Favoriete Genre

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Favoriete genre

Pop
2
5%
Rap/ R&B
3
7%
Rock/metal
23
52%
Electronisch
3
7%
Nederlandstalig
0
Geen stemmen
Soundtrack
2
5%
other......
11
25%

Totaal aantal stemmen: 44

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Favoriete Genre

Bericht door The Lunatix Project » 23 feb 2004 16:10

Je heb verschillende polls/topics met van wat luister je nu, laatste cd enz.

maar wat ik dan tog een beetje afvraag, wat is het favoriete genre van de cd's die iedereen koopt!! Want bij de DVD's heb je al zoiets...

van mij zijn het vooral de Soundtrack CD's en electronisch (like hardstyle)
die ik koop!!

Give me your vote!!

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 feb 2004 16:17

electronisch, ook van mij...maar da's alsnog een heel breed genre

electronisch gaat voor mij van electro (Ladytron, Japanese Telecom etc) via pop (Björk, Goldfrapp, Massive Attack etc) naar experimenteel (Coil, Sielwolf etc.).

In elk geval geen hardcore o.i.d. Dat vind ik vooral ergelijke muziek.

En ik weet niet of Einsturzende Neubauten onder electronisch geplaatst kan worden (want ze gebruiken vanzelfsprekend genoeg akoestisch 'materiaal' :) )...maar ik wil dit berichtje meteen even aangrijpen met de mededeling dat de Neubauten op 1 april in Paradiso staan. Komt dat zien!!!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 23 feb 2004 16:22

ruben schreef:electronisch, ook van mij...maar da's alsnog een heel breed genre

electronisch gaat voor mij van electro (Ladytron, Japanese Telecom etc) via pop (Björk, Goldfrapp, Massive Attack etc) naar experimenteel (Coil, Sielwolf etc.).

In elk geval geen hardcore o.i.d. Dat vind ik vooral ergelijke muziek.

En ik weet niet of Einsturzende Neubauten onder electronisch geplaatst kan worden (want ze gebruiken vanzelfsprekend genoeg akoestisch 'materiaal' :) )...maar ik wil dit berichtje meteen even aangrijpen met de mededeling dat de Neubauten op 1 april in Paradiso staan. Komt dat zien!!!
En Orbis Pictus? Die zouden toch een CD-presentatie hebben in Paradiso?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 23 feb 2004 16:24

man, eerst die CD maar 's afmaken :)

en dat schiet niet op kan ik je zeggen!!! Eerst dit weekend een video-shoot (waarvan ik producent ben :oops: ), daarna een optreden vol nieuw materiaal. Dus opnames duren fucking lang. Pas in de zomer is de cd af, ben ik bang. Niet dat jíj daar op zit te wachten trouwens, ouwe Mozart man die je bent :)

Mis trouwens wel 'klassiek' en 'nieuwe muziek' in de poll

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 23 feb 2004 16:27

ruben schreef:man, eerst die CD maar 's afmaken :)

en dat schiet niet op kan ik je zeggen!!! Eerst dit weekend een video-shoot (waarvan ik producent ben :oops: ), daarna een optreden vol nieuw materiaal. Dus opnames duren fucking lang. Pas in de zomer is de cd af, ben ik bang. Niet dat jíj daar op zit te wachten trouwens, ouwe Mozart man die je bent :)

Mis trouwens wel 'klassiek' en 'nieuwe muziek' in de poll
Vandaar dat ik toch voor 'pop' ben gegaan. :D

Hoezo zit ik daar niet op te wachten? Ik ken jullie muziek helegaar niet, en mijn devies is: eerst horen, dan pas uitkotsen.

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 23 feb 2004 23:18

Jeetje...... ik luister echt vanalles. Daarom heb ik ook het laatste aangeklikt.
Maar de cd's die ik koop vallen geloof ik vooral onder het genre pop. Het is meestal rustige muziek.
Mijn laatste cd is me eigenlijk toch tegengevallen. Van Autechre.
Misschien of iemand het wil overkopen? :D

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 feb 2004 00:49

De laatste optie van de poll ook maar aangeklikt, ik luister het liefst naar volksmuziek, Portugees (fado's), country, Ierse volksmuziek enz., voor de rest vind ik klassiek ook mooi vooral opera's, en dan nog zo'n beetje van alles en nog wat. Zolang het maar niet André Hazes en consorten is. 8)

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 24 feb 2004 06:56

Mijn smaak is ook tamelijk divers: van Jimmy Hendrix, Pink Floyd, Prodigy, John Lee Hooker, P.J. Harvey, Lucinda Williams, Gianna Niannini, Fre Spigt, tot klassiek, opera, world music, Miles Davis, maar geen Frans Bauer e.d. Weinig r&b en rap. Net als bij films : een veelvraatje.

Animal
Filmster
Filmster

Bericht door Animal » 24 feb 2004 09:40

maar ff op rock/metal geklikt...maar dat was vast al wel duidelijk :wink:

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 24 feb 2004 13:14

Luister ook naar van alles en nog wat.
Maar voornamelijk Hip-Hop en dan bedoel ik niet van die commerciele nummers die in de Top40 staan of op The Box, TMF etc. draaien

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 24 feb 2004 13:25

Ik luister dezelfde hiphop als Fuzzy en achter de computer veel oldies, rustige muziek, oudere popmuziek, soundtracks, klassieke muziek (Rossini _O_ ), R&B, braziliaanse en italiaanse (pop)muziek (soms ook franse muziek).

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 24 feb 2004 14:31

Claar schreef:Mijn smaak is ook tamelijk divers: van Jimmy Hendrix, Pink Floyd, Prodigy, John Lee Hooker, P.J. Harvey, Lucinda Williams, Gianna Niannini, Fre Spigt, tot klassiek, opera, world music, Miles Davis, maar geen Frans Bauer e.d. Weinig r&b en rap. Net als bij films : een veelvraatje.

Ik luister ook graag Miles Davis en Pink Floyd maar ook U2 en Saint-Seans of Bach. Ook"nieuwerwetse muziek" gaat er bij mij wel in ( Muse Radiohead, Coldplay, Incubus alles als het maar NIET van het standaard Top 40 niveau is). En natuurlijk Filmmuziek (Yann Tiersen als ik het zo goed schrijf en Danny Elfman, Howard Shore enzovoorts)

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 24 feb 2004 16:59

Weinig Top40 liefhebbers hier :D

OurLadyPeace
Bijrol
Bijrol

Bericht door OurLadyPeace » 27 feb 2004 17:55

Ik houd een beetje van alles eigenlijk :P
maar ut meeste toch van (hard)rock, ska en punk :T

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 27 feb 2004 18:51

Ik luister naar de goede Hip-hop, dus eigenlijk ook wat Gert en FuzzyWuzzy luisteren, maar eigenlijk houd ik van veel soorten muziek zoals Moloko, Portishead, Massive Attack, Supertramp, Dire Straits,
Level 42, UB40, U2, Tenacious D, Bob Marley _O_ , Yellowman, Alpha Blondy, Peter Tosh, Curtis Mayfield, Otis Redding, Muddy Waters, Minnie Riperton _O_ , Soundtracks, cabaret en de rest wat op mijn i-Pod _O_ staat en die staat vaak op shuffle (4000 nummers), en dat geeft soms aparte overgangen. :D :D

Plaats reactie