Concert-tips

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 07 mar 2004 12:12

ruben schreef:d'r liep wel een bejaard stelletje rond. Waren jullie dat?
Hoe vond je m'n blauwe kleurspoeling? :D

Galapogos
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 07 mar 2004 15:23

svw schreef:
Galapogos schreef:Ahoy' goed te doen? Qua geluid vind ik het waardeloos daar. Al helemaal als je het vergelijkt met kleinere zalen als Paradiso, 013, De Oosterpoort, etc. Maar goed, dat kun je eigenlijk ook niet goed vergelijken. Bij het concert van Moby viel het slechte geluid in Ahoy' me nog wel het meeste op.. Het galmt van alle kanten! Vooral bij muziek waar af en toe een stilte valt is dat echt heel jammer. En ja, ook ik sta altijd vooraan in de 'arena'...
Ik ben vorig jaar naar Muse in Ahoy geweest, ik vond het geluid toen het beste van alle concerten waar ik geweest ben (het concert zelf trouwens ook, beter nog dan Radiohead). Ik was wat laat met de kaarten, zodat ik noodgedwongen zitplaatsen had, halverwege de zaal, rij 1 (helemaal boven in de zaal). Desondanks uitstekend geluid. Grootste tegenvaller wat dat betreft was de FLC in 013, bij 16 HP twee jaar eerder was het daarentegen wel weer behoorlijk goed.

Ik vind wel dat het vaak te hard gaat, zodat elke nuance uit de muziek verdwijnt. Wat dat betreft waren Muse en Radiohead twee positieve uitzonderingen.
Ik was ook bij dat concert van Muse. Ik stond haast vooraan maar vond het geluid vies en vies tegenvallen... Bij de laatste concerten van Muse in de Melkweg en de HMH was het een stuk beter. Maar goed, jij zat in een heel ander gedeelte van de zaal dan ik. Daar zal het dan wel mee te maken hebben denk ik?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 07 mar 2004 19:40

ruben schreef:d'r liep wel een bejaard stelletje rond. Waren jullie dat?
M'n rollator blokkeerde helaas bij de ingang waardoor een schare getrouwe fans noodgedwongen achter me bleef steken, de sfeer werd op een gegeven moment zelfs grimmig, maar toen er een grpep hoofschuddend naar buiten kwam, hebben we maar de belbus terug genomen.

svw
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door svw » 09 mar 2004 01:18

Galapogos schreef:Ik was ook bij dat concert van Muse. Ik stond haast vooraan maar vond het geluid vies en vies tegenvallen... Bij de laatste concerten van Muse in de Melkweg en de HMH was het een stuk beter. Maar goed, jij zat in een heel ander gedeelte van de zaal dan ik. Daar zal het dan wel mee te maken hebben denk ik?
misschien moeten ze gewoon iedereen een koptelefoon geven :D

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 27 apr 2004 07:08

Gisteren naar Mike Trent in de Lantaarn in Hellendoorn geweest. 't Werd fusion jazz genoemd maar 't was nauwelijks jazz. Wel schitterend! Geweldige gitarist is dat _O_ , mocht je nog eens de gelegenheid krijgen om hem + band (basgitaar, drummer en saxofonist.... Ook allemaal klasse muzikanten) te zien --> DOEN!

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 27 apr 2004 09:46

Binnenkort komt er een concert van Wu-Tang.
Wil daar misschien heen met een paar vrienden.
Heeft iemand hier ervaring mee die hij/zij graag wilt delen?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 03 jun 2004 11:41

vanavond Coil in de Melkweg (Amsterdam) _O_
klik

Zaterdag Cranes in Ekko (Utrecht)
klik

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 18 jun 2004 15:48

Gister naar Lenny Kravitz geweest in de ArenA, maar dit was echt de laatste keer dat ik naar de ArenA voor een concert ben geweest.

Lenny was op zich best aardig en gaf een prima show. Ik ben niet zo'n grote fan, zijn muziek is het meestal net niet voor mij, ik mis de rauwe randjes of avontuur (eigenlijk vond ik de Stereophonics qua muziek in voorprogramma beter). Dat is persoonlijk want de rest van het publiek leek het wel goed te vinden en Lenny leek wel in zijn element te zijn, vooral tijdens de reprise waarin hij in het minutenlange uitgesponnen Let Love Rule zich met ontbloot bovenlijf door het gretige publiek liet betasten.

Maar het geluid was weer eens erbarmelijk slecht, zoals was te verwachten in de ArenA. De hele tijd leek het alsof er achter ons een tweede band meespeelde die helaas geen maat kon houden en af en toe was het gewoonweg een brij van geluid waarin weinig onderscheid was. Ik hoorde dat het bij de Red Hot Chili Peppers al niet beter was. Mojo moet zich schamen, maar die interesseert het waarschijnlijk toch geen zak. Schandalig dat je voor zo'n erbarmelijke toestand 48 Euro moet neertellen en zo'n ^*&#-kaart voor consumpties moet kopen van minimaal 10 Euro (1 waterig biertje 2,50). Nee, de ArenA heb ik nu definitief afgeschreven. Pokketent, geen wonder dat zelfs het gras er niet wil groeien.

