Hip hop

Mooiste soundtrack, beste zanger, nieuwe releases, klassiek, pop, rock of hiphop.
Konami
Regisseur
Regisseur

Hip hop

Bericht door Konami » 30 sep 2004 00:00

Hip Hop liefhebbers, opgelet:
http://www.theartofhiphop.com

Afbeelding
Vanaf 2 t/m 9 oktober 2004 vindt op diverse locaties in Rotterdam 'The Art of Hiphop', International Hiphop Festival Rotterdam 2004 plaats.

The Art of Hiphop is de eerste versie van een internationaal hiphop festival waar baanbrekende artiesten worden uitgenodigd om de Rotterdamse bodem te doen trillen met alle elementen van de hiphop-cultuur. Het festival bestaat uit verschillende onderdelen: een muziek workshop, een graffiti/fotografie workshop, een expositie, een lezing over de hiphopgeschiedenis en concerten.

Nederlandse artiesten zijn in de gelegenheid samen op te treden en te werken met gerenommeerde buitenlandse namen, zoals de Amerikaans graffiti legende Dr. Revolt (ontwerper van het Yo MTV Raps-logo), de Jamaicaanse Godfather of dj’s Kool DJ Herc (die in de jaren ’70 als eerste dj fragmenten van verschillende platen door middel van twee draaitafels in elkaar liet overgaan en naar aanleiding hiervan de term 'breakbeat' lanceerde) en Raekwon en Masta Killa (leden van de fameuze Wu Tang Clan). De Rotterdamse muziekprogrammeurs Justin Pinnock en Edsel Kloof hebben een programma samengesteld met naast de grote namen diverse opkomende artiesten.

Naast state of the art passeert ook ook Old School de revue met onder meer een optreden van Asic & Bionic en de formatie Supazonic Cru met Git Hyper en Def Rhymz, waar de laatste terugkeert naar zijn roots.
Verscheidene hiphop disiciplines komen aan bod: producing, mc-ing en rap, turntablism, mode/styling, graffiti en fotografie. Ook wordt in een lezing van Mike Ballezzi (VS) aandacht besteed aan de geschiedenis van hiphop.
Bron: www.Hiphopworld.nl

Ik ben er, en ik ga, alles volgens plan verloopt, 3 dagen lang genieten van hiphop.
In een hotel, betaald door de organisatie, waar ik met mijn vriend (Al-j, check www.al-j.nl) ga verblijven omdat hij even moet optreden.
Woensdag gewoon feest, donderdag gaan we opnemen, vrijdag moet hij optreden. Ik kan een camera lenen van een vriend, misschien dat we dan een lekker iets leuks gaan filmen.
Als je de line up ziet van de vrijdag:
DJ Fanatic (NL)
Iron Click (NL)
Kypski (NL)
Non Phixion (USA) <-- Aankomend vrijdag moet ik foto's van hen maken
Mike Bellazzi, DJ Terrence (USA)
Supersonic Cru (NL)
Asic and Bionic (NL)
Al-J (TUR) <-- vriend van mij
DJ Kaine (BEL)
Kool DJ Herc (USA)
Starflam (BEL)

Dit is van de zaterdag:
Ablaze (NL)
Wreckitnize (NL)
Raekwon / Wu Tang Clan (USA)
Ghost, Kashmere and Verbal T (UK)
The Proov (NL)
Coup De Villz (NL)
DJ Eli (USA)
Masta Killa (from Wu Tang, USA)
Cousin Steve (NL) <-- hij heeft mie een super rauwe stem, vette hiphop
WA BMG 44 (Senegal)
DJ MarriChino (NL)
Rizky Rough (NL)
Frer 200 (FR)
Sub Con (USA)
DJ DCS (NL)
Mystro (UK)

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 30 sep 2004 09:46

hmm, misschien dat ik naar Non Phixion en de gasten van Wu-Tang ga..

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 30 sep 2004 17:21

Even een vraagje tussen door, zijn wij soms de enige 2 die van Hip Hop houden?

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 30 sep 2004 18:08

Konami schreef:Even een vraagje tussen door, zijn wij soms de enige 2 die van Hip Hop houden?
Nope :)

hoewel ik zeer kritisch in mijn hiphop-keuze ben en dus alle commerciële rotzooi en gangsta-bravoure schuw

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 06 okt 2004 08:22

Afgelopen vrijdag met Non Phixion in Metropool te Hengelo, het was helemaal uitverkocht:
www.hiphopworld.nl/MVI_0914.avi

www.hiphopworld.nl/MVI_0927.avi

Hier de foto's:
http://www.hiphopworld.nl/gallery/non%2 ... ixion.html

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 12 okt 2004 18:13

Een hiphop aanradertje. Net gereleased in de V.S., maar ik weet niet of ie ook al in Nederland uitgekomen is (er is vast wel een alternatieve manier om eraan te komen :wink: ).

Oh No - The Disrubt

Het kleine broertje van Madlib (als je die niet kent loop je hopeloos achter en moet je maar gauw terug naar je Vanilla Ice cd'tjes)klinkt al net zo fris en funky. Met hulp van o.a. J-Dilla en grote broer hoef je geen commerciële rotzooi te verwachten, maar een lekker stoffig vinyl-geluid met originele producties.

