The Beatles of The Rolling Stones?

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 19 okt 2005 21:58

kingcreole schreef:
oT schreef:
kingcreole schreef:quote john lennon..

before elvis there was nothing...

if there was no elvis there would be no beatles...
Leuk dat je Elvis propaganda maakt, maar het gaat hier om The Beatles vs. The Rolling Stones :wink: .
en verder heb ik niks geschreven ??? :O
Het gaat mij niet om wat je 'verder' schrijft, het gaat er om dat je onnodige informatie geeft. Iedereen ziet aan jouw avatar dat je een vurige Elvis fan bent, je hoeft dat verder niet duidelijk te maken op topics waar het onnodig is, snap je? Voel je ook niet gelijk aangevallen, wil je over Elvis praten, maak een nieuwe Elvis topic aan..

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 19 okt 2005 23:06

Beatles; muziek van het verstand
Stones; muziek van het gevoel.
Anders dan mijn avatar doet vermoeden (een typische Beatles epigoon) gaat mijn voorkeur uit naar de Stones

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 19 okt 2005 23:59

oT schreef:Het gaat mij niet om wat je 'verder' schrijft, het gaat er om dat je onnodige informatie geeft. Iedereen ziet aan jouw avatar dat je een vurige Elvis fan bent, je hoeft dat verder niet duidelijk te maken op topics waar het onnodig is, snap je? Voel je ook niet gelijk aangevallen, wil je over Elvis praten, maak een nieuwe Elvis topic aan..
kingcreole blijft in ieder geval on topic en dat kunnen we van jou niet zeggen met je vermanende berichtjes oT

on topic:
The Beatles.
Hoewel ze in het begin wel erg belachelijk symplistische teksten schreven is dat later stuken verbetert Hun mooiste nummers heben ze gemaakt nadat McCartney bij een auto-ongeluk was omgekomen.

Rolling Stones hebben natuurlijk ook mooie nummers gemaakt (heel lang geleden) maar die muziek is over het algemeen wat lomper

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 okt 2005 00:18

Rooster schreef:Hun mooiste nummers heben ze gemaakt nadat McCartney bij een auto-ongeluk was omgekomen.
:D

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 20 okt 2005 10:27

Rooster schreef:kingcreole blijft in ieder geval on topic en dat kunnen we van jou niet zeggen met je vermanende berichtjes oT
Vermanende berichtjes :D

..licht dat eens toe

en wil je mij on-topic?

The Beatles is op een paar mooie nummers na niet echt mijn ding, ik vind ze een beetje soft. De wat ruigere Rolling Stones spreekt mij meer aan.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 21 okt 2005 12:17

Ik vind de beatles een stuk veelzijdiger en uitzonderlijker. Kijk bijvoorbeeld eens naar het nummer 'Strawberry Fields Forever' dat is door het constante geexperimenteer echt een muzikaal hoogstandje. Over het algemeen combineren ze catchie-lyrics met een niet al te ingewikkelde boodschap en muzikale ondertoon, perfect. De beatles hebben luchtige liedjes genoeg, maar gaan het serieuzere werk ook niet uit de weg. Ook goed is dat ze ondanks de enorme media-hype rondom de band zich niet al te gek zijn gaan gedragen.

juggalo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door juggalo » 21 okt 2005 12:40

Simpel: The Beatles

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 22 okt 2005 14:38

Colonel_Kurz schreef:
Rooster schreef:Hun mooiste nummers heben ze gemaakt nadat McCartney bij een auto-ongeluk was omgekomen.
:D
Iedereen weet dat in 1966 John Lennon, na een fikse ruzie met Paul McCartney, heeft liggen klooien met de remmen van diens witte Aston Martin.
Paul is toen daarop uit de bocht gevlogen en omgekomen in het brandende autowrak. Het is ook bekend dat de moordenaar van John Lennon een vurig Paul McCartney-fan van het eerste uur is.

Nooms
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nooms » 06 jan 2006 00:06

The Rolling Stones natuurlijk, vind de Beatles echt niets :o

Nooms
Bijrol
Bijrol

Bericht door Nooms » 06 jan 2006 00:09

kingcreole schreef:quote john lennon..

before elvis there was nothing...

if there was no elvis there would be no beatles...

de teksten van sommige beatles songs zijn zeer goed..maar het geluid wat ze hadden vond ik te blikkerig een beetje portiek geluid..en ze waren me veel te soft....maar dat neemt niet weg dat ze top waren

de stones vind ik wat leuker..beetje meer rock en wat ruiger
Ik ben het trouwens wel met Kingcreole eens :D

Stones zijn inderdaad ruiger en de Beatles naar mijn mening te soft :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 jan 2006 00:27

Nooms schreef:de Beatles naar mijn mening te soft :)
Ze zijn anders wel ruiger geweest dan The King post ´58. :)

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 06 jan 2006 14:24

Colonel_Kurz schreef:
he Kurz waar haal jij je info vandaan Prive of Weekend...tss kom eens op kerel je weet zo te lezen niet veel van muziek

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 jan 2006 14:33

kingcreole schreef:
Colonel_Kurz schreef:
he Kurz waar haal jij je info vandaan Prive of Weekend...tss kom eens op kerel je weet zo te lezen niet veel van muziek
Nadat Elvis in het leger was gegaan, was hij toch een stuk minder ruig dan daarvoor. En zeker naarmate de jaren '60 vorderden, verloor hij toch steeds meer zijn 'edge' (niet dat die muziek niet leuk is, maar daar hebben we het niet over), en een nummer als 'Back In The USSR' is dan toch wel net even iets ruiger dan Elvis in zijn latere jaren. Overigens zeg ik daarmee niet dat ik, over hun gehele carrière's gezien, The Beatles beter vind dan Elvis. Da's weer een andere discussie. :wink:

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 06 jan 2006 16:14

Colonel_Kurz schreef:
kingcreole schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ze zijn anders wel ruiger geweest dan The King post ´58. :)
Nadat Elvis in het leger was gegaan, was hij toch een stuk minder ruig dan daarvoor. En zeker naarmate de jaren '60 vorderden, verloor hij toch steeds meer zijn 'edge' (niet dat die muziek niet leuk is, maar daar hebben we het niet over), en een nummer als 'Back In The USSR' is dan toch wel net even iets ruiger dan Elvis in zijn latere jaren. Overigens zeg ik daarmee niet dat ik, over hun gehele carrière's gezien, The Beatles beter vind dan Elvis. Da's weer een andere discussie. :wink:
nou ja..je hebt het over dat The Beatles ruiger zijn geweest...en daar klopt dus helemaal niks van. Maar het feit is wel dat in de jaren '60 The Beatles meer in waren dan Elvis...untill 1968.

Wist je wel dat Elvismuziek verboden was....Elvis werd overal door de politie gefilmd omdat hij teveel sex op het podium bracht..wat dus in die tijd in de V.S niet kon..Elvis was de eerste en de enigste waar een censuur op lag...dat zijn plaatverkopp in de jaren '50 werden geboycot omdat hij een slechte invloed had op de jeugd en teveel met gekleurde mensen omging.

kortom The Beatles bewandelden een pad wat allang was gelegd.

p.s Quote John Lennon.

Before Elvis there was nothing
whithout Elvis there would be no Beatles

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 07 jan 2006 00:47

kingcreole schreef:p.s Quote John Lennon.

Before Elvis there was nothing
whithout Elvis there would be no Beatles
Without Elvis there would still be a John Lennon
(alleen zou waarschijnlijk niemand hem gekend hebben)

:wink:

Plaats reactie