Jouw band top 5 allertijden

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
Isadora
Filmster
Filmster

Bericht door Isadora » 20 okt 2009 16:06

1. The Beatles
2. B.R.M.C.
3. Led Zeppelin
4. The Editors
5. Arctic Monkeys

Vooralsnog is dit mijn lijstje maar wellicht gaat dat nog veranderen. :Y

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 08 jan 2010 19:41

1. The Stone Roses
2. Belle and Sebastian
3. Son Volt
4. Marillion
5. Pearl Jam

StygMa
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door StygMa » 25 feb 2010 18:49

In willekeurige volgorde mijn top5 op dit moment:

David Bowie
The Postal Service
Radiohead
Bob Dylan
Eels

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 25 feb 2010 18:59

StygMa schreef:The Postal Service
Op basis van 1 album? Of hebben ze tegenwoordig meer materiaal?

StygMa
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door StygMa » 25 feb 2010 19:33

Ze hebben inderdaad maar 1 album. De leadsinger zit ook in Death Cab For A Cutie een band die ik ook zeer kan waarderen maar die valt buiten mijn top5.

Sowieso is mijn top5 wel iets wat vaker aan verandering onderhevig is.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 26 feb 2010 13:44

Give Up is overigens wel een mooi album. :)

Ik "moet" me overigens nog gaan verdiepen in Death Cab for Cutie. Volgens mij ga ik dat wel waarderen.

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 01 mar 2010 15:18

1. Muse
2. Red Hot Chilli Peppers
3. Arctic Monkeys
4. Greenday
5. Tenacious D

Charlotte90
Bijrol
Bijrol

Bericht door Charlotte90 » 02 mar 2010 19:15

1. Porcupine Tree
Echt mijn all-time favourite, ik heb nog steeds niet alles van ze genoeg aandacht gegeven omdat ze met hun vele albums simpelweg een enorme verscheidenheid aan stijlen doorrazen, maar ik ben sinds ik ze heb leren kennen naar bijna elk Nederlands en Vlaams concert geweest en ze vervelen nooit!
2. Tool
Mijn eerste echte concert was van Tool en sindsdien ben ik verkocht. Machtige, ecstatische muziek met diepgaande boodschappen, vooral de laatste drie albums zet ik vaak op. Alleen wel jammer dat ze steeds zo lang doen over nieuw materiaal...
3. Pink Floyd
Veel van mijn favoriete bands hebben hun inspiratie gehaald uit onder andere Pink Floyd, en ook ik vind het echt een magistrale band. Veel Pink Floyd-fans zijn verdeeld tussen Dark Side of the Moon en The Wall, maar ik kan absoluut niet kiezen; het zijn allebei meesterwerken, net als Animals en A Saucerful of Secrets.
4. A Perfect Circle
De wat luchtigere kant van Maynard James Keenan, voorste man van Tool. Hele simpele riffjes die toch perfect samenwerken met de rest en moeiteloos prachtige sferen creëeren, die ook af en toe heel donker kunnen zijn.
5. Muse
Hun laatste album doet me niet zo veel, maar alles daarvoor vind ik echt geweldig. Brengt heel veel herinneringen van het begin van de middelbare school naar boven. Echt een van Groot-Brittannië's grootste bands!

Maar ook Jeff Buckley, John Mayer, Pure Reason Revolution (Londens elektro-rock bandje dat een tijdje in het voorprogramma van Porcupine Tree stond), Sigur Rós, Counting Crows, Acda & De Munnik, Oceansize, Pain of Salvation, Puscifer, Tori Amos, Textures en Wolfmother verdienen een vermelding :D

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 02 mar 2010 21:16

Charlotte90 schreef:Jeff Buckley, Porcupine Tree, Sigur Rós, Pain of Salvation, Wolfmother
Wow, wat een geweldige muzieksmaak! _O_ Je bent volgens mij de eerste die Pain of Salvation noemt, nog steeds de band die ik het meest beluisterd heb.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 02 mar 2010 22:15

1. Leonard Cohen mijn eerste concert ooit in 2008 waar officieel voor betaald was en met groot geld. Oh man, wat een legende. Vanaf klein Krielkipje aan ;) luisterde ik al naar Leonard Cohen dankzij mijn ouders. Ik zou Cohen niet uit mijn leven kunnen wegdenken. Het optrede in Ahoy was dan ook echt een unieke ervaring.
2.U2 ook al luister ik het niet echt meer en kon het laatste album mij niet pakken, so be it. U2 is voor mij altijd een geweldige ervaring geweest door mijn leven heen.
3.Coldplay Eigenlijk als heel de top 3 en top 5 ik luister het op dit moment niet. Maar het is een band die me altijd aan het hart is gegaan. Eentje die ik altijd nog live wil zien.
4.The National De enige Indie band in mijn lijstje. Eentje die een plek in mijn hartje heeft veroverd. Volgens mij last.fm heb ik alleen al 1 track Squalor Victoria al 570x gescrobbled. En ja ook de rest van de nummers vind ik geweldig haha.
5.John Mayer Een mooie afsluiter begon met luisteren in 2008 toen ik via mensen muziek gestuurd kreeg via msn. Samen met The National begon ik ermee. Wat een heerlijke muziek.

Charlotte90
Bijrol
Bijrol

Bericht door Charlotte90 » 03 mar 2010 15:54

ErikSchierboom schreef:
Charlotte90 schreef:Jeff Buckley, Porcupine Tree, Sigur Rós, Pain of Salvation, Wolfmother
Wow, wat een geweldige muzieksmaak! _O_ Je bent volgens mij de eerste die Pain of Salvation noemt, nog steeds de band die ik het meest beluisterd heb.
Ja geweldige band :D Een van de weinige overblijfselen uit m'n progmetal-periode :P

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 04 mar 2010 09:06

Charlotte90 schreef:Ja geweldige band :D Een van de weinige overblijfselen uit m'n progmetal-periode :P
Same here, en Symphony X is ook nog overgebleven bij mij.

sinnekloasenbeir
Bijrol
Bijrol

Bericht door sinnekloasenbeir » 09 mar 2010 19:31

1. Mr.Bungle
2. Primus
3. Killing Joke

henkm
Bijrol
Bijrol

Bericht door henkm » 21 apr 2010 18:49

1. Metallica
2. Golden Earring
3. Iron Maiden
4. Soulfly/Sepultura ( als het maar max cavalera is ;) )
5. RHCP

Enz Enz vooral jaren 80 rock vind ik mooi.
Maar dat zijn alleen de bands, normaal gesproken luister ik hardcore..

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 23 apr 2010 01:09

Hardcore als in electronische muziek of hardcore als in punk?

Anyway, wat vind je van de nieuwe band van Max Cavalera? Welkom op het forum trouwens :).

Plaats reactie