Beste mannelijke performer

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jun 2005 13:01

ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ik vermoed in ieder geval dat ik een van de weinige forumleden ben die jouw onderschrift begrijpt. :)
Hier nog één :B:
Wij zijn overigens denk ik de enigen hier die bij een bepaald concert (op een bepaalde DVD/CD) van een bepaalde artiest op een bepaald moment de zin 'Elvis is alive' zullen meebrullen. :) (of doe jij dat nooit, bij dat nummer?)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 jun 2005 13:44

Colonel_Kurz schreef:
ash_ schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ik vermoed in ieder geval dat ik een van de weinige forumleden ben die jouw onderschrift begrijpt. :)
Hier nog één :B:
Wij zijn overigens denk ik de enigen hier die bij een bepaald concert (op een bepaalde DVD/CD) van een bepaalde artiest op een bepaald moment de zin 'Elvis is alive' zullen meebrullen. :) (of doe jij dat nooit, bij dat nummer?)
Ik brul z'n hele monoloog mee ;) Overigens wel apart dat hij eerst 'Elvis is alive' brult en vervolgens een Curtis Mayfield nummer begint te zingen (of heeft Elvis dat gecoverd?).

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 14:04

Colonel_Kurz schreef:Overigens vind ik verkoopcijfers persoonlijk niet echt een goede indicatie van kwaliteit...
en als je vanaf 1997 jaar in jaar uit wereldwijd overal waar het komt uitverkochte stadions hebben....ja ik heb het over..elvis the concert..

er lopen daar fans van 60 maar ook van 16

de complete band van toen speelt live en elvis op een mega scherm...

dat zegt toch genoeg over iemand die al bijna 28 jaar dood is nu ..en het zegt genoeg over het aanbod van nu...

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 05 jun 2005 14:11

kingcreole schreef:...
dat zegt toch genoeg over iemand die al bijna 28 jaar dood is nu ..en het zegt genoeg over het aanbod van nu...
Het zegt meer over effectieve marketing dan over het produkt zelf. Het "merk" Elvis doet het blijkbaar nog erg goed.

Als Britney Spears in de Arena optreedt dan zit het stadion ook vol en toch zegt de kaartverkoop geen ene mallemoer over de kwaliteit.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 14:21

Bukowski schreef:
kingcreole schreef:...
Het zegt meer over effectieve marketing dan over het produkt zelf. Het "merk" Elvis doet het blijkbaar nog erg goed.

Als Britney Spears in de Arena optreedt dan zit het stadion ook vol en toch zegt de kaartverkoop geen ene mallemoer over de kwaliteit.
nou ja moet je toch zeggen dat als er iemand anders de nummers zingt het dan niet mooi is want de mensen komen toch om de stem van elvis in combinatie met een live band te horen...en geloof me ik ben nu 4 keer geweest het is een en al power wat er op je losgelaten word....ik heb het kunnen vergelijken met U2 die heb ik in arnhem gezien...en U2 is toch een top band word gezegd.....nou eerlijk is eerlijk ik vond er niet veel aan..de muziek was geweldig maar en zang totaal niet .....en dat had ik met een elvis concert wel..daar is alles klasse

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jun 2005 14:42

Maar zoals Bukowski al zegt en jij nu eigenlijk ook, het feit dat concerten worden uitverkocht betekent niet automatisch dat er sprake is van kwaliteitsmuziek...

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 05 jun 2005 14:43

kingcreole schreef:nou ja moet je toch zeggen dat als er iemand anders de nummers zingt het dan niet mooi is want de mensen komen toch om de stem van elvis in combinatie met een live band te horen...en geloof me ik ben nu 4 keer geweest het is een en al power wat er op je losgelaten word....ik heb het kunnen vergelijken met U2 die heb ik in arnhem gezien...en U2 is toch een top band word gezegd.....nou eerlijk is eerlijk ik vond er niet veel aan..de muziek was geweldig maar en zang totaal niet .....en dat had ik met een elvis concert wel..daar is alles klasse
Ik hoop dat je door hebt dat over smaak gaat en die verschillen nu eenmaal. Ik ben zelf een Prince-liefhebber - vooral life vind ik hem geweldig - maar als de beste man een concert zou geven waarbij alleen zijn band aanwezig is en hij slechts op een scherm te zien valt dan geef ik mijn portie liever aan fikkie.

