Wat voor muziekfestival/event bezoek jij??

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 23 jun 2005 21:12

Red schreef:Ik ga zondag naar Graspop, wie nog meer?
Leuke line-up, elke dag wel wat leuks er tussen, maar het is me toch te ver weg vanuit Drenthe..

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 25 jun 2005 12:01

Morgen Parkpop... zuiderpark, den haag.
gratis + Zita Swoon.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 25 jun 2005 12:10

Lumière schreef:Morgen Parkpop... zuiderpark, den haag.
gratis + Zita Swoon.
Je moet ook zeker Gabriel Rios :KLIK: checken, heeft een ontzettend lekkere soundtrack voor 06/05 gemaakt, dat nummer Broad daylight is echt chill! En natuurlijk de Haagse Beatnach, :KLIK: traditioneel goed!

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 jun 2005 05:49

Vandaag naar Musica Cubana geweest in het muziekcentrum van Enschede, het was geweldig!

Van Bueno Vista Social Club was aanwezig:
Afbeelding
Pio Leiva (de gozer is hartstikke gek :D )
Laatst gewijzigd door oT op 27 jun 2005 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 jun 2005 12:45

KoenZ lekker nummer "Broad daylight" leuke stem ook! :Y

Mr. Olaf
Bijrol
Bijrol

Bericht door Mr. Olaf » 26 jun 2005 18:32

AngelEyes schreef:
Calva schreef:OK, ik ben je jaloers op je AngelEyes.
Toch vond ik 70 euro iets te veel voor 3 bands (Velvet Revolver, Audioslave en Alter Bridge). Maar ik ahd cornell toch wel graag Black Hole Sun horen spelen.
Kan ik uit je verhaaltje opmaken dat je Alter Bridge niet meer gezien hebt?
Alter Bridge speelde zo rond de tijd dat we arriveerden, dus voordat je muntjes hebt, merchandise hebt ingeslagen en wat gedronken hebt is dat ook wel voorbij. Maar ik ken Alter Bridge eigenlijk ook niet :oops: , Creed ook niet :oops: :oops: .
70 euro is idnderdaad wel aardig prijzig voor een eendaags festival, maar aan de andere kant: voor U2 (waar ik ook nog heen ga) of Springsteen betaal je dat ook, en dan heb je een optreden van een uurtje of twee, drie. De bands die hier speelden zijn dat wel niet van dat kaliber maar Black Sabbath is aardig uniek wegens de samenstelling en de andere bands zijn ook niet misselijk. Wat mij betreft z'n geld waard hoor :) .
Machinehead was farout de beste. Die gasten kunnen echt trashen.
Maarre een kaartje in de voorverkoop (toen alleen bekend was dat rammstein zou optreden) was een kaartje 50 eurie. Scheelt een hoop biertjes! :P

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 26 jun 2005 20:55

gratis + Zita Swoon.
Hoe was het? Ik heb een aantal goeie fragmenten gehoord op 3FM, maar geen goed totaal beeld kunnen krijgen...

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 27 jun 2005 09:19

Graspop was gezellig gisteren; prachtig weer waardoor je tussen de bands door lekker kon liggen in het gras en stof dat op het einde van de dag werkelijk op de gekste plaatsen toegang had gevonden tot je lichaam.

Heb 3 bands gekeken:
Murphy's law, uit NYC; feestband pur sang; had het de hele tijd over belgisch bier en het ene na het andere bikje werd in het publiek gegooid. Ook zetten de mannen een strakke set neer met gevarieerd werk uit hun oeuvre. De afsluiter "Somebody's Gonna Get Their Head Kicked In" sloeg in als een bom. Korte set; er werden maar 30 van de 45 beschikbare minuten gebruikt.

Walls of Jericho, tweede keer dat ik deze band zag. Normaal is deze stijl niet echt mijn ding; dit gaat meer richting metalcore. Het feit dat deze band me wel kan boeien is dat de band een vrouwelijke zangeres heeft. Zij gaat flink tekeer op het podium en heeft een flinke strot. Eerlijke en heerlijke brutale hardcore. Helaas was ook deze band snel door zn nummers heen. Weer 15 minuten voor het einde van de beschikbare tijd stopten ze met spelen.

