The Beatles of The Rolling Stones?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Atesbocegi
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Atesbocegi » 20 aug 2004 15:13

De Rolling Stones natuurlijk!!

Alleen -painted black- doet't hem al!

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 20 aug 2004 19:52

Atesbocegi schreef:De Rolling Stones natuurlijk!!

Ben ik met je eens, er is geen 1 nummer van de Beatles blijft hangen bij mij. Misschien ken ik ze wel, maar weet ik dat zelf niet. :wink:

Rozo
Filmster
Filmster

Bericht door Rozo » 20 aug 2004 20:02

Beide zijn van ver voor mijn tijd, maar ik kies voor de Rolling Stones. Ik ben nog bijna naar het concert uit de Voodoo Lounge tour geweest. Favorieten zijn Paint It Black, Angie en Sympathy for the Devil.

Atesbocegi
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Atesbocegi » 20 aug 2004 21:03

Konami schreef:

Ben ik met je eens, er is geen 1 nummer van de Beatles blijft hangen bij mij. Misschien ken ik ze wel, maar weet ik dat zelf niet. :wink:
Er is wel altijd een Beatles-song blijven hangen bij mij, namelijk: Yellow Submarine. Ooohh wat een r*t-lied! De reden dat het is blijven hangen is dat we het op de middelbare school met muziek uit ons kop moesten kennen en op de keyboard moesten kunnen spelen. Het keybord gedeelte ben ik gelukkig al vergeten, maar de eerste paar regels van de song kan ik maar niet uit mn kop krijgen.. :(

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 aug 2004 22:42

Atesbocegi schreef:
Konami schreef:

Er is wel altijd een Beatles-song blijven hangen bij mij, namelijk: Yellow Submarine. Ooohh wat een r*t-lied! De reden dat het is blijven hangen is dat we het op de middelbare school met muziek uit ons kop moesten kennen en op de keyboard moesten kunnen spelen. Het keybord gedeelte ben ik gelukkig al vergeten, maar de eerste paar regels van de song kan ik maar niet uit mn kop krijgen.. :(
Klinkt herkenbaar, alleen was het bij ons nog veel erger: Obladi Oblada :r

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 aug 2004 23:25

WizardOfOss schreef: Klinkt herkenbaar, alleen was het bij ons nog veel erger: Obladi Oblada :r
Ik ben groot Beatles-fan, maar dat nummer... je moest het toch niet zingen hè?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 aug 2004 23:34

Colonel_Kurz schreef:
WizardOfOss schreef: Klinkt herkenbaar, alleen was het bij ons nog veel erger: Obladi Oblada :r
Het was bij Engels, we moesten de tekst in onze kop zien te stampen. En dat gaat helaas nog het beste op melodie :|

Atesbocegi
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Atesbocegi » 21 aug 2004 11:46

WizardOfOss schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Het was bij Engels, we moesten de tekst in onze kop zien te stampen. En dat gaat helaas nog het beste op melodie :|

Ik dacht dat ik het moeilijk had..:P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 21 aug 2004 11:51

Atesbocegi schreef:
WizardOfOss schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ik ben groot Beatles-fan, maar dat nummer... je moest het toch niet zingen hè?

Ik dacht dat ik het moeilijk had..:P
Ach, schooltijd is goed voor vele trauma's...

Tijdens het 4e jaar had tijdens onze wiskundeles de muziekleraar een uurtje pauze. Zijn lokaal zat net om de hoek, en zowel hij als onze wiskundeleraar hadden graag de ramen open staan. In dat uur kwam minimaal een keer of 5 The Logical Song van Supertramp voorbij, elke week weer...

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 26 okt 2004 13:11

niks mis met supertramp toch?

idd ik heb ook het trauma aan obladi Oblada overgehouden in muziekles, we moesten zelf een tekst schrijven hierop!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 26 okt 2004 20:00

Genesis schreef:niks mis met supertramp toch?

idd ik heb ook het trauma aan obladi Oblada overgehouden in muziekles, we moesten zelf een tekst schrijven hierop!
Op zich niets mis mee, maar niet 200 keer in een jaar...

