Hoe interpreteer jij liedjes?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 19 feb 2004 09:46

Pieternel schreef:
JB schreef:En hoe zit het met Roosters integere geit die dood ligt te bloeden op die achterbank?
Zucht......
Wie wil er bloed op de achterbank van de werkelijkheid?

volgens Google...
Volgens mijn herinnnering kwam die integere geit meer in de buurt
Ja maar is het dat bloed dan van de werkelijkheid (dat kan toch helemaal niet ) of is de achterbank van de werkelijkheid? (dat is toch ook raar)
rare gast die Boeijen :-?

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 19 feb 2004 10:20

Rooster schreef:
Pieternel schreef:
JB schreef:En hoe zit het met Roosters integere geit die dood ligt te bloeden op die achterbank?
Zucht......
Wie wil er bloed op de achterbank van de werkelijkheid?

volgens Google...
Volgens mijn herinnnering kwam die integere geit meer in de buurt
Ja maar is het dat bloed dan van de werkelijkheid (dat kan toch helemaal niet ) of is de achterbank van de werkelijkheid? (dat is toch ook raar)
rare gast die Boeijen :-?
Het bloed is natuurlijk van Kevin Duimeyer die in die periode neergestoken was....

zelf dacht ik vroeger altijd dat hij zong:
'wie wil er bloed op de achterbank van de burgerlijkheid'

Want volgens mij ging het er om dat Kevin uiteindelijk doodgebloed was omdat niemand zich er mee wilde bemoeien (...'burgerlijk') en Kevin niet naar het ziekenhuis wilden rijden omdat ze bang waren dat de auto vies werd door 't bloed.
Dus wat 'ie ook zingt, eigenlijk moet het burgerlijkheid zijn :}

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 19 feb 2004 10:45

Pieternel schreef:Het bloed is natuurlijk van Kevin Duimeyer die in die periode neergestoken was....

zelf dacht ik vroeger altijd dat hij zong:
'wie wil er bloed op de achterbank van de burgerlijkheid'

Want volgens mij ging het er om dat Kevin uiteindelijk doodgebloed was omdat niemand zich er mee wilde bemoeien (...'burgerlijk') en Kevin niet naar het ziekenhuis wilden rijden omdat ze bang waren dat de auto vies werd door 't bloed.
Dus wat 'ie ook zingt, eigenlijk moet het burgerlijkheid zijn :}
Om precies te zijn; hij heette Kerwin. onderstaand stukje komt van de site www.kerwin.nl:

20 Augustus 1983: Kerwin, een Antilliaanse jongen, liep met een vriend over straat in Amsterdam toen hij werd lastig gevallen door een groep skinheads. Hij ging een snackbar in maar toen hij naar buiten kwam zei één van de skinheads dat Kerwin geen recht had om daar te lopen and werd Kerwin uitgescholden. Toen Kerwin zei dat hij kon lopen waar hij wilde werd hij neergestoken. Degene die Kerwin in zijn maag stak had de woorden '100% blank' op zijn arm getatoeëerd.

Kerwin rende naar de Dam, ging een taxi in en vroeg om naar het ziekenhuis gebracht te worden. De taxichauffeur zei dat hij geen bloed op zijn bank wilde hebben, haalde Kerwin uit de taxi, legde hem op de grond en zei dat Kerwin moest wachten op een ambulance. Kerwin lag daar terwijl omstanders stonden te kijken hoe het bloed uit zijn lichaam zich tussen de stenen van de Dam verspreidde. Na bijna 20 minuten kwam de ambulance om hem naar het ziekenhuis te brengen.

Kerwin stierf kort daarna.

Zowel Kerwin als zijn moordenaar waren 15 jaar oud.

Wiggly
Bijrol
Bijrol

Re: Hoe interpreteer jij liedjes?

Bericht door Wiggly » 08 mar 2004 18:31

E4L schreef:Lijkt me best duidelijk. Wat denk jij dat de echte reden achter de tekst is van een liedje?
Bijvoorbeeld:
Frank Boeijen - Kronenburger Park

Ik heb bij dit liedje altijd het gevoel dat het om een prostituee gaat.
'Vraag niet naar de weg want iedereen is de weg kwijt'
Verwarring? ofzoiets...
Het was maar een voorbeeld, maar kennen jullie nog meer liedjes waarbij jullie zoiets bij denken? :)
Het gaat toch over een prostituee?! :-?
nee, ik ben niet blond....

gillende_bizon
Bijrol
Bijrol

Bericht door gillende_bizon » 08 mar 2004 20:09

Ik heb een vraag over : The son of a preacher man van DustY Springfield.

Ik heb nl de (misschien perverse) gedachte dat zij met preach ("The only one who could ever reach me, was the son of a preacher man") klaarkomen bedoelt.
Dit omdat: Jaren 60, veel verborgen boodschappen, niet zo veel vrijheid in het uiten, liedjes werden verboden enzenz.

Plaats reactie