Hier alvast een paar voorproefjes...
Disrupt Masacre
Chump
Put it all Together
Make Noise

Afbeelding

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 12 okt 2004 19:32

(als je die niet kent loop je hopeloos achter en moet je maar gauw terug naar je Vanilla Ice cd'tjes)
Wat is er mis met Vanilla Ice? Ik kan me nog herinneren dat ik bij een playback show hem na ging doen,
Afbeelding

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 12 okt 2004 20:47

Dang.. gewoon een hele lijst met hip hoppers die ik nog geeneens ken. Schandalig,... commerciele 538 crap daar hoef je dus ook niet meer mee aan te komen.. lol.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 12 okt 2004 21:53

Chump rocks echt wel...

Hmm, Put it all Together is ook niet slecht.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 13 okt 2004 12:04

Konami schreef:Chump rocks echt wel...

Hmm, Put it all Together is ook niet slecht.
Dit zijn trouwens alleen de gratis bonustracks. Op de CD zelf staan over het algemeen nog betere nummers. Vooral het nummer I can't help myself met Stacy Epps is geweldig.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 13 okt 2004 12:37

Mijn favoriete hiphop release van het jaar...

Madvillain - Madvillainy

Madvillain is een samenwerkingsproject tussen producer Madlib en rapper MF Doom. De stoffige producties van Madlib en de virtuoze en de zware luie rapstem van MF Doom zorgen voor een geweldige synergie. Wederom wellicht niet besteed aan/niet bekend bij de gemidelde Eminem-fan.

Figaro
America's Most Blunted
Fancy Clown

Afbeelding

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 11 nov 2004 01:42

Nederhop:

Een dubetant: Kas
http://www.kasonline.nl/media.html

Relaxte beats, soms een beetje eentonig flow.

@Mark
Dang.. gewoon een hele lijst met hip hoppers...
Wat bedoel je met Dang? Ik lees dat wel vaker, maar heb nooit de kans gehad om aan diegene te vragen wat het betekent.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 11 nov 2004 11:43

Konami schreef:Nederhop:

Een dubetant: Kas
http://www.kasonline.nl/media.html

Relaxte beats, soms een beetje eentonig flow.

@Mark
Dang.. gewoon een hele lijst met hip hoppers...
Wat bedoel je met Dang? Ik lees dat wel vaker, maar heb nooit de kans gehad om aan diegene te vragen wat het betekent.
"Dang" is zoiets als een politiek correcte vorm van "damn."

Kas klinkt trouwens best lekker voor Nederlands product. :)

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 18 nov 2004 22:10

Vier jaar na hun eerste samenwerking trekken Dan the Automator en Prince Paul hun pooierpakken weer uit de kast om samen te werken met een paar dozijn grote jongens uit de muziekwereld. Het resultaat is gevarieerd, zowel in succes als in stijl, maar altijd interessant. De muziek schommelt vaak tussen hiphop en triphop, maar maakt ook uitstapjes naar de nu-metal scene. Zeker een keertje het beluisteren waard en sommige juweeltjes mogen zelfs op repeat gezet worden.

Hieronder wat van de hoogtepunten die je hier kunt beluisteren door erop te clicken...
Breakdown (feat. Jack Johnson)
I've been thinking (feat. Cat Power)
Greatest mistake (feat. John Oates & Jamie Cullum)

Afbeelding
Tracklist: Intro (feat. Father Guido Sarducci); If it wasn't for you (feat. De La Soul and Starchild Excalibur); Are you down with it (feat. Mike Patton); The world's gone mad (feat. Del The Funky Homosapien, Barrington Levy & Alex Kapranos); Dating game (feat. The Meadows, Hines Buchanan and introducing Neelam); Breakdown (feat. Jack Johnson); It's like that (feat. Casual) / I am complete (feat. Tim Meadows); I've been thinking (feat. Cat Power); Rock and roll (could never hip hop like this) Part 2 (feat. Lord Finesse, Mike Shinoda, Chester Bennington, Rahzel, Qbert, Grand Wizard Theodore & Jazzy Jay) / Knockers (feat. Tim Meadows); The hours; Class system (feat. Pharrell Wiliams & Julee Cruise); First ... and then (feat. Dres from Black Sheep); A day in the life (feat. RZA, The Mars Volta & AG) / Good hygiene (feat. Tim Meadows); Greatest mistake (feat. John Oates & Jamie Cullum); Dating game Part 2 (feat. Tim Meadows, Hines Buchanan & Neelam); Outro (feat. Father Guido Sarducci) (16)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 19 nov 2004 00:11

Mister Pink schreef:
Hieronder wat van de hoogtepunten die je hier kunt beluisteren door erop te clicken...
Breakdown (feat. Jack Johnson)
I've been thinking (feat. Cat Power)
Greatest mistake (feat. John Oates & Jamie Cullum)
Ik kan ze helaas niet beluisteren, ik weet niet wat voor bestanden dit zijn, maar ik heb geen Real Player, of ligt het ergens anders aan?

Plaats reactie