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 27 okt 2004 12:44

het wordt dan maar om de 1,825 dagen gedraait valt toch wel mee? :D lol

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 17 mar 2005 12:37

FF een poging wagen deze topic nieuw leven in te blazen. Ik heb alle posts doorgelezen en de argumenten die iedereen voor zijn/haar favoriet gebruikt zijn in alle gevallen in mijn ogen meer dan terecht. Ikzelf kom uit '82 en ik kan dus zeggen dat ik ben opgegroeid met The Stones en The Beatles.

Iedere zomervakantie in de auto werd dezelfde strijd (op een lager niveau dan dit weliwaar) uitgevochten en in ons autootje kwamen de Fab4 meestal als winnaar uit de bus, omdat mijn vader onvoorwaardelijk fan van die gasten was. Hij kon the Stones ook waarderen (hij heeft het hele 'als-je-voor-de-één-bent,-ben-je-tegen-de-ander-verhaal' naar eigen zeggen nooit begrijpen) en is zelfs met zijn zoons naar het Malieveld geweest maar The Beatles waren toch meer zijn ding. Als ik hem vroeg waarom zei hij altijd maar één ding: "The Beatles zijn op het hoogtepunt gestopt". En niets is minder waar.

Ikzelf ben wat betreft mijn muzieksmaak de afgelopen tien jaar van Guns & Roses via Sepultura en the Prodigy over Faithless richting U2 gegaan en mijn muzieksmaak is nu (vind ik zelf) erg divers en breed. Ik kan alles waarderen (na Amadeus zelfs sommige klassieke muziek) behalve schlager, gabber en Frans Bauer-achtige TROS-muziek.

Momenteel draai ik vaker Rolling Stones dan The Beatles. Ik heb zelfs Forty Licks en vind het heerlijk om de goeie nummers voor te programeren en die nummers te luisteren. Op een dubbelCD met veertig van hun bekendste en beste nummers zijn er een stuk of twintig die ik erug lekker vind en de rest doet me niet zoveel. Van the Bealtes ken ik echter dankzij mijn vader veel meer muziek.

In mijn ogen waren the Beatles een klasse apart. Ieder album had een eigen specifieke sound, ze ontwikkelden zich iedere keer weer meer (of minder, ieder zijn eigen mening). De riedeltjes van the Stones zijn altijd hetzelfde gebleven. Saint of me van Bridges to Babylon had net zo goed uit dezelfde tijd kunnen komen als Brown Sugar en Jumping Jack Flash. The Beatles hebben tien jaar lang de muziekscene bepaald, wat zij deden: werd door de rest opgevolgd. the Beatles kunnen niet jouw ding zijn, godzijdank verschillen smaken nog steeds, maar je kan niet ontkennen dat The Beatles wat betreft de invloed die ze op de pop- & rockmuziek hadden en nu nog nog hebben, de grootste band ooit waren...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 17 mar 2005 12:49

Haro Broeva !

Beatles for ever !

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mar 2005 12:53

LuciusMalfoy schreef:The Beatles hebben tien jaar lang de muziekscene bepaald, wat zij deden: werd door de rest opgevolgd. the Beatles kunnen niet jouw ding zijn, godzijdank verschillen smaken nog steeds, maar je kan niet ontkennen dat The Beatles wat betreft de invloed die ze op de pop- & rockmuziek hadden en nu nog nog hebben, de grootste band ooit waren...
Dit is natuurlijk niet helemaal waar... Hun omslag in vooral het schrijven van hun teksten, mid jaren '60, is deels toe te schrijven aan de invloed van Bob Dylan, en vele anderen waren met andere zaken bezig dan The Beatles en kwamen met hun eigen innovaties. Desalniettemin waren The Beatles inderdaad zeer invloedrijk.

Ik zou overigens willen zeggen dat The Rolling Stones eigenlijk een heel ander soort muziek maakten, die op een iets andere traditie en muziek is gestoeld dan die van The Beatles, en dat ze op die manier niet per sé zijn beïnvloed zijn door The Beatles.

Plaats reactie