kravitz liefhebber, is het nog altijd de moeite waard om er heen te gaan, en dan heb ik ook een perfecte schema:

15:45 - 16:45 Ozark Henry
18:15 - 19:45 The Mars Volta
19:55 - 21:25 Lenny Kravitz

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 05 jun 2005 14:05

18:15 - 19:45 The Mars Volta

ik vond zelf de marz volta life zegmaar er... echt emmh... bagger

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jun 2005 14:16

PUMA schreef:18:15 - 19:45 The Mars Volta

ik vond zelf de marz volta life zegmaar er... echt emmh... bagger
Ik heb ze nog nooit life gezien, ik laat me wel verrassen :)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 05 jun 2005 14:33

Calva schreef:
Megalomaniac schreef:

nou idd.. Mojo weet wel van prijzen..
Die actie een tijdje terug dat je het kaartje kon halen met korting voordat de line-up bekend wordt gemaakt vind ik ook belachelijk. Ik ga toch geen kaartje kopen voordat ik weet wat er speelt ook echt leuk is...

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 05 jun 2005 15:15

Joh, ik had niet eens gehoord van die actie... geniaal }:
Stel dat de line-up dan alleen bestond uit bands als keane, jammie cullem en maroon 5 :')

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 jun 2005 08:52

3 september op het Malieveld in Den Haag: Golden Earring, Kane en Di-rect (en misschien dat Anouk ook nog wel ff langs komt). Over 2 twee weken begint de kaartverkoop en ik moet erbij zijn. Den Haag Rockstad Nr. 1!!! (en deze jongen kan kruipend naar huis... :D )

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 07 jun 2005 19:55

Leuk die bands Lucius zeg ik met enige sarcastische ondertoon.

Morgen - > Beck _O_

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 08 jun 2005 07:14

8 aug, Social distortion in de melkweg!!!

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 08 jun 2005 09:18

Lumière schreef:Leuk die bands Lucius zeg ik met enige sarcastische ondertoon.
Ik ben ook geen diehard-fan van de genoemde bands. The Golden Earring is eigenlijk de enige band die ik echt heel gaaf vind. Ik vind het gewoon heel kicken dat er in Den Haag, voor vooral hagenaars en hagenezen, een groot concert gegeven wordt met het beste wat de Haagse scene (in commercieel opzichtdan, nobody beats Chuck Deeley, als die een gastoptreden verzorgt ga ik echt uit m'n panty) te bieden heeft. Zeg nou zelf: welke andere stad kan een vergelijkbare line-up op de been brengen?

Daarbij komt nog eens het feit dat ik op misschien 1500 meter van het Malieveld woon: als er op vergelijkbare afstand van jouw huis een dergelijk concert wordt gegeven, waarvoor de toegang 'slechts' €12,50 bedraagt (deels ten bate van Unicef), ga je toch ook ff kijken?!?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 jun 2005 09:40

Red schreef:8 aug, Social distortion in de melkweg!!!
Ik ga naar Lowlands, heb ik meteen Bad Religion erbij ;)

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 08 jun 2005 09:47

ash_ schreef:
Red schreef:8 aug, Social distortion in de melkweg!!!
Ik ga naar Lowlands, heb ik meteen Bad Religion erbij ;)
Ik zat aan pukkelpop te denken; maar daar speelt Social distortion op donderdag en dropkick murphys op zaterdag. en de rest van de bands daar hoef ik toch niet te zien. Ga ik daar geen dure dagkaarten voor kopen!

En social distortion zie ik liever in een kleine zaal dan op een groot festival, maar dat is zo met alle bands voor mij.
Laatst gewijzigd door Red op 08 jun 2005 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 08 jun 2005 10:11

LuciusMalfoy schreef:Daarbij komt nog eens het feit dat ik op misschien 1500 meter van het Malieveld woon: als er op vergelijkbare afstand van jouw huis een dergelijk concert wordt gegeven, waarvoor de toegang 'slechts' €12,50 bedraagt (deels ten bate van Unicef), ga je toch ook ff kijken?!?
Misschien, de kans is erg klein. Vooral omdat ik Di-rect al 3 keer en Anouk en Kane al 2 keer heb gezien..en dat was ook alleen maar op festivals, ik ging niet perse voor hun. Er was verder niet veel te doen, tja..eten :D

Maar, aan de andere kant, je kan het best gezellig maken met vrienden daar. Beetje drinken erbij en je hebt een leuke middag/avond. En je steunt het goede doel, niets mis mee eigenlijk :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 jun 2005 19:22

Beck - 8 juni HMH

Het voorprogramma is afgelopen. Het publiek hunkert naar Beck. O, o, o, wat duurt dat weer lang. Een 2e drumstel verschijnt op het podium, banjo's, gitaren, toetsen, tambourijnen en een hele zooi instrumenten waar ik nog nooit van gehoord had. Dan, dan verschijnt Beck en zijn band.
Op de twee schermen verschijnen animaties. Een heerlijk flitsend en dansbaar nummer wordt gespeeld. Iedereen zit er meteen in. Ze vervolgen hun concert met hits als the New Pollution, Devil's Haircut en Loser.
Een avond vol heerlijke muziek volgt; gebeatbox, gebanjo, gedans, gesoleer, getambourijn.
Dan stopt de band met spelen. Er wordt een hele tafel inclusief eten en drinken het podium op gehaald. De band gaat eraan zitten, en begint lekker te eten. Op de beelschermen kunnen wij van bovenaf zien hoe zij de maaltijd naar binnen werken.
Beck speelt acoustisch werk en een cover van the Flaming Lips (hoe waren die akkoorden ook alweer). En dan begint de band mee te tikken. Beck acoustisch' gitaarspel en het getik van het bestek, de hoge tonen van de vinger over de rand van het glas, etc. gaan fantastisch samen. Een heerlijk schouwspel.
Daarna begint de band weer te spelen, met als afsluiter E-pro. Een liedje met een aanstekelijk refrein wat in je kop blijft spelen. En het gaat zo: nanananana. Wanneer de band het podium verlaten heeft, en het publiek schreeuwt om een toegift, beginnen enkele personen uit het publiek het refrein van e-pro te zingen. Vervolgens horen we het hele publiek nanana-en.
Dan verschijnt de band weer. Allen, behalve Beck, dragen een of ander spacy wit pak versiert met kerstlampjes. Een muzikant had hem niet aangedaan en kreeg hulp van een ander. Heerlijk. De muziek die volgde was wederom geweldig.
Een topavond, een van de beste concerten die ik heb mogen aanschouwen.

quote (Beck) van de avond:
touch dolphins.. touch motherfucking dolphins.. everybody say: dolphins are real! Hm, I also like chicken. Wow, this is gonna be the greatest day of my life. (speelt een liedje) Hm. This isn't gonna be the greatest day of my life.

Heerlijk :T

9/10

Plaats reactie