Iron Maiden
De band waar ik (en vrijwel iedereen) voor was gekomen. Iron maiden stelt nooit teleur. elke show leveren ze kwaliteit. Bruce Dickinson was flink verkouden, maar dat was niet aan hem te horen. Hij zong de sterren van de hemel. De show stond als een huis. bij deze tour worden alleen nummers gespeeld van de eerste 4 maiden albums. Jammer, vind ik; want hun voor mij beste werk staat toch op de latere albums. Er bleef gelukkig genoeg moois over. Mascotte Eddie kwam twee keer om de hoek kijken en tijdens "The number of the beast" zat er een duivels beeld op het poduim dat Bruce steeds volgde met zijn ogen.
Ik weet niet wat het was met de bands, maar ZELFS Iron Maiden stopte voortijdig met spelen. Na een toegift van 2 nummers (waarbij er bij een nummer wat toeschouwers vlak voor mijn neus het leuk vonden om een levensgroot spandoek uit te spreiden zodat ik niets meer kon zien :x )stopte de band na 1,5 uur terwijl er 2 uur voor hun gereserveerd was. natuurlijk klonk op het einde van het concert "Always look on the bright side of life" van de iedereen hier welbekende film. Dan ga je zeker met een voldaan gevoel naar huis.
Daar kon ik gaan genieten vaan een korte nachtrust. Lag om half 3 in bed en om kwart voor 7 ging de wekker al weer....het harde leven van een festivalganger.... :wink: , maar het was het waard!

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 27 jun 2005 13:47

_O_ NIN@RockinPark _O_

Ik ben nog steeds doof :D

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 27 jun 2005 16:17

KoenZ schreef:
gratis + Zita Swoon.
Hoe was het? Ik heb een aantal goeie fragmenten gehoord op 3FM, maar geen goed totaal beeld kunnen krijgen...
Wat ik heb gehoord of van verre gezien waren -> Gabriel Rios, Tokyo Ska Paradise Orchestra, Haagse Beatnach.
Ik vind Gabriel Rios' muziek leuk, maar live vind ik hem niet echt bijzonder, gewoon leuke muziek. Tokyo Ska blabla.. is niet echt mijn soort muziek, zag er opzich wel grappig uit. Haagse Beatnach is ook niet echt mijn soort muziek, maar ook dit is wel grappig.
Wat ik echt gezien heb waren Ali B. en Zita Swoon.
Ali B. maakt kindermuziek, vult zn show door 3 keer hetzelfde nummer te spelen, met een wat verjaarde beatboxer en gitaristen in een pyjama.
Zita Swoon, daar kwam ik voor, en het was zeker genieten. Prachtig optreden. Top :T

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 27 jun 2005 18:15

Lumière schreef:Gabriel Rios
Ik heb heel toevallig alleen Broad Daylight (waar we het over hadden) gehoord op 3FM en die klonk heel aardig. Nu moet ik wel zeggen dat ik de 'ge-tune-de' cd-versie stukken creatiever vind!

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 01 jul 2005 13:40

Zo de laatste voorbereidingen zijn bijna getroffen. Vanavond gaan logeren/feestje bouwen ergens dicht in de buurt van Werchter en morgen loos gaan op Therapy?, Pennywise, Admiral Freebee, 't Hof van Commerce, Bloc Party, Millionaire, Nine Inch Nails en Rammstein.

Bring 'em on 8)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 jul 2005 13:47

El Chivo schreef:Zo de laatste voorbereidingen zijn bijna getroffen. Vanavond gaan logeren/feestje bouwen ergens dicht in de buurt van Werchter en morgen loos gaan op Therapy?, Pennywise, Admiral Freebee, 't Hof van Commerce, Bloc Party, Millionaire, Nine Inch Nails en Rammstein.

Bring 'em on 8)
Ik kan het mis hebben maar heb je dan al niet 2 dagen gemist?

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 01 jul 2005 15:41

ash_ schreef:
El Chivo schreef:Zo de laatste voorbereidingen zijn bijna getroffen. Vanavond gaan logeren/feestje bouwen ergens dicht in de buurt van Werchter en morgen loos gaan op Therapy?, Pennywise, Admiral Freebee, 't Hof van Commerce, Bloc Party, Millionaire, Nine Inch Nails en Rammstein.

Bring 'em on 8)
Ik kan het mis hebben maar heb je dan al niet 2 dagen gemist?
ja ik ga maar 1 dag (beetje besparen)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 03 jul 2005 18:39

Zo stilaan wakker genoeg geraakt om dit neer te pennen over mijn dagje Werchter:

Het begon aardig met Therapy? Het was echter wel alweer de 3e of 4e keer voor mij dat ik ze zag en ik moet zeggen dat het wel de minste van die drie keren was. Weinig verrassingen en vooral genoten van minder bekende nummers. Een goeie binnenkomer (maar toch wel een beetje spijt dat ik And you will know us by the trail of dead niet ben gaan checken)

Bij Pennywise had ik een beetje hetzelfde 'been there done that' gevoel, maar het was wel goed om de dag mee te beginnen. Wel altijd grappig om te zien dat met Brohymn ineens iedereen op de wei aandachtig is.

