Wat voor muziekfestival/event bezoek jij??

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 02 feb 2005 13:52

De volgende bands (en het is om je vingers bij af te likken11):

Afbeelding

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 02 feb 2005 17:38

Ik denk dat ik ook naar Groezrock ga ja. Flogging Molly is een feest live en 7 Seconds, Hatebreed en Rise against wil ik graag live zien. Voor de rest heb ik het niet zo op punk, maar ik vind een punkconcertje op zijn tijd wel leuk. Groezrock was sowieso vorig jaar een leuke dag.
Alleen moet ik nog even een manier vinden om er te geraken.

Animal
Filmster
Filmster

Bericht door Animal » 03 feb 2005 08:30

Dammit! Dream Theater staat op Graspop, beslissen gaat erg moeilijk worden

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 03 feb 2005 09:00

Maar graspop is pas in juni.......

Animal
Filmster
Filmster

Bericht door Animal » 03 feb 2005 09:02

Red schreef:Maar graspop is pas in juni.......
beslissen tussen wacken open air (begin augustus) en graspop dus. Voornamelijk vanwege een nogal gelimiteerde hoeveelheid geld.

Ik heb helemaal niets met hardcore, punk of metalcore als je doelde op de flyer hierboven.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 03 feb 2005 10:37

De eerste namen voor (het peperdure) Fields of Rock zijn bekend gemaakt:

- Audioslave
- Black Sabbath
- Motörhead
- Rammstein
- Slayer
- Velvet Revolver

Niet de eerste de beste dacht ik zo!

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 03 feb 2005 15:20

Alleen Rammstein en Slayer zou ik graag willen zijn uit dat rijtje. Velvet Revolver heb ik op Lowlands gezien en dat was drie keer niks.

Maar, wat is peperduur?

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 03 feb 2005 15:46

Guido schreef:Alleen Rammstein en Slayer zou ik graag willen zijn uit dat rijtje. Velvet Revolver heb ik op Lowlands gezien en dat was drie keer niks.

Maar, wat is peperduur?
67,50 :o Voor 1 dag!!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 03 feb 2005 16:45

Zeurdoos schreef:
Guido schreef:Alleen Rammstein en Slayer zou ik graag willen zijn uit dat rijtje. Velvet Revolver heb ik op Lowlands gezien en dat was drie keer niks.

Maar, wat is peperduur?
Belachelijk!

Maar sinds de euro zijn de kaartjes voor concerten toch belachelijk duur geworden, ook in de kleine zaaltjes!
Ik weet nog dat ik een jaar of 6 geleden voor een tientje (in guldens he) bij een concertje naar binnen kwam. Nu moet je daar al snel 15 euro voor betalen. Kun je wel zeggen dat elk jaar alles duurder wordt, maar zo'n groei is natuurlijk kolder.
Ook festivals worden duurder en duurder.
Ik ben 1 keer op pinkpop geweest, in 1996, voor 1 dag 50 gulden betaald. Nu betaal je voor 1 dag pinkpop volgens mij ook iets van 65 euro!

De bands vragenniet veel meer geld, maar alle boekingskantoren zijn volgens mij zo duur geworden e daar blijft veel geld plakken. Ook bij ticketservice trouwens: €3,40 servicekosten...... per kaartje!!!! Voor een stomme handeling van zo'n postkantoorbeamte.......nou vraag ik je....

Als je dan vervoer terug hebt is het nog te doen; maar omdat ik in Maastricht woon heb ik ook nog niet altijd een trein terug, dus ben ik verplicht om een hotel te boeken. Kost zo'n bezoekje toch al snel een 100 euro.

Maar goed, ik blijf toch gaan; kan niet zonder een goede moshpit en een gezellig concert op z'n tijd!

me against the world
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door me against the world » 03 feb 2005 16:56

ik ga naar elastiek muziek
het is gezellig, dicht bij (mijn eigen dorp) en gratis
Dit jaar treden op:
- The Sheer
- SuperSonic
- Xander
- Beef
- Ali B
- Pater Moeskroen
- Wickeda (Bulgarije)
- Stevo's Teen (Frankijk)
- RoyAkkers (Jan Willem Roy en Gerard v Maasakker)
- Flaco Jimenez
- Wealthy Beggar
- CHUMBAWAMBA - acoustic (GB)
- D.A.A.U. (Belgie)
- Handsome Harry Compagny
- Piepschuim

Meer namen volgen binnenkort
zitten toch wel bekende namen tussen...

Animal
Filmster
Filmster

Bericht door Animal » 03 feb 2005 18:19

Red schreef:
Zeurdoos schreef:

Maar, wat is peperduur?
Belachelijk!

*lang verhaal*
Ik vind het wel logische ontwikkeling. "Vroeger" was een tour een manier om albumverkopen te stimuleren waar de inkomsten vandaan moesten komen. Aangezien de albumverkopen niet meer voldoende opbrengen moet er met de tour geld verdiend worden, het is dus precies andersom: een cd wordt nu eerder gemaakt omdat men dan weer op tour kan dan andersom.

En als ergens geen winst te maken is, sterft het vanzelf af.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 03 feb 2005 18:37

Drie dagen Lowlands koste vorig jaar 110 of 120 euro, dat is al duur, maar 68 euro voor één dag :o
Bij Lowlands zit nog een camping inbegrepen ook :)

Calva
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Calva » 03 feb 2005 19:28

Heb VR niet live gezien of gehoord? maar slecht?
aan de de spelers zal het niet liggen en ik had gehoord dat de stone temple pilots (waar de zanger van VR vandaan komt) ook live best goed waren.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 03 feb 2005 19:33

Calva schreef:
Heb VR niet live gezien of gehoord? maar slecht?
aan de de spelers zal het niet liggen en ik had gehoord dat de stone temple pilots (waar de zanger van VR vandaan komt) ook live best goed waren.
Ik heb Velvet Revolver wel gezien en vond 't niet verkeerd. Wel hadden de nummers niet echt een ziel en doordat niemand in het publiek de nummers (op de hit na) kende zat de sfeer er alleen in tijdens de G n' R en STP nummers die ze "coverden". Toch, de muziek was lekker old school en waren ze zeker niet slecht (als in slecht spelend of vals of wat dan ook)!

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 03 feb 2005 22:23

Zijn er mensen die de 4e Anatolië Festival in Enschede gaan bezoeken? Dit is misschien meer een vraag voor de oosterlingen onder ons omdat de Festival niet echt bekend is in het westen. Het is een interresant festival met Anatolische, ofwel Turkse elementen met ook gratis concerten. Voor meer informatie:

http://www.podiumtwente.nl/versie1024/F ... ojectID=12

Het is dus een festival met veel muziek, cabaret, theater en film (Gegen Die Wand)!

Plaats reactie