Maar ja, als je een Elvis fan bent dan heb je niet zoveel keus. Je zult dan moeten leven met het feit dat Elvis slechts een projectie is die niet meer in staat is in te spelen op signalen uit het publiek. En laat ik die interactie tussen publiek en artiest nu net de meerwaarde van een concert vinden.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jun 2005 14:44

Bukowski, ik raad je af ooit een concert van Bob Dylan te bezoeken, als dat de enige reden voor jou is om naar een concert te gaan.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 14:49

Bukowski schreef:
kingcreole schreef:nou ja moet je toch zeggen dat als er iemand anders de nummers zingt het dan niet mooi is want de mensen komen toch om de stem van elvis in combinatie met een live band te horen...en geloof me ik ben nu 4 keer geweest het is een en al power wat er op je losgelaten word....ik heb het kunnen vergelijken met U2 die heb ik in arnhem gezien...en U2 is toch een top band word gezegd.....nou eerlijk is eerlijk ik vond er niet veel aan..de muziek was geweldig maar en zang totaal niet .....en dat had ik met een elvis concert wel..daar is alles klasse
Ik hoop dat je door hebt dat over smaak gaat en die verschillen nu eenmaal. Ik ben zelf een Prince-liefhebber - vooral life vind ik hem geweldig - maar als de beste man een concert zou geven waarbij alleen zijn band aanwezig is en hij slechts op een scherm te zien valt dan geef ik mijn portie liever aan fikkie.

Maar ja, als je een Elvis fan bent dan heb je niet zoveel keus. Je zult dan moeten leven met het feit dat Elvis slechts een projectie is die niet meer in staat is in te spelen op signalen uit het publiek. En laat ik die interactie tussen publiek en artiest nu net de meerwaarde van een concert vinden.
ik ben 23 dus heb elvis nooit live mogen aanschouwen ..en voor fans zoals ik is dit het dichstbij dat je kan komen...maar geloof me het is echt zo mooi..en dat zeg ik niet als fan..zelfs me moeder was helemaal hotel de botel hihi..nou en als er iemand geen fan is zij dat wel...maar het is gewoon zo mooi om die band (allemaal 60+) nog zo te zien rocken..en 8000 man mee te horen zingen met nummers zoals suspicious minds..

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 05 jun 2005 14:55

Colonel_Kurz schreef:Bukowski, ik raad je af ooit een concert van Bob Dylan te bezoeken, als dat de enige reden voor jou is om naar een concert te gaan.
Haha... Ik verwacht of instrumentale virtuositeit op een concert of simpelweg een wervelende show - en als het even kan allebei natuurlijk.

Trouwens vind ik Dylan best oke maar een concert zie ik inderdaad niet zitten. :Z :wink:

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 14:59

Bukowski schreef:
Colonel_Kurz schreef:Bukowski, ik raad je af ooit een concert van Bob Dylan te bezoeken, als dat de enige reden voor jou is om naar een concert te gaan.
Haha... Ik verwacht of instrumentale virtuositeit op een concert of simpelweg een wervelende show - en als het even kan allebei natuurlijk.

Trouwens vind ik Dylan best oke maar een concert zie ik inderdaad niet zitten. :Z :wink:
dylan schrijft mooie teksten.....vind ze echt goed

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jun 2005 15:21

Ik was deze bijna vergeten, is nog niet langsgeweest dacht ik zo. De beste gitarist dat we ooit hebben gehad:

Afbeelding
Jimi Hendrix

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 15:22

oT schreef:Ik was deze bijna vergeten, is nog niet langsgeweest dacht ik zo. De beste gitarist dat we ooit hebben gehad:

Afbeelding
Jimi Hendrix
persoonlijk vind ik ..Stevie Ray Vaughn beter....maar ja dat is weer een mening he...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 05 jun 2005 15:36

kingcreole schreef:
oT schreef:Ik was deze bijna vergeten, is nog niet langsgeweest dacht ik zo. De beste gitarist dat we ooit hebben gehad:

Afbeelding
Jimi Hendrix
persoonlijk vind ik ..Stevie Ray Vaughn beter....maar ja dat is weer een mening he...
Kwestie van smaak als het erom gaat wie 'beter' is, wat buiten kijf staat is dat Jimi de hele manier van gitaarspelen overhoop heeft gegooid en dat 'sinds hem' anders tegen de edele kunst van het gitaarspel wordt aangekeken.

Ik ben ook geen specifieke fan van de man maar zijn bijdrage aan de (gitaar)muziek is zoveel groter geweest dan welke gitarist dan ook. Die man speelde alles, op iedere denkbare manier zonder ooit één les gevolgd te hebben. Een geniale autodidact die maar eens in de zoveel eeuwen opstaat om het segment van de wereld waarin hij zich begeeft voor eens en altijd te veranderen.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 15:38

LuciusMalfoy schreef:
kingcreole schreef:

Afbeelding
Jimi Hendrix
Kwestie van smaak als het erom gaat wie 'beter' is, wat buiten kijf staat is dat Jimi de hele manier van gitaarspelen overhoop heeft gegooid en dat 'sinds hem' anders tegen de edele kunst van het gitaarspel wordt aangekeken.

Ik ben ook geen specifieke fan van de man maar zijn bijdrage aan de (gitaar)muziek is zoveel groter geweest dan welke gitarist dan ook. Die man speelde alles, op iedere denkbare manier zonder ooit één les gevolgd te hebben. Een geniale autodidact die maar eens in de zoveel eeuwen opstaat om het segment van de wereld waarin hij zich begeeft voor eens en altijd te veranderen.
ja daarin moet ik je gelijk geven..hij heeft de bal aan het rollen gebracht

Plaats reactie