Concert-tips

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 05 mar 2004 14:37

Colonel_Kurz schreef:Paradiso heeft een veel vervelender geluid vindt ik (te veel bas)
Dat is in Paradiso nogal afhankelijk van de geluidsman van de avond.
Colonel_Kurz schreef:geef mij dan maar 'T Paard van Troje in Den Haag. Daar heb ik het beste concert van mijn leven tot nu toe meegemaakt: Solomon Burke! _O_
Die zou ik ook wel eens live willen zien! Lijkt me fantastsich!
(itt Dylan; wat heb ik daar een hekelijk aan zeg! :wink: )

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 05 mar 2004 14:40

wab schreef:Mmmm :-? Vreemd, we hebben het toch wel over hetzelfde concert? Massive Attack; die 3 belgische meisjes met die leuke kinderliedjes?
Ja natuurlijk :D een grote inspriratie voor ruben en z'n band!

Dylan inderdaad brrr... moest ik van mijn pa altijd naar luisteren als ie weer last had van zijn hippienostalgie, nog altijd lopen de rillingen over mijn rug als ik die afgeknepen stem hoor...

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 05 mar 2004 14:48

JB schreef:
wab schreef:Mmmm :-? Vreemd, we hebben het toch wel over hetzelfde concert? Massive Attack; die 3 belgische meisjes met die leuke kinderliedjes?
Ja natuurlijk :D een grote inspriratie voor ruben en z'n band!
:D

JB schreef:Dylan inderdaad brrr... moest ik van mijn pa altijd naar luisteren als ie weer last had van zijn hippienostalgie, nog altijd lopen de rillingen over mijn rug als ik die afgeknepen stem hoor...

Nou nou, wat hebben we weer een lol op de vrijdagmiddag. Zo komen we die laatste 'werk'uurtjes wel door en dan is het weekend! Laten we maar eens voorzichtig aan gaan beginnen met dat eerste biertje. Ik trakteer! :+
Laatst gewijzigd door wab op 05 mar 2004 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 05 mar 2004 14:50

wab schreef: Nou nou, wat hebben we weer een lol op de vrijdagmiddag. Zo komen we die laatste 'werk'uurtjes wel door en dan is het weekend! Laten we maar eens voorzichtig aan gaan beginnen met dat eerste biertje. Ik trakteer! :+
Eéntje dan, ik moet zo nog telefonisch vergaderen met mijn Amerikaanse collegae, die zijn net wakker en om hen dan meteen op gelal te trakteren, vind ik ook zo cru!

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 05 mar 2004 15:18

JB schreef:Eéntje dan, ik moet zo nog telefonisch vergaderen met mijn Amerikaanse collegae, die zijn net wakker en om hen dan meteen op gelal te trakteren, vind ik ook zo cru!
Fuck the Yankees!! :+

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 05 mar 2004 15:28

wab schreef:
JB schreef:Eéntje dan, ik moet zo nog telefonisch vergaderen met mijn Amerikaanse collegae, die zijn net wakker en om hen dan meteen op gelal te trakteren, vind ik ook zo cru!
Fuck the Yankees!! :+

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 05 mar 2004 15:40

niks mis met K3!!!

ik ben 1 keer in de HMH geweest, bij St. Germain, en dat vond ik niet verkeerd...alleen zijn de kaartjes veel te duur. Daarom ging ik niet naar Rammstein, Sisters of Mercy, Air en nu waarschijnlijk toch ook niet Kraftwerk.

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 05 mar 2004 22:34

ruben schreef:niks mis met K3!!!

ik ben 1 keer in de HMH geweest, bij St. Germain, en dat vond ik niet verkeerd...alleen zijn de kaartjes veel te duur. Daarom ging ik niet naar Rammstein, Sisters of Mercy, Air en nu waarschijnlijk toch ook niet Kraftwerk.
Ik ben bij Air in Paradiso geweest. Inderdaad erg duur. Ik vond het concert vies tegenvallen, maar ik was van tevoren gewaarschuwd. De magie van de albums weten ze live helaas niet goed te brengen :|.

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 05 mar 2004 22:38

Ik vind Paradiso een erg fijne en gezellige zaal. De keren dat ik er geweest ben (Air, Zwan, Lamb, Silverchair) was het geluid ook goed (genoeg). De Melkweg vind ik qua sfeer een stuk minder. 013 Tilburg vind ik best oké, vooral doordat het geluid zo goed is en de zaal zo fijn qua opbouw. Maar helaas is het bij lange na niet zo intiem als Paradiso. Wat dat betreft ga ik nog liever naar Tivoli in Utrecht denk ik. Doornroosje in Nijmegen ('mijn' stad) vind ik trouwens ook best oké, al komt daar eigenlijk niet vaak iets groots.

