Nirvana

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie

Wat vind je van Nirvana?

Goed
34
71%
Slecht
11
23%
Geen mening
3
6%

Totaal aantal stemmen: 48

AppleJooz
Filmster
Filmster

Nirvana

Bericht door AppleJooz » 03 mar 2004 23:12

Wat vind/vond je van Nirvana?
Beste band ooit? Ik vind van wel. Groot fan van Kurt Cobain, en ben vooral geinteresseerd in zijn (prachtige) teksten.

Afbeelding

Afbeelding

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 03 mar 2004 23:15

beetje overschat, maar wel okay. Cobain was een klootzak, dat is zeker.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 03 mar 2004 23:16

Ik ben zelf jaren fan geweest van Nirvana. Niet dat ik het nu niet meer ben, maar ik luister niet zoveel meer naar ze. Hmm, ga ik wel weer doen, nu ik we aan moet denken. Heb alle Cd's plus de Outcesticide's _O_

Dit jaar weer 10 jaar geleden dat ie zelfmoord (of niet, we zullen het waarschijnlijk nooit weten) pleegde. :cry:

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 03 mar 2004 23:17

ruben schreef:beetje overschat, maar wel okay. Cobain was een klootzak, dat is zeker.
Hij kon vervelend zijn, beetje pesterig, maar een klootzak? :-?

Waarom dan, volgens jou?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 03 mar 2004 23:17

wil je stoere zelfmoordenaars? Neem dan Ian Curtis. Hij maakte tenminste nummers met meer dan 4 akkoorden :)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 03 mar 2004 23:18

FedEx schreef:
ruben schreef:beetje overschat, maar wel okay. Cobain was een klootzak, dat is zeker.
Hij kon vervelend zijn, beetje pesterig, maar een klootzak? :-?

Waarom dan, volgens jou?
omdat ie een vrouw+kind achterliet.

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 03 mar 2004 23:19

Ik vind Nevermind echt een prachtplaat... ik heb de andere albums ook wel maar ik heb er vrijwel nooit naar geluisterd.

Of Kurt zo'n vervelende gast was weet ik niet, Courtney Love is volgens mij wel iemand waar je vanzelf chagrijnig van wordt :wink:.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 03 mar 2004 23:21

@ Ruben:

Daar heb je een punt. Je kan het egoisitsch noemen (en dat is het eigenlijk ook), maar als elke dag voor jou een hel is........weten wij veel wat er in zijn hoofd rondspookte....

Ik vind het btw alleen zielig voor Francis Bean en niet voor Courtney (zo schrijf je dat toch?). Zo lief was ze nl ook weer niet.

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 03 mar 2004 23:23

FedEx schreef:Ik vind het btw alleen zielig voor Francis Bean en niet voor Courtney (zo schrijf je dat toch?). Zo lief was ze nl ook weer niet.
Een week of twee geleden mocht Courtney een dag lang MTV2 presenteren... zelfs op tv was ze een loeder :wink:, vond ik dan.

Is er overigens niet nog steeds zo'n detective die in z'n eigen tijd de ware toedracht van Kurts dood probeert te achterhalen?

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 03 mar 2004 23:24

Galapogos schreef:
FedEx schreef:Ik vind het btw alleen zielig voor Francis Bean en niet voor Courtney (zo schrijf je dat toch?). Zo lief was ze nl ook weer niet.
Een week of twee geleden mocht Courtney een dag lang MTV2 presenteren... zelfs op tv was ze een loeder :wink:, vond ik dan.

Is er overigens niet nog steeds zo'n detective die in z'n eigen tijd de ware toedracht van Kurts dood probeert te achterhalen?
Dacht het wel. Ook de docu 'Kurt&Courtney' gezien? Wat je daar hoort zet je toch wel aan het denken....

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 03 mar 2004 23:34

ruben schreef:wil je stoere zelfmoordenaars? Neem dan Ian Curtis. Hij maakte tenminste nummers met meer dan 4 akkoorden :)
Alsof nummers meer dan 4 akkoorden moeten bevatten om goed te zijn. Beetje kortzichtig ruben :)

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 03 mar 2004 23:34

Niet gezien, maar ik kan me er iets bij voorstellen... Ik heb even wat gegoogled en die detective heet Tom Grant en zijn website is http://www.cobaincase.com. Ik heb de website nooit heel uitgebreid bekeken maar toch de moeite waard om de link even te vermelden :)

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 04 mar 2004 00:04

ash_ schreef:
ruben schreef:wil je stoere zelfmoordenaars? Neem dan Ian Curtis. Hij maakte tenminste nummers met meer dan 4 akkoorden :)
Alsof nummers meer dan 4 akkoorden moeten bevatten om goed te zijn. Beetje kortzichtig ruben :)
Inderdaad, check The White Stripes :Y :Y _O_

travolti_jr
Filmster
Filmster

Bericht door travolti_jr » 04 mar 2004 00:24

heb me al 3 maanden stil gehouden hier :o dus open ik maar weer met een grapje :P niet zon leuk grapje voor vele, maar wel lachuh :D

wist je dat kurt cobain eigenlijk kurt cocaine heet

remember ik speel ook gitaar en ook hij was mijn held, maar lachuh over hem mag wel..... :lol: :D

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 04 mar 2004 08:39

ash_ schreef:
dat zeg ik ook niet. Maar wel dat ik het na enkele nummers wel heb gehoord. Dan kennen we het trucje wel.

Smells like teen spirit was natuurlijk hét nummer van de jaren 90, en de band heeft best een paar goeie nummers, maar al met al vind ik Nirvana zwaar overschat. Een band die een grote inspiratie voor Nirvana was, Sonic Youth, is een stuk interessanter, spannender, en kent veel meer variatie.

Plaats reactie