Jouw band top 5 allertijden

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Re: Jouw band top 5 allertijden

Bericht door Kanjer » 02 dec 2014 20:05

We zullen hier eens terug wat nieuw leven in blazen! :)

1. The Sheila Divine
2. Kyuss
3. Guido Belcanto
4. Godspeed You! Black Emperor
5. Fleetwood Mac

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 dec 2014 20:20

Groot gelijk!

1. Eagles (Beste nummer: Hotel California)
2. The Beatles (Beste nummer: Hey Jude)
3. Dire Straits (Beste nummer: Calling Elvis)
4. Pink Floyd (Beste nummer: Shine On You Crazy Diamond)
5. Queen (Beste nummer: The Show Must Go On)

The Script
Led Zeppelin
The Rolling Stones
Metallica
ABBA
Frankie Valli & The Four Seasons
The Protomen
Red Hot Chili Peppers
The Doobie Brothers

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 02 dec 2014 20:28

JamesBond schreef: 3. Dire Straits (Beste nummer: Calling Elvis)
Eindelijk eens iemand die ook 'Calling Elvis' het beste nummer van Dire Straits vindt!
En ook iemand die zowel Foo Fighters als Pearl Jam niet vermeldt als favoriete band... _O_

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 dec 2014 20:31

Haha, eigenlijk hebben de Dire Straits alleen maar goede nummers! Sultans Of Swing en Brothers In Arms zijn eveneens briljant! :)

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 02 dec 2014 20:48

Inderdaad! Al hoor ik nog liever Money for Nothing en Private Investigations dan Sultans of Swing. Maar Mark Knopfler is gewoon een baas! 8)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 dec 2014 20:53

Private Investigations, hoe kan ik die nou vergeten! Maar inderdaad, Mark Knopfler is geweldig! Sailing To Philadelphia is één van mijn favoriete nummers!

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 02 dec 2014 21:31

Dit is een lastige, zeg! Er staat eigenlijk maar een naam vast en de rest wisselt nog vaak. De namen waar ik het eerst aan denk, met Swans als mijn absolute favoriet.

-Swans
-My Bloody Valentine
-Converge
-Slowdive
-Warpaint

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 03 dec 2014 18:05

Een zeer opmerkelijke (positieve) top-5 moet ik bekennen. :T

Swans heb ik 2 (of 3) jaar geleden gezien op Rock Herk, een festival in België. Ik vond hun optreden toen zeer tegenvallend... Misschien omdat ik geen enkel nummer van hen kende, maar dat is voor mij geen vereiste om een optreden slecht te vinden. Achteraf raadde iemand van de organisatie van Rock Herk mij de cd 'The Seer' aan en wonderbaarlijk vond ik dit meteen goed bij een eerste luisterbeurt, en ja bij die ene luisterbeurt bleef het niet. :) Tot nu toe is dit de enige cd die ik heb / geluisterd van Swans. Heb je misschien, al dan niet persoonlijke favoriete songs/cd's die ik zeker van hen moet beluisteren?

My Bloody Valentine heb ik vorig jaar (zowel in België als in Nederland) dan weer 2x gezien omdat ik hier wel grote fan van ben. Zalig hoe Kevin Shields zijn voeten veegt aan de geluidsnormen (100 dB) want My Bloody Valentine moet gewoon keihard door de speakers knallen!

Slowdive kan je zowat in hetzelfde genre plaatsen als My Bloody Valentine. Heb hen dit jaar eindelijk voor het eerst gezien op Pukkelpop. Kippenvel dat ik had! Mijn persoonlijk favoriete nummer: '40 Days'.

Converge ken ik dan weer van mijn 'Hardcore-periode' toen ik een jaar of 15 was. Is dus al een kleine 10 jaar geleden. De platen 'Jane Doe' en 'You Fail Me' heb ik toen grijs gedraaid. Helaas heb ik hen nooit live aan het werk gezien. De platen die ze hierna gemaakt hebben, heb ik niet meer zo gevolgd. Is Converge nog steeds samen?

