The Beatles of The Rolling Stones?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 17 mar 2005 12:58

Colonel_Kurz schreef:
LuciusMalfoy schreef:The Beatles hebben tien jaar lang de muziekscene bepaald, wat zij deden: werd door de rest opgevolgd. the Beatles kunnen niet jouw ding zijn, godzijdank verschillen smaken nog steeds, maar je kan niet ontkennen dat The Beatles wat betreft de invloed die ze op de pop- & rockmuziek hadden en nu nog nog hebben, de grootste band ooit waren...
Dit is natuurlijk niet helemaal waar... Hun omslag in vooral het schrijven van hun teksten, mid jaren '60, is deels toe te schrijven aan de invloed van Bob Dylan, en vele anderen waren met andere zaken bezig dan The Beatles en kwamen met hun eigen innovaties. Desalniettemin waren The Beatles inderdaad zeer invloedrijk.

Ik zou overigens willen zeggen dat The Rolling Stones eigenlijk een heel ander soort muziek maakten, die op een iets andere traditie en muziek is gestoeld dan die van The Beatles, en dat ze op die manier niet per sé zijn beïnvloed zijn door The Beatles.
Is ook zo idd, The Beatles hebben toegegeven dat als ze een voorbeeld moesten noemen met name Bob Dylan hen het meest heeft ge-inspireerd. Natuurlijk waren er bands die zich onafhankelijk van the Beatles ontwikkelden maar de sound waar de Fab4 iedere keer mee op de proppen kwamen werd wel gelijk als standaard genomen...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 mar 2005 13:04

DP
Laatst gewijzigd door ash_ op 17 mar 2005 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 17 mar 2005 13:05

LuciusMalfoy schreef:
Colonel_Kurz schreef:
LuciusMalfoy schreef:The Beatles hebben tien jaar lang de muziekscene bepaald, wat zij deden: werd door de rest opgevolgd. the Beatles kunnen niet jouw ding zijn, godzijdank verschillen smaken nog steeds, maar je kan niet ontkennen dat The Beatles wat betreft de invloed die ze op de pop- & rockmuziek hadden en nu nog nog hebben, de grootste band ooit waren...
Dit is natuurlijk niet helemaal waar... Hun omslag in vooral het schrijven van hun teksten, mid jaren '60, is deels toe te schrijven aan de invloed van Bob Dylan, en vele anderen waren met andere zaken bezig dan The Beatles en kwamen met hun eigen innovaties. Desalniettemin waren The Beatles inderdaad zeer invloedrijk.

Ik zou overigens willen zeggen dat The Rolling Stones eigenlijk een heel ander soort muziek maakten, die op een iets andere traditie en muziek is gestoeld dan die van The Beatles, en dat ze op die manier niet per sé zijn beïnvloed zijn door The Beatles.
Is ook zo idd, The Beatles hebben toegegeven dat als ze een voorbeeld moesten noemen met name Bob Dylan hen het meest heeft ge-inspireerd. Natuurlijk waren er bands die zich onafhankelijk van the Beatles ontwikkelden maar de sound waar de Fab4 iedere keer mee op de proppen kwamen werd wel gelijk als standaard genomen...
Laten we vooral het eerste optreden van The Beatles in de Ed Sullivan show niet vergeten: ze waren toen nog niet onder de invloed van Dylan maar inspireerden met dat ene optreden wel honderduizenden Amerikaanse tieners om hun eigen band op te richten.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 17 mar 2005 15:28

ash_ schreef:
LuciusMalfoy schreef:
Colonel_Kurz schreef:Dit is natuurlijk niet helemaal waar... Hun omslag in vooral het schrijven van hun teksten, mid jaren '60, is deels toe te schrijven aan de invloed van Bob Dylan, en vele anderen waren met andere zaken bezig dan The Beatles en kwamen met hun eigen innovaties. Desalniettemin waren The Beatles inderdaad zeer invloedrijk.

Laten we vooral het eerste optreden van The Beatles in de Ed Sullivan show niet vergeten: ze waren toen nog niet onder de invloed van Dylan maar inspireerden met dat ene optreden wel honderduizenden Amerikaanse tieners om hun eigen band op te richten.
Overigens zijn de Beatles niet alleen door Bob Dylan geinspireerd, maar is Bob Dylan ook door de Beatles geinspireerd om meer het rock n roll pad op te gaan. Dit is het eerst te horen op Bringing it all back home.
Ook de Rolling stones zijn beinvloed door Bob Dylan. Dit is het duidelijkst te horen op Beggar's Banquet, een album voornamelijk gevuld met akoestische songs. Nummers als Sympathy for the devil en Jig-saw puzzle zijn qua tekst erg Dylanachtig.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 17 mar 2005 18:42