Wat betreft de grotere zalen: ik heb niks tegen de HMH. Het geluid is er best redelijk en de zaal is niet eens lelijk. Intiem is het niet, maar het is toch zeker mijn favoriete 'grote' zaal. Ahoy' vind ik vreselijk, ik moet wel heeeeel erg graag iets willen zien wil ik ooit nog voet zetten in die onzaal. Bah.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 05 mar 2004 23:16

Tivoli is erg aftands vind ik, alsof je weer op een middelbare schoolfuif in de fietsenkelder terechtkomt. Ahoy is op zich goed te doen, zeker als je in de arena staat (ik heb nog nooit een tribunekaart of ringkaart of hoe die plaatsen ook weer mogen heten), alleen de in- en uitvalswegen leveren altijd weer de nodige frustratie op. De overdekte Gelredome vond ik een daarentegen weer een meevaller.

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 06 mar 2004 03:50

JB schreef:Tivoli is erg aftands vind ik, alsof je weer op een middelbare schoolfuif in de fietsenkelder terechtkomt. Ahoy is op zich goed te doen, zeker als je in de arena staat (ik heb nog nooit een tribunekaart of ringkaart of hoe die plaatsen ook weer mogen heten), alleen de in- en uitvalswegen leveren altijd weer de nodige frustratie op. De overdekte Gelredome vond ik een daarentegen weer een meevaller.
Ahoy' goed te doen? Qua geluid vind ik het waardeloos daar. Al helemaal als je het vergelijkt met kleinere zalen als Paradiso, 013, De Oosterpoort, etc. Maar goed, dat kun je eigenlijk ook niet goed vergelijken. Bij het concert van Moby viel het slechte geluid in Ahoy' me nog wel het meeste op.. Het galmt van alle kanten! Vooral bij muziek waar af en toe een stilte valt is dat echt heel jammer. En ja, ook ik sta altijd vooraan in de 'arena'...

Het Gelredome vond ik ook een meevaller. Wel een beetje jammer dat je er alleen met die chippasjes kunt betalen, dat kost meteen weer minimaal vijf euro die je dan ook weer niet helemaal kunt opgebruiken. Het geluid vond ik er echt heel erg meevallen. Tenminste: bij het concert van Radiohead. Verder ben ik er nooit geweest.... Ik vond wel dat bij het voorprogramma (Asian Dub Foundation) het volume wel iets naar beneden had gemogen. Maar ooooh wat was dat mooi _O_

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 06 mar 2004 10:14

Galapogos schreef: Ahoy' goed te doen? Qua geluid vind ik het waardeloos daar. Al helemaal als je het vergelijkt met kleinere zalen als Paradiso, 013, De Oosterpoort, etc. Maar goed, dat kun je eigenlijk ook niet goed vergelijken. Bij het concert van Moby viel het slechte geluid in Ahoy' me nog wel het meeste op.. Het galmt van alle kanten! Vooral bij muziek waar af en toe een stilte valt is dat echt heel jammer. En ja, ook ik sta altijd vooraan in de 'arena'...

Het Gelredome vond ik ook een meevaller. Wel een beetje jammer dat je er alleen met die chippasjes kunt betalen, dat kost meteen weer minimaal vijf euro die je dan ook weer niet helemaal kunt opgebruiken. Het geluid vond ik er echt heel erg meevallen. Tenminste: bij het concert van Radiohead. Verder ben ik er nooit geweest.... Ik vond wel dat bij het voorprogramma (Asian Dub Foundation) het volume wel iets naar beneden had gemogen. Maar ooooh wat was dat mooi _O_
We zijn naar dezelfde concerten geweest! Bij Moby viel het geluid inderdaad zwaar tegen. Dat hele concert viel me tegen, wat bij mij ook kwam doordat ik 'm een jaar daarvoor live op pinkpop had gezien. Dat was toen vefrissend en super, in Ahoy was het zo'n beetje dezelfde show, niet verrassend en zeer ongeïnspireerd afgeraffeld. Ik vond Royksopp in het voorprogramma leuker. Maar ik heb wel goede concerten meegemaakt in Ahoy, waar het geluid in mijn herinnering best goed was.
En ik ben ook naar Radiohead in het Gelredome geweest, één van de beste concerten ooit. _O_
Asian Dubb Foundation stond idd te hard, maar was ook vermoeiend monotoon qua geluid en inhoud. Betalen met je pinpas vond ik juist erg prettig!

Tip voor wie met de auto naar het Gelredome gaat: kom vroeg en parkeer je auto in het vak naast de McDonalds. Deze wordt als eerste ontruimd waardoor je binnen 10 minuten weg kunt zijn. Als je achteraan geparkeerd staat, kan dat wel eens anderhalf uur duren!