Warpaint vind ik dan ook weer één van de betere, hedendaags bands. Ik ken nog maar zeer weinig van de hedendaagse muziek want ik luister zelden naar de radio. Tijd om 'The Fool' nog eens op te gooien! :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re:

Bericht door Vleeshaak » 03 dec 2014 18:47

Vleeshaak schreef:Oeh, een lijstje, zoiets kan ik gewoon niet weerstaan.

1. Rammstein
2. Machine Head
3. Volbeat
4. Godsmack
5. King Diamond
Even mijn vorige lijstje erbij gehaald en ik moet toch het één en ander gaan wijzigen:

1. Machine Head
2. Lamb of God
3. Rammstein (Maak eens een nieuwe CD!)
4. System of a Down
5. Alice in Chains
6. Nirvana
7. Strapping Young Lad
8. King Diamond
9. Foo Fighters
10. Static X

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 03 dec 2014 18:52

Waarom niet, ik maak ook maar eens een lijstje:

1. Belle and Sebastian
2. The Stone Roses
3. Son Volt
4. Marillion
5. The Who

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 03 dec 2014 19:15

Kanjer schreef:Een zeer opmerkelijke (positieve) top-5 moet ik bekennen. :T
...
Bedankt!

The Seer vind ik wel een van de beste Swans-albums. Michael Gira noemde dat destijds een culminatie van alle Swans-muziek die hij ooit had gemaakt. En daar ben ik het wel mee eens. De vroege periode hoor ik terug in de harde stukken, maar ook de wat melodieuzer stukken die hun volledige intrede deden bij Children of God (en in mindere mate bij Holy Money) en herhaling is altijd al een belangrijk onderdeel van de muziek geweest.
Een favoriet album kiezen vind ik erg lastig, omdat ze zo verschillend zijn van elkaar. Maar het gaat denk ik tussen The Seer, Holy Money, Soundtracks for the Blind en het live album Swans are Dead. Al heb ik met Soundtracks for the Blind af en toe wel wat moeite: dat moest het laatste Swans-album worden, dus daarom kozen ze ervoor om (een deel) van het materiaal dat nog niet uitgebracht was te bundelen en daar een monsteralbum te maken van bijna twee uur. En dat merk je heel goed aan het album, het bevat de meest uiteenlopende soorten muziek, van een soort techno tot minutieus opgebouwde postrock. Een album met hele hoge pieken, maar ook een aantal diepe dalen wat mij betreft. Mijn favoriete nummers zijn op willekeurige volgorde: The Sound, Coward, God Damn the Sun, Blood Promise (de live-uitvoering van Swans are Dead) en Avatar.
Ik heb Swans zo'n twee maanden geleden live gezien in Paradiso en dat vond ik echt geweldig.

Echt gaaf dat je MBV live gezien hebt, ik ben jaloers! Hard klinkt inderdaad het beste. Heb je een favoriet album/ep?

Ik ben nogmaals jaloers. Dolblij was ik toen bekend werd dat ze weer zouden gaan optreden, maar toen kwam ik er dus achter dat hun optreden in Nederland midden in m'n repetitieweek zou zijn. :}

Mijn voorkeur voor Converge komt eigenlijk ook alleen maar door Jane Doe en You Fail Me, de andere albums heb ik nog nooit geluisterd. Dus misschien een beetje voorbarig om ze als favoriet te noemen, maar het zegt wel iets over hoe goed die twee albums zijn. Volgens mij zijn ze nog wel samen ja, ze hebben in ieder geval in 2012 nog een album uitgebracht. Dit herinnert me eraan dat ik ook nodig eens de rest van hun muziek moet luisteren.

Warpaint vind ik echt hele 'chille' muziek. Vooral hun Exquisite Corpse vind ik erg sterk. Kort daarachter zit the Fool en hun laatste vind ik iets minder. Het is leuk dat ze een andere kant op gaan en het luistert lekker weg, maar ik moet bekennen dat ik de meeste nummer niet van elkaar kan onderscheiden.

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 04 dec 2014 17:42

SeungRi1997 schreef:Echt gaaf dat je MBV live gezien hebt, ik ben jaloers! Hard klinkt inderdaad het beste. Heb je een favoriet album/ep?

