the White Stripes

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.

Wat vind je van the White Stripes?

Bagger...
4
8%
Redelijk...
18
35%
Fantastisch!
23
44%
Ken ik niet...
7
13%

Totaal aantal stemmen: 52

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

the White Stripes

Bericht door Lumière » 09 jun 2004 16:50

Bagger of fantastisch?

The White Stripes is het duo Meg & Jack White. Ze hebben een aantal hits gehad, waaronder: Fell in Love With a Girl en Seven Nation Army.
Jack White is muzikaal alleen stukken beter dan zijn zus Meg; die als drumster blijkbaar alleen wat basisdingetjes schijnt te kunnen.

Ze hebben in totaal 4 albums gemaakt:
-the White Stripes
-De Stijl
-White Blood Cells
-Elephant

Het is een band waar de videoclips trouwens ook niet meer stuk kunnen!

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 09 jun 2004 17:47

Meg kan heus wel wat hoor, in sommige nr's merk je heus wel dat ze wat meer kan dan alleen de basisdrums!
Anyway, The White Stripes zijn op het moment mijn band nr1. Vooral de nummers There's no home for you here, Hello Operator en Girl, You have no faith in medicine zijn echt geweldig.

Voor de duidelijkheid, The White Stripes zijn een minimalistisch rock-duo, waarbij het duidelijk meer om de teksten draaien dan om de vaak simpele (en toch geniale) gitaarriffs in combinatie met het harde gedrum van Meg. Heerlijke muziek als je het mij vraagt :Y

Animal
Filmster
Filmster

Bericht door Animal » 09 jun 2004 18:26

over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het troep..

niet dat ik het niet zo kan waarderen, neej ik vind het echt troep.....ik wou dat het anders was, want ik krijg het nooit uit m'n kop

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 09 jun 2004 18:32

Animal schreef:over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het troep..

niet dat ik het niet zo kan waarderen, neej ik vind het echt troep.....ik wou dat het anders was, want ik krijg het nooit uit m'n kop
Over smaak valt niet te twisten inderdaad! Ik heb ook gemerkt dat jij nogal metal fan bent, wat dan weer totaal niet in mijn straatje ligt :wink:

Animal
Filmster
Filmster

Bericht door Animal » 09 jun 2004 19:07

JeXus schreef:

Over smaak valt niet te twisten inderdaad! Ik heb ook gemerkt dat jij nogal metal fan bent, wat dan weer totaal niet in mijn straatje ligt :wink:
en dat is jou goed recht, maar daar begin ik geen poll over ;)

JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door JeXus » 09 jun 2004 19:39

Animal schreef:
JeXus schreef:

en dat is jou goed recht, maar daar begin ik geen poll over ;)
:D

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 09 jun 2004 20:02

Wie heeft er 'ken ik niet...' gestemd in de poll? :-?

Iedereen kent the White Stripes toch wel? In Frankrijk draaiden ze het zelfs in de discotheken :Y

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 09 jun 2004 20:27

En zeker naar hun irritant veel gedraaide nummer seven nation army, die daardoor voor mij de meeste glans heeft verloren }:

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 09 jun 2004 22:12

flightart schreef:En zeker naar hun irritant veel gedraaide nummer seven nation army, die daardoor voor mij de meeste glans heeft verloren }:
Vind ik nog altijd machtig. _O_ The White Stripes zijn gewoon machtig. _O_ Vind ik dan. :D

The Lunatix Project
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door The Lunatix Project » 10 jun 2004 01:07

Ik vind The White Stripes wel leuk. Ik vind het geen topband, maar ze maken geen vervelende muziek!

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 10 jun 2004 07:16

Even knippen/plakken over wat ik er al eerder over had gezegd:

Eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet wat nou de lol van the White Stripes is... Het klinkt vaak erg vals en de "drumster" (een héél groot woord voor iemand die totaal geen maat kan houden en uit de pols drumt) is niet om aan te horen. Vooral de eerdere cd's kan ik in de verste verte niet als meesterwerken beschrijven. Of is dat juist de charme van the White stripes? Dat het allemaal zo lekker amateuristisch klinkt? Enlighten me!

P.S. de nieuwe cd vind ik nog wel "aardig". Er staan een paar redelijke nummertjes op die in al hun simpelheid best aanstekelijk zijn. Maar het had zóveel leuker kunnen zijn ...

Quistnix
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Quistnix » 10 jun 2004 11:07

ik hang tussen fantastisch en redelijk in, maar heb toch maar fantastisch gekozen.

vooral Elephant is een heerlijke cd...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 jun 2004 15:44

Elephant omschrijf ik als rock en een paar leuke kampvuurliedjes tussendoor. Maar ik vind de combinatie brilliant.
Het harde The hardest Button to button tegenover Well It's True That We Love One Another.

Het meesterwerkje van de cd vind ik You've Got Her In Your Pocket. In the cold, cold night vind ik ook leuk :Y

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 12 jun 2004 13:50

Ik heb alleen hun laatste cd "Elephant". Die vind ik best de moeite waard. Ik vind het niet fantastisch, maar toch zeker wel goed. Zijn die vorige cd's de moeite waard?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 13 jun 2004 00:01

dannyB schreef:Ik heb alleen hun laatste cd "Elephant". Die vind ik best de moeite waard. Ik vind het niet fantastisch, maar toch zeker wel goed. Zijn die vorige cd's de moeite waard?
:Y

Plaats reactie