AngelEyes schreef: Overigens zijn de Beatles niet alleen door Bob Dylan geinspireerd, maar is Bob Dylan ook door de Beatles geinspireerd om meer het rock n roll pad op te gaan. Dit is het eerst te horen op Bringing it all back home.
Ook de Rolling stones zijn beinvloed door Bob Dylan. Dit is het duidelijkst te horen op Beggar's Banquet, een album voornamelijk gevuld met akoestische songs. Nummers als Sympathy for the devil en Jig-saw puzzle zijn qua tekst erg Dylanachtig.
Het blijkt dus wel dat muzikanten elkaar inspireren, door de ander ge-inspireerd worden en dat uiteindelijk nog maar moeilijk te zeggen is wie de grootste invloed op wie heeft gehad. Maar dat the Beatles in hun tijd wat grootsheid betreft van een andere orde waren is voor mij nog wel het duidelijkst in de clipe van All you need is love . Iedereen die toendertijd wat betekende in de Britse muziekscene zit op de grond om drie barkrukken en een drumstel heen waar de Fab4 het nummer speelt. Klappend en de refreinen meezingend zitten ze er echt allemaal (wie ik me nu nog alleen goed voor de geest kan halen is Mick Jagger met een bloem in zijn haar). Aan de sokkel van de levende legendes zeg maar, treffender kon het niet in beeld worden gebracht (al zullen er mensen zijn die het te ver vinden gaan).

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 17 mar 2005 20:13

Ik vind zelf de Rolling Stones de betere. Maar het is al eerder aangestipt: het is wel een heel wisselvallige band. Je hebt het Banquet/Bleed/Fingers/Exile kwartet dat heel goed is, maar daarbuiten kan ik eigenlijk alleen wat losse hits (Paint it black, Angie, Get off of my cloud) ontdekken die goed zijn. Voor hun eeuwigheidswaarde was het beter geweest als ze na Exile on mainstreet gestopt waren, nu hebben ze nog jaren middelmaat uitgebracht waardoor de legende aardig afbrokkelt.

De Beatles kan ik helemaal niet warm van worden. Ik heb zelf Sgt. Pepper en Revolver op LP, maar ik vind het allemaal nogal gedateerd klinken. Er staan wel aardige dingen op, maar ik vind het een beetje lulletje rozenwater muziek.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 19 mar 2005 09:25

AngelEyes schreef:De Beatles kan ik helemaal niet warm van worden. Ik heb zelf Sgt. Pepper en Revolver op LP, maar ik vind het allemaal nogal gedateerd klinken. Er staan wel aardige dingen op, maar ik vind het een beetje lulletje rozenwater muziek.
Nou, als die twee albums jou niets doen zijn the Beatles waarschijnlijk jouw ding inderdaad niet, naar mijn bescheiden mening de twee beste albums van mannen uit Liverpool.

_O_ For no one _O_

Jehl
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Jehl » 02 apr 2005 18:03

teh beatles zeker wel.

The-Hunter
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door The-Hunter » 18 okt 2005 23:40

:8 The Rolling Stones :8 natuurlijk _O_ _O_ _O_

Childhood living is easy to do
The things you wanted I bought them for you
Graceless lady you know who I am
You know I can't let you slide through my hands

Wild horses couldn't drag me away
Wild, wild horses couldn't drag me away

I watched you suffer a dull aching pain
Now you've decided to show me the same
No sweeping exit or offstage lines
Could make me feel bitter or treat you unkind
Wild, wild horses couldn't drag me away
I know I've dreamed you a sin and a lie
I have my freedom but I don't have much time
Faith has been broken tears must be cried
Let's do some living after we die

Wild, wild horses we'll ride them some day
Wild, wild horses we'll ride them some day

:T Wild Horses :T

The-Hunter
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door The-Hunter » 18 okt 2005 23:40

2 keer is wat overdreven :P

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 19 okt 2005 16:11

quote john lennon..

before elvis there was nothing...

if there was no elvis there would be no beatles...

de teksten van sommige beatles songs zijn zeer goed..maar het geluid wat ze hadden vond ik te blikkerig een beetje portiek geluid..en ze waren me veel te soft....maar dat neemt niet weg dat ze top waren

de stones vind ik wat leuker..beetje meer rock en wat ruiger

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 19 okt 2005 16:58

kingcreole schreef:quote john lennon..

Leuk dat je Elvis propaganda maakt, maar het gaat hier om The Beatles vs. The Rolling Stones :wink: .

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 19 okt 2005 17:04

oT schreef:

Leuk dat je Elvis propaganda maakt, maar het gaat hier om The Beatles vs. The Rolling Stones :wink: .
en verder heb ik niks geschreven ??? :O

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 19 okt 2005 17:09

kingcreole schreef:
oT schreef:

en verder heb ik niks geschreven ??? :O
Ben je moe?

Yakavetta
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Yakavetta » 19 okt 2005 19:41

Stones

Plaats reactie