Ik ben nogmaals jaloers. Dolblij was ik toen bekend werd dat ze weer zouden gaan optreden, maar toen kwam ik er dus achter dat hun optreden in Nederland midden in m'n repetitieweek zou zijn. :}
Ik heb hen vorig jaar in de Ancienne Belgique gezien in Brussel en een dag later in Eindhoven als ik mij niet vergis. Niet om u nog meer jaloers te maken, maar het was echt de moeite! :D Mijn favoriete EP is 'You Made Me Realise' en favoriete album 'Loveless'. Het zijn misschien inderdaad de 2 cliché-platen maar voor mij persoonlijk ook wel terecht de besten.

Ben je misschien ook fan van Sonic Youth en Dinosaur Jr.? Ik heb er zelf wat moeite mee dat ze niet in mijn top-5 stonden, maar moest nu eenmaal keuzes maken. :)

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 04 dec 2014 18:44

Kanjer schreef: Ik heb hen vorig jaar in de Ancienne Belgique gezien in Brussel en een dag later in Eindhoven als ik mij niet vergis. Niet om u nog meer jaloers te maken, maar het was echt de moeite!
Toch ben ik dat. :~ Loveless is ook mijn favoriet. Al is dat maar nipt boven Isn't Anything. Ik moet wel bekennen dat ik nog geen enkele ep heb geluisterd. :oops:

Sonic Youth niet in mn top 5 zetten vind ik ook vervelend, ik heb er nog even over getwijfeld. Ik ben voornamelijk bekend met hun albums tot en met Goo en van daarna ken ik Rather Ripped en de SYR-ep's. Van Dinosaur Jr. ken ik eerlijk gezegd niet zoveel, heb je aanraders?

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 04 dec 2014 19:02

SeungRi1997 schreef: Toch ben ik dat. :~ Loveless is ook mijn favoriet. Al is dat maar nipt boven Isn't Anything. Ik moet wel bekennen dat ik nog geen enkele ep heb geluisterd. :oops:

Sonic Youth niet in mn top 5 zetten vind ik ook vervelend, ik heb er nog even over getwijfeld. Ik ben voornamelijk bekend met hun albums tot en met Goo en van daarna ken ik Rather Ripped en de SYR-ep's. Van Dinosaur Jr. ken ik eerlijk gezegd niet zoveel, heb je aanraders?
Dan moet je dringend naar 'You Made Me Realise' luisteren want dat is trouwens ook mijn favoriete nummer. :wink:

Sonic Youth heb ik dan weer enkele jaren geleden op Pukkelpop gezien waar ze heel het album 'Daydream Nation' speelde. Dat moet het luidste optreden ooit geweest zijn in de Pukkelpop-geschiedenis. En het was dan nog eens één van mijn beste optredens die ik heb gezien. Ik weet nog dat ze hun optreden redelijk vals begonnen en uit de maat, totdat Thurston Moore iedereen aanmaande te stoppen en ze begonnen gewoon opnieuw, ditmaal wel correct. :D

Bijna alle albums van Dinosaur Jr. vind ik redelijk tot zeer goed. Maar als ik u mijn persoonlijke favoriet moet aanraden, is dat het album 'You're Living All over Me' met daarop mijn 2 favoriete nummers: 'Sludgefeast' en 'Little Fury Things'. Check ook vooral de live-versies op youtube van deze nummers, ik krijg er nu al kippenvel van. :wink: Heb hen momenteel al 4x aan het werk gezien in België. J Mascis is misschien niet de beste zanger, maar wel een beestige gitarist met een no-nonsense uitstraling. Denk daar nog eens een nog betere bassist bij onder de naam Lou Barlow en een hardcore-drummer genaamd Mike Johson en dan weet je dat dit goed zit! :T

Misschien een leuk weetje: Sonic Youth vindt Dinosaur Jr. de beste band ooit, maar de liefde is ook wederzijds. 8)

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 04 dec 2014 21:02

Daydream Nation live! Je maakt me nog jaloerser, zeg! Echt grappig dat ze gewoon weer opnieuw begonnen. :D

Bedankt voor de tips, ik zal ze zeker eens opzoeken.

Plaats reactie