Maar daarna kwam al een eerste hoogtepunt: de Admiraal in de Marquee-tent. Ook een trisnummer voor mij, maar ik had misschien nog meer kippenvel als de vorige twee keren. Openen met het the good, the bad, the ugly tunetje en dan knallen met Ever Present en Oh Darkness. De hele tent ging uit zijn dak en het voelde alsof er al bisnummers bezig waren. En Admiral Freebee bleef maar doorstomen & briesen met enkele tonnen 'passion and devotion'. Geen enkel minder nummer gehoord, en van begin tot eind genoten van dat podiumbeest pur sang dat the Talent from Brasschaat is.
Het publiek was dolenthousiast en het was eigenlijk wel duidelijk dat de Admiraal nu al absolute top is in België. Een veel hogere plaats op de affiche had ie moeiteloos aangekund.

Daarna ben ik vanop een afstandje naar 't hof van Commerce gaan kijken. Deze West-Vlaamse rappers hebben met hun laatste plaat muzikaal nog een stap vooruit gezet en dat kon ik wel merken aan hun optreden. Waar over het algemeen hip-hop en rap me nauwelijks wat kan schelen, is 't hof wel aangenaam om volgen. Zelfs al versta je de teksten maar zelden, de muziek zelf kan me ook best bekoren. En er was nog best wat te beleven op het podium: Kowlier kwam op op z'n 'mobilette' en het amusante Leegaert (luierik) werd gebracht vanuit een de luie zetel. Enfin 't Hof is tof.

Volgende op de lijst was het sterke Bloc Party. Vorig jaar zag ik ze nog in de club op pukkelpop, toen ze voor pakweg 500 man speelden; Nu stond men tot ver buiten de Marqueetent op de weide te wachten op deze jongens. Naar het schijnt stond er bijna geen kat voor het hoofdpodium voor gangsta rapper The Game en was iedereen naar Bloc Party gekomen. Ook zanger Kele Okereke moest even met zijn ogen knipperen om zoveel volk, maar bleef z'n cool houden. Hij mocht ongeveer het warmste onthaal van de dag ontvangen en dan moet je al heel erg je best doen om géén gedenkwaardig concert af te leveren. En gedenkwaardig was het absoluut. Maar twee nummers die niet uit Silent Alarm kwamen en dus iedereen die dat album had stond mee te shaken van begin tot eind (ook ondergetekende).

In het vooraf voor mezelf geplande programma heb ik maar één wijziging aangebracht (toch maar Audioslave gaan kijken ipv Millionaire: wegens het gerucht dat die toch terug Rage against the machine & Soundgarden - nummers speelden en het besef dat ik Millionaire nog wel een paar keer kan zien deze zomer.)
Maar die keuze was eigenlijk geen onverdeeld succes. Audioslave begon pas met een half uurtje vertraging en wist het grote publiek enkel te bekoren met die oude Rage en Soundgarden nummers. Van het eigen werk kon eigenlijk enkel Cochise zich staand houden tussen dat oude geweld. De rest was gewoon te matig.

Maar niet te lang getreurd want toen was het tijd om naar de oorlog te trekken en een postje voor het podium te gaan bemachtigen om Trent Reznor van dichtbij te aanschouwen. Nine Inch Nails zorgden voor het derde echte hoogtepunt van de dag, met een Reznor die alles uit zijn lijf haalde en met nummers uit zowat alle albums. Nu ben ik geen echte fan of grote kenner maar er waren sterke momenten genoeg om het misschien wel te worden: March of the pigs, Terrible lie, The line begins to blur, Something I can never have, Closer, Hurt en Head like a hole.
Even gedacht dat er nog een Starfuckers of Only zou aankomen, maar de staat van het podium aan het einde van afsluiter Head like a hole liet geen twijfel: alles lag in puin :)

Afsluiter van de avond was het onvermijdelijke vuurwerk van Rammstein. Rammstein is een beetje een guilty pleasure: over het algemeen klinkt het allemaal net iets te vaak hetzelfde om er echt van te kunnen genieten, maar af en toe merk je toch dat je weer staat mee te zingen(nou ja, zingen) met Die Sonne of Feuer Frei. Het had dus best wat korter gemogen (redelijk veel overbodige nummers vond ik) en de show, daar was ook weinig nieuws aan, maar het was voor die massa teeners met Rammstein - T-shirts wellicht wel hun moment van de dag.

Al bij al een dik geslaagde dag Werchter.

Op naar een volgend festival/concert!

Plaats reactie