JB schreef:
We zijn naar dezelfde concerten geweest! Bij Moby viel het geluid inderdaad zwaar tegen. Dat hele concert viel me tegen, wat bij mij ook kwam doordat ik 'm een jaar daarvoor live op pinkpop had gezien. Dat was toen vefrissend en super, in Ahoy was het zo'n beetje dezelfde show, niet verrassend en zeer ongeïnspireerd afgeraffeld. Ik vond Royksopp in het voorprogramma leuker. Maar ik heb wel goede concerten meegemaakt in Ahoy, waar het geluid in mijn herinnering best goed was.
En ik ben ook naar Radiohead in het Gelredome geweest, één van de beste concerten ooit.
Asian Dubb Foundation stond idd te hard, maar was ook vermoeiend monotoon qua geluid en inhoud. Betalen met je pinpas vond ik juist erg prettig!
Tip voor wie met de auto naar het Gelredome gaat: kom vroeg en parkeer je auto in het vak naast de McDonalds. Deze wordt als eerste ontruimd waardoor je binnen 10 minuten weg kunt zijn. Als je achteraan geparkeerd staat, kan dat wel eens anderhalf uur duren!
Royksopp in het voorprogramma van Moby had wel wat ja, al had ik ze al een paar keer gezien (Bizarre 2002, Lowlands 2002) en was het wel jammer dat ze toen in Ahoy' computerproblemen hadden waardoor de show tot twee keer toe zo ongeveer werd stilgelegd...
Het concert van Moby in Ahoy' vond ik trouwens ook weer niet zo heel slecht. Ik heb ze nu vier keer gezien (Werchter 2000, Ahoy', Pinkpop 2003, Werchter 2003) en als ik een ranglijstje moet maken van goed naar slecht dan wordt dat 1) Werchter 2000 2) Pinkpop 2003 3) Ahoy' 4) Werchter 2003.
Radiohead in het Gelredome vind ik het eennabeste concert dat ik ooit heb gezien... Het beste was toch wel Radiohead op Rock Werchter, een paar maanden ervoor. Als ze weer komen in een straal van ehhm 400km om Nijmegen heen ga ik er ongetwijfeld weer heen!
Ik heb Radiohead trouwens ook gezien in 2001 (Pinkpop) en 2000 (Goffertpark Nijmegen). Waren leuke concerten maar ik vond ze in het niets staan vergeleken bij de twee concerten van dit jaar.
Van parkeerproblemen bij het Gelredome weet ik niet zoveel... Ik kom haast altijd met het openbaar vervoer en al helemaal als het in Arnhem is (kom zelf uit Nijmegen).
Met dat betaalgedoe bedoel ik dat je een apart Gelredomepasje moest kopen om mee te betalen... Die pasjes zijn te koop vanaf € 5,00. Met het tegoed wat erop staat kun je net geen drie consumpties kopen. Met andere woorden: of je nou één of twee consumpties wilt; je bent € 5,00 kwijt. En dat vind ik een beetje veel. Als je met een grote groep of iets dergelijks bent is het natuurlijk minder een probleem.