Wat luister je nu?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 13 okt 2007 09:09

Eligius schreef:Met die nieuwe Radiohead heb ik eigenlijk compleet niks. Ik had em opgezet maar na twee nummers was ik al vergeten dat ik hem op had staan, zo weinig indrukwekkend voelde het aan. Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen er nu zo fangirlish over is. Ja natuurlijk is het leuk om nieuw Radiohead materiaal te hebben en we hebben er inderdaad lang op moeten wachten, maar om eerlijk te zijn hadden ze van mij dan wel met wat beters mogen komen dan dit...

Wat wel indrukwekkend is en altijd zal blijven:
Pink Floyd - Sheep
Ik ben eigenlijk ook niet de grootste fan van Radiohead, ik kan opzich hun briljantheid wel waarderen en erkennen maar ik ben er meestal snel op uitgeluisterd. Wat niet weg neemt dat ik de muziek de moeite waard vind, net als het nieuwe album. Nou was het niet zo dat ik dagen niet kon slapen voor het kwam maar vind het toch leuk als het er dan is. En ik heb hem gister in de trein vanuit Utrecht naar limboland helemaal opgehad en vond het toch ontzettend relax.

Maar bij mij hebben ze ook nog nooit een geweldig indrukwekkende indruk gemaakt. Ik vind ze goed, maar niet veel meer... Maar zoals ik net al zei, kan ik me wel indenken dat je dit wel vind van deze muziek, ze blijven vernieuwen en er is niks wat eraan kan tippen :Y

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 13 okt 2007 09:47

Ach ja, sommige onder ons kunnen eenmaal cd's beoordelen na twee nummers..

Hoofdradio - schatter

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 13 okt 2007 10:03

Feist - I Feel It All
Ben net begonnen aan The Reminder.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 13 okt 2007 10:22

Radiohead - Nude

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 13 okt 2007 12:37

flightart schreef:Ach ja, sommige onder ons kunnen eenmaal cd's beoordelen na twee nummers..

Hoofdradio - schatter
Ja. maar achteraf gezien wel terecht mijns inziens. daarintegen menen anderen 'm de volle mep van 5 sterrren te moeten toekennen na 'm nauwelijks gehoord te hebben, wat jij Bram? :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 13 okt 2007 13:05

Ik ben ook nog niet hysterisch over het nieuwe album. Ik heb hem constant opstaan, en geen enkel nummer is echt vervelend. Maar er staan ook maar twee of drie uitschieters op (All I Need, 15 Step en Reckoner). Dat vind ik toch wel wat karig na zo lang wachten. Slecht is het zeker niet, maar het weegt toch niet op tegen Kid A, Hail to The Thief en O.k Computer.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 13 okt 2007 13:35

Voor mij staan er dus eigenlijk helemaal geen uitgeschieters op. Na een paar keer het album geluisterd te hebben heb ik nog steeds niet het idee dat ik echt speciale nummers heb gehoord. Niks blijft in mn hoofd hangen of doet me even opkijken van waar ik mee bezig ben met de gedachte: "hé, dat klinkt nog eens leuk."
Het is zeer aangename achtergrond muziek, dat wel, maar het is ook nergens meer dan dat, en dat vind ik nogal wat karig voor iets dat zo enorm gehyped is en door de Radiohead fans gelijk blind (doof?) als een meesterwerk bestempeld wordt.

En dat terwijl Shining Star (Makin' My Love) van David Bowie, ondanks dat ie op een van zn mindere cd's staat, mij wel doet opkijken van waar ik mee bezig ben.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 okt 2007 13:42

Eligius schreef: Het is zeer aangename achtergrond muziek, dat wel, maar het is ook nergens meer dan dat, en dat vind ik nogal wat karig voor iets dat zo enorm gehyped is en door de Radiohead fans gelijk blind (doof?) als een meesterwerk bestempeld wordt.
Maar daar zit waarschijnlijk het verschil in. Radiohead fans vinden muziek van Radiohead leuker dan anderen, anders zouden zij geen fans zijn. En nummer als Nude of Arpeggi vind je niet meer dan aangename achtergrond muziek, Looi?

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 13 okt 2007 13:46

Natuurlijk is het deels hype om iets wat niet meer aandacht verdient dan elke andere willekeurige band van goede kwaliteit (al is de manier waarop ze het album uitbrachten natuurlijk opmerkelijk te noemen), maar na paar keer luisteren kan ik niets anders doen dan concluderen dat het een uitstekende plaat is. Ietswat conventioneel in zijn vorm/structuur, maar stuk voor stuk erg fijne nummers. En hoe meer je ze luistert, hoe meer lagen je erin ontdekt. Zo'n 'vol' geluid, daar hou ik wel van. Maar het etiket 'meesterwerk' zou ik er voorlopig ook niet op plakken; ik mis net die vernieuwing tot hun vorige werken.

Eligius
Regisseur
Regisseur

Bericht door Eligius » 13 okt 2007 13:50

Lumière schreef:Maar daar zit waarschijnlijk het verschil in. Radiohead fans vinden muziek van Radiohead leuker dan anderen, anders zouden zij geen fans zijn. En nummer als Nude of Arpeggi vind je niet meer dan aangename achtergrond muziek, Looi?
Maar dat betekent niet dat je als fan niet kritisch kunt zijn. Ik ben zelf een erg groot fan van David Bowie, maar een groot deel van wat hij heeft gemaakt vind soms echt niet om aan te horen (met name zijn jaren '80 werk.)
En oké, ik ben geen mega groot fan van Radiohead, maar ik heb het altijd erg goede muziek gevonden. Deze cd echter maakt compleet geen indruk op me. En ja, ook Nude en Arpeggi vind ik nu niet echt speciale uitschieters, ik vind ze eigenlijk zelfs nogal wat zwak.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 13 okt 2007 14:55

Rammstein - Der Meister

Lekkâh!

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 okt 2007 16:10

Christian Kjellvander - Reverse Traverse Blues
Woaa, dit klinkt lekker. Aanradertje voor liefhebbers van altcountry.

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 13 okt 2007 16:58

Jonny Greenwood - Smear
OST There Will Be Blood

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 13 okt 2007 17:28

http://www.youtube.com/watch?v=T31cG-RJCZU

Celtic Frost - A Dying God Coming Into Human Flesh.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 13 okt 2007 17:35

The Ramones - Hey Ho, Let's Go
_O_

Plaats reactie