Mijn concerttip: Mijd de ArenA!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 jun 2004 01:37

Ik ben woensdag naar RHCP in de ArenA geweest, ik vond het geluid nog wel meevallen. Het was niet geweldig, maar ik heb het al veel slechter meegemaakt (Goffert, Gelredome). Ik kreeg wel de indruk dat het veel uitmaakte waar je stond/zat, ik zat in vak 104 (hoodftribune). Ik ben het wel absoluut met je eens dat de prijzen belachlijk zijn. Meevaller was dat na bijna een uur wachten bij de betaalautomaat van de parkeergarage alsnog de slagboom gewoon open werd gezet. Er waren nog drie wachtenden voor mij...

Over het concert: de Peppers waren erg goed, vond het beter dan wat ik op TV gezien had. Het leek allemaal redelijk spontaan, niet alles superstrak geregisseerd (wat het waarschijnlijk toch wel zal zijn :D ). Wel vond ik het jammer dat er vrijwel alleen maar recent werk werd gespeeld. Grootste tegenvaller was dat de drummer tijdens zijn solo wel Sunday Bloody Sunday inzette, maar dat de rest van de band niet het podium ok kwam om hier een vervolg aan te geen, had ik wel kunnen waarderen :Y

Er waren twee voorprogramma's, het begon allemaal met de Chicks on Speed. Verschrikkelijk slecht, heeft volstrekt niets met muziek te maken. Het overgrote deel van het publiek vond dat duidelijk ook, ze kregen eigenlijk maar één keer een flink applaus: toen ze riepen "This is our last song!". De boodschap lijkt me dan duidelijk.

Hierna kwam hier gelukkig een veel beter vervolg op, namelijk The Roots. Ik had laatst de beelden van Pinkpop nog van gezien, vond het toen al erg goed. Echt live was het nog een paar slagen beter, vooral de gitaarsolo's op het eind waren werkelijk briljant. Morgen eens kijken voor een cd'tje...

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 17 okt 2004 15:00

Gisteren naar Wealthy Beggar (bekend van het nummer Reminder) in Atak (Enschede) geweest. Erg goeie muziek, lekker catchy! Leuk gebruik ook van de "keytar" (zo'n foute jaren 80 synthesizer die je net als 'n gitaar vast houd). Alleen jammer dat ze nog 'n behoorlijk matige drummer hadden die voor de 2e keer mee was naar 'n optreden. Hierdoor werden er af en toe drumsamples aangezet, wat niet echt professioneel overkomt. Maar zelfs in een prutszaaltje als die van Atak kwam het geluid goed over (kan misschien ook iets te maken hebben met het feit dat er maar 'n 40 a 50 man was :)).

Het voorprogramma was ook heel aardig trouwens. Greendive (schijnt zelfs in de Mega Top 100 te hebben gestaan met het nummer Friday) lijkt in eerste instantie erg op Muse (synths erbij en zelfde soort uithalen van de zanger). Blijken naarmate het concert vordert toch een eigen stijl te hebben waarbij vooral de zanger en de drummer vakwerk afleveren! Helaas hadden ze 1 gitarist te veel op het podium staan die er maar een beetje voor Jan Lul bijstond. 3 gitaristen en 'n bassist is ook 'n tikkie te veel van het goede. Toch, zeker de moeite waard!!

De prijs voor het concert, een 7 Euro, is tenminste nog betaalbaar (zeker in combinatie met de biertjes voor 1,50) dus daarvoor hoef je het ook niet te laten. Mochten ze in de buurt spelen --> Kijk en luister!

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 17 okt 2004 17:12

Vrijdag ben ik naar Boss Martians geweest. Ik kende ze niet maar had ze op de site van 013 zien staan. Ze kwamen uit Seatle en werden op diezelfde site beschreven als Surf/Garage. Wat het ook was, ik vond het in ieder geval erg leuk :)

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 18 okt 2004 09:49

Resistance tour!!!

Sick of it all, slapshot en....7 seconds!!!

Die laatsten zijn voor het eerst sinds 1989 wer eens in Nederland!!

14 nov. 013, Tilburg (zonder slapshot)
23 nov. Melkweg a'dam
28 nov. Brussel

Ik ben de 14e van de partij!!!!
zie: http://www.resistancetour.com

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 18 okt 2004 15:25

Ik ga er misschien ook heen, Sick of it All zijn live erg cool (op Groezrock iig). Walls Of Jericho schijnt ook heel erg vet te zijn.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 19 okt 2004 09:04

Guido schreef:Ik ga er misschien ook heen, Sick of it All zijn live erg cool (op Groezrock iig). Walls Of Jericho schijnt ook heel erg vet te zijn.
SOIA is idd een van de coolste livebands.
Wat vind je van 7 seconds?
Ben zoooooo benieuwd naar de nieuwe cd!

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 19 okt 2004 09:26

Ik zal er eens wat van downloaden want, als ik heel eerlijk ben, ik ken ze niet. Ik neem aan dat het een beetje in de stijl van SOIA is? Persoonlijk houd ik iets meer van de metalcore ed. SOIA is echter de bom, Agnostic font bijvoorbeeld vind ik weer een stuk minder.

Plaats reactie