Beste mannelijke performer

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Plaats reactie
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jun 2005 15:39

kingcreole schreef:
oT schreef:Ik was deze bijna vergeten, is nog niet langsgeweest dacht ik zo. De beste gitarist dat we ooit hebben gehad:

Afbeelding
Jimi Hendrix
persoonlijk vind ik ..Stevie Ray Vaughn beter....maar ja dat is weer een mening he...
Kan jouw mening zijn gevormd door jouw smaak, dat meer de kant van country muziek opgaat? Ik bedoel, dat is Elvis toch ook wel een beetje en Stevie Ray Vaughn's muziek kunnen we ook wel in de categorie country blues plaatsen. Als dat het geval is oordeel jij misschien vanuit een subjectieve perspectief. Het kan inderdaad zijn dat je Stevie Ray Vaughn's muziek beter vindt, maar ik heb het nadrukkelijk over de beste gitarist, wat dat betreft is Jimi naar mijn mening nog steeds niet overtroffen door een ander. Luister alleen al naar zijn overheerlijke gitaarriffs waar ik gewoon geen woorden voor heb, dat heb ik nog nooit een ander na zien doen, not even close..

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jun 2005 15:39

Bukowski schreef:
Colonel_Kurz schreef:Bukowski, ik raad je af ooit een concert van Bob Dylan te bezoeken, als dat de enige reden voor jou is om naar een concert te gaan.
Haha... Ik verwacht of instrumentale virtuositeit op een concert of simpelweg een wervelende show - en als het even kan allebei natuurlijk.

Trouwens vind ik Dylan best oke maar een concert zie ik inderdaad niet zitten. :Z :wink:
Ach, ik heb anderhalf jaar geleden genoten van de muziek die hij speelde, maar contact met het publiek, ho maar.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 15:40

oT schreef:
kingcreole schreef:
oT schreef:Ik was deze bijna vergeten, is nog niet langsgeweest dacht ik zo. De beste gitarist dat we ooit hebben gehad:

Afbeelding
Jimi Hendrix
persoonlijk vind ik ..Stevie Ray Vaughn beter....maar ja dat is weer een mening he...
Kan jouw mening zijn gevormd door jouw smaak, dat meer de kant van country muziek opgaat? Ik bedoel, dat is Elvis toch ook wel een beetje en Stevie Ray Vaughn's muziek kunnen we ook wel in de categorie country blues plaatsen. Als dat het geval is oordeel jij misschien vanuit een subjectieve perspectief. Het kan inderdaad zijn dat je Stevie Ray Vaughn's muziek beter vindt, maar ik heb het nadrukkelijk over de beste gitarist, wat dat betreft is Jimi naar mijn mening nog steeds niet overtroffen door een ander. Luister alleen al naar zijn overheerlijke gitaarriffs waar ik gewoon geen woorden voor heb, dat heb ik nog nooit een ander na zien doen, not even close..
heb je SR versie van little wing en voodoo child wel eens gehoord...ik heb ze van beide live en ik vind die van SR veel beter

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jun 2005 15:47

kingcreole schreef:
oT schreef:
kingcreole schreef: persoonlijk vind ik ..Stevie Ray Vaughn beter....maar ja dat is weer een mening he...
heb je SR versie van little wing en voodoo child wel eens gehoord...ik heb ze van beide live en ik vind die van SR veel beter
Voodoo Child niet, maar Little Wing wel. Ik moet wel zeggen, SR komt inderdaad wel close maar beter vind ik het niet. Maar dat is niet helemaal wat ik bedoel, luister eens naar All Along The Watchtower van Hendrix en luister eens goed vanaf minuut 1:43
Luister ook maar naar het liedje Come On (Let The Good Times Roll) :wink:

Ik wil je absoluut niet overtuigen om Hendrix beter te gaan vinden, want dat lukt me toch niet.. Maar misschien verandert je mening wel over hem als je meer naar zijn solo's zoekt in zijn liedjes..

(ik ken ook niet echt veel van SR btw, ik heb me vaak voorgenomen om dat te doen, maar zijn muziek is niet echt mijn ding.. Maar binnenkort zet ik de stap om toch het een en het ander van hem te luisteren, dat komt echt goed :wink: )

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 15:51

oT schreef:
kingcreole schreef:
oT schreef: Kan jouw mening zijn gevormd door jouw smaak, dat meer de kant van country muziek opgaat? Ik bedoel, dat is Elvis toch ook wel een beetje en Stevie Ray Vaughn's muziek kunnen we ook wel in de categorie country blues plaatsen. Als dat het geval is oordeel jij misschien vanuit een subjectieve perspectief. Het kan inderdaad zijn dat je Stevie Ray Vaughn's muziek beter vindt, maar ik heb het nadrukkelijk over de beste gitarist, wat dat betreft is Jimi naar mijn mening nog steeds niet overtroffen door een ander. Luister alleen al naar zijn overheerlijke gitaarriffs waar ik gewoon geen woorden voor heb, dat heb ik nog nooit een ander na zien doen, not even close..
Voodoo Child niet, maar Little Wing wel. Ik moet wel zeggen, SR komt inderdaad wel close maar beter vind ik het niet. Maar dat is niet helemaal wat ik bedoel, luister eens naar All Along The Watchtower van Hendrix en luister eens goed vanaf minuut 1:43
Luister ook maar naar het liedje Come On (Let The Good Times Roll) :wink:

Ik wil je absoluut niet overtuigen om Hendrix beter te gaan vinden, want dat lukt me toch niet.. Maar misschien verandert je mening wel over hem als je meer naar zijn solo's zoekt in zijn liedjes..