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 06 mar 2004 15:09

JB schreef: We zijn naar dezelfde concerten geweest! Bij Moby viel het geluid inderdaad zwaar tegen. Dat hele concert viel me tegen, wat bij mij ook kwam doordat ik 'm een jaar daarvoor live op pinkpop had gezien. Dat was toen vefrissend en super, in Ahoy was het zo'n beetje dezelfde show, niet verrassend en zeer ongeïnspireerd afgeraffeld. Ik vond Royksopp in het voorprogramma leuker. Maar ik heb wel goede concerten meegemaakt in Ahoy, waar het geluid in mijn herinnering best goed was.
En ik ben ook naar Radiohead in het Gelredome geweest, één van de beste concerten ooit. _O_
Asian Dubb Foundation stond idd te hard, maar was ook vermoeiend monotoon qua geluid en inhoud. Betalen met je pinpas vond ik juist erg prettig!

Tip voor wie met de auto naar het Gelredome gaat: kom vroeg en parkeer je auto in het vak naast de McDonalds. Deze wordt als eerste ontruimd waardoor je binnen 10 minuten weg kunt zijn. Als je achteraan geparkeerd staat, kan dat wel eens anderhalf uur duren!
Royksopp in het voorprogramma van Moby had wel wat ja, al had ik ze al een paar keer gezien (Bizarre 2002, Lowlands 2002) en was het wel jammer dat ze toen in Ahoy' computerproblemen hadden waardoor de show tot twee keer toe zo ongeveer werd stilgelegd...
Het concert van Moby in Ahoy' vond ik trouwens ook weer niet zo heel slecht. Ik heb ze nu vier keer gezien (Werchter 2000, Ahoy', Pinkpop 2003, Werchter 2003) en als ik een ranglijstje moet maken van goed naar slecht dan wordt dat 1) Werchter 2000 2) Pinkpop 2003 3) Ahoy' 4) Werchter 2003.

Radiohead in het Gelredome vind ik het eennabeste concert dat ik ooit heb gezien... Het beste was toch wel Radiohead op Rock Werchter, een paar maanden ervoor. Als ze weer komen in een straal van ehhm 400km om Nijmegen heen ga ik er ongetwijfeld weer heen!

Ik heb Radiohead trouwens ook gezien in 2001 (Pinkpop) en 2000 (Goffertpark Nijmegen). Waren leuke concerten maar ik vond ze in het niets staan vergeleken bij de twee concerten van dit jaar.

Van parkeerproblemen bij het Gelredome weet ik niet zoveel... Ik kom haast altijd met het openbaar vervoer en al helemaal als het in Arnhem is (kom zelf uit Nijmegen).

Met dat betaalgedoe bedoel ik dat je een apart Gelredomepasje moest kopen om mee te betalen... Die pasjes zijn te koop vanaf € 5,00. Met het tegoed wat erop staat kun je net geen drie consumpties kopen. Met andere woorden: of je nou één of twee consumpties wilt; je bent € 5,00 kwijt. En dat vind ik een beetje veel. Als je met een grote groep of iets dergelijks bent is het natuurlijk minder een probleem.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 06 mar 2004 16:05

wab schreef:
JB schreef:Zo'n slechte ervaringen met de HMH? Ik heb daar toch een paar goede concerten meegemaakt, met als hoogetepunt Massive Atack.
Eerlijk gezegd ben ik er gelukkig nog nooit geweest, en dat wil ik zo houden ook. Heb hier en daar verhalen gehoord, en daar werd ik niet vrolijk van. Slecht geluid, met muntjes betalen, alles strak en commercieel ingericht, massaal, sfeerloos, vreselijke locatie; dat heeft toch niks meer van doen met een echt concert in een echte concertzaal?? (mij zul je dus ook nooit in bijvoorbeeld Ahoy tegenkomen)
En grappig dat je Massive Attack noemt; vrienden van mij waren daar ook heen geweest en vonden het verschrikkelijk slecht. :D
de HMH heeft 2 grote nadelen; de schandalige prijzen en de sponsornaam. Maar aangezien die nix met de muziek te maken hebben is het als concertzaal met afstand de beste! Perfect geluid in de hele zaal, overal goed zicht (al heb ik daar met m'n 2 meter in andere zalen ook geen last van), en die muntjes werken juist perfect. Door de hele buitenring kun je makkelijk krijgen en het versnelt het afrekenen aanzienlijk! Ook ik ben lange tijd erg sceptisch geweest en heb ooit gezworen er nooit binnen te stappen. Toen ik er eenmaal zelf was geweest ben ik 180 graden gedraaid.

Maar ja, dat geld hè! Uiteindelijk ga ik dan nog het liefst naar Ekko in Utrecht! Sfeer, goed te betalen, leuke en verrassende bandjes.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 mar 2004 17:05

hermit elephant schreef:Maar ja, dat geld hè! Uiteindelijk ga ik dan nog het liefst naar Ekko in Utrecht! Sfeer, goed te betalen, leuke en verrassende bandjes.
En natuurlijk iets dichterbij. :wink:

Plaats reactie