(ik ken ook niet echt veel van SR btw, ik heb me vaak voorgenomen om dat te doen, maar zijn muziek is niet echt mijn ding.. Maar binnenkort zet ik de stap om toch het een en het ander van hem te luisteren, dat komt echt goed :wink: )
al along the watchtower is echt een geweldige plaat....het is echt een schande dat ze dat soort muziek niet uitzenden op de radio....of eens een keer op bijv. TMF/MTV/The BOX....je moet dat soort muziek zo hard mogelijk draaien...ja ben ik echt met je eens..SUPER gewoon

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 15:56

ook iemand bekend met de drummer Cozy Powell ?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jun 2005 15:57

kingcreole schreef:al along the watchtower is echt een geweldige plaat....het is echt een schande dat ze dat soort muziek niet uitzenden op de radio....of eens een keer op bijv. TMF/MTV/The BOX....je moet dat soort muziek zo hard mogelijk draaien...ja ben ik echt met je eens..SUPER gewoon
Ja, ik vind het ook heel stom. The Box heeft 1x in de week on the roxx ofzo, maar over het algemeen zijn het kutnummers om het maar zo te noemen. Zelfs in de Rock top 1000 (of was het 100) kwam Hendrix op MTV niet voor. Wat dat betreft heb je absoluut gelijk.. Maar TMF/(M)TV/THE BOX zijn sowieso waardeloze 'muziek'televisiestations

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 05 jun 2005 16:00

oT schreef:
kingcreole schreef:al along the watchtower is echt een geweldige plaat....het is echt een schande dat ze dat soort muziek niet uitzenden op de radio....of eens een keer op bijv. TMF/MTV/The BOX....je moet dat soort muziek zo hard mogelijk draaien...ja ben ik echt met je eens..SUPER gewoon
Ja, ik vind het ook heel stom. The Box heeft 1x in de week on the roxx ofzo, maar over het algemeen zijn het kutnummers om het maar zo te noemen. Zelfs in de Rock top 1000 (of was het 100) kwam Hendrix op MTV niet voor. Wat dat betreft heb je absoluut gelijk.. Maar TMF/(M)TV/THE BOX zijn sowieso waardeloze 'muziek'televisiestations
ja echt wel...ze mogen ze ervan mij direct af gooien

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 05 jun 2005 16:11

kingcreole schreef:
LuciusMalfoy schreef:Kwestie van smaak als het erom gaat wie 'beter' is, wat buiten kijf staat is dat Jimi de hele manier van gitaarspelen overhoop heeft gegooid en dat 'sinds hem' anders tegen de edele kunst van het gitaarspel wordt aangekeken.

Ik ben ook geen specifieke fan van de man maar zijn bijdrage aan de (gitaar)muziek is zoveel groter geweest dan welke gitarist dan ook. Die man speelde alles, op iedere denkbare manier zonder ooit één les gevolgd te hebben. Een geniale autodidact die maar eens in de zoveel eeuwen opstaat om het segment van de wereld waarin hij zich begeeft voor eens en altijd te veranderen.
ja daarin moet ik je gelijk geven..hij heeft de bal aan het rollen gebracht
Gelukkig, ik kan weer slapen vannacht... 8)

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 06 jun 2005 20:30

oT schreef:
Even voor de genuanceerde noot: Crosstown Traffic is altijd vaste gast in de MTV top 100 van dittem en dattem. Mooie clip is dat altijd.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 06 jun 2005 23:26

AngelEyes schreef:
oT schreef:
Even voor de genuanceerde noot: Crosstown Traffic is altijd vaste gast in de MTV top 100 van dittem en dattem. Mooie clip is dat altijd.
Bah! Dat is mij dan weer niet opgevallen :x ..nouja Jimi rocks 8)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 28 jun 2005 07:11

_O_ _O_ B.B. King _O_ _O_

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jun 2005 10:53

WizardOfOss schreef:_O_ _O_ B.B. King _O_ _O_
Jij was toch niet gister ook in Ahoy?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 28 jun 2005 23:07

Colonel_Kurz schreef:
Jep, jij ook begrijp ik hieruit?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jun 2005 23:19

WizardOfOss schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Jep, jij ook begrijp ik hieruit?
:Y
Er stonden slechts 5 à 6 mensen tussen mij en het podium. Net te ver om zo'n ketting aan het eind op te vangen